Triumph Thruxton-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Kul att bromsen verkar fungera!

Vart köpte du munstycken någonstans?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag handlar troget på www.classicbike-raisch.de, eftersom han har det mesta och skaffar fram om det behövs. Snabba leveranser om det finns i lager. Går bra med engelska.

Speciellt för FCR: http://www.keihin.de/
aldrig handlat här men ryktet är gott.

Ett annat bra ställe som jag kan rekommendera, inte direkt triumphrelaterat,: http://www.brspecialtuning.co.uk/index.htm
Det kan löna sig att skicka en förfrågan hit eftersom allt inte finns på Hs.
Gäller fr.a. FCR och bromsar.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Norman Hyde

Har beställt lite nya prylar till min Bonni, anländer nästa vecka.
Rearset Fotpinnar och nytt styre model M.
Så kommer kanske looken börja närma sig
Även fått den nya Bakskärmen från Lack-firman i vitt, ser riktigt bra ut.

Bifogat

• hyde_m.jpg
    hyde_m.jpg
    10.9 KB · Visningar: 94
  • hyde_rearsets.jpg
    hyde_rearsets.jpg
    29 KB · Visningar: 96
  • hyde_rearsets1.jpg
    hyde_rearsets1.jpg
    35.1 KB · Visningar: 94

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Rostfria avgasrör?

Är det någon som vet om det är kromat rostfritt i avgasrören original. Läste detta på TriumphRat.net. Mina ligger lite svåråtkomliga för kontroll så det vore bra om någon vet. Om så är fallet ska jag avkroma och polera.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Tjena! Jo vi var ju inne lite på att försöka anordna ngn träff i sommar och då kanske i samband med ngn större mc-träff, men diskussionen dog ut.. Så, en gång till, kom med förslag på lämplig Thruxton/Bonneville-träff! Jag föreslår Mälaren runt 18 Augusti... men det kanske finns roligare alternativ lite tidigare i kalendern?

Absolut! Mälar´n runt är lite .... så där... lite mycke fetto-gubbar som tuffar runt tycker jag. Men varför inte ändra på det?

Men klart att man kan köra tidigare OCKSÅ. 19 juni... bör man nog hålla sig från stan dock.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tjena! Jo vi var ju inne lite på att försöka anordna ngn träff i sommar och då kanske i samband med ngn större mc-träff, men diskussionen dog ut.. Så, en gång till, kom med förslag på lämplig Thruxton/Bonneville-träff! Jag föreslår Mälaren runt 18 Augusti... men det kanske finns roligare alternativ lite tidigare i kalendern?

Kan vi inte undersöka när det kan vara lämpligt att köra Vättern runt? Jag menar bara som Thruxtonmöte då. Eller ska det vara vid annan storbegivenhet så att vi får visa upp Thrux bland andra? Vättern borde bli ungefär lika avstånd för ganska många.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Kan vi inte undersöka när det kan vara lämpligt att köra Vättern runt? Jag menar bara som Thruxtonmöte då. Eller ska det vara vid annan storbegivenhet så att vi får visa upp Thrux bland andra? Vättern borde bli ungefär lika avstånd för ganska många.
Vättern runt låter kul. Har inte rekat på allvar, men det verkar finnas bra med sköna vägar Vättern runt. Lagom långt, 30 mil varvet runt (= 2 timmar i 150 knyck! ;-), inte så våldsamt långt dit (under 20 mil från västkusten, 25-30(?) mil från östkusten). Borde finnas gott om vandrarhem i trakterna.

Piece of cake för en långfärdsracer som Thruxton! :) (Kommer själv att köra 40-45 mil i helgen [Gbg-Halden-Ed-Gbg] och rullar kanske 180 mil första veckan i juni - så nog klarar en Thruxton lite mil... Bara att skruva av kutsen och surra en packrulle [Biltema 129 kr] med ett övernattnings-kit!)

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Ha! Nu hittade jag nåt jag har velat se ett tag:)

Newbonneville säljer ju ett jävligt dyrt bromskit som dom inte har plåtat hur det ser ut monterat men nu hittade jag en bild.
Kittet är svindyrt dock hoppas som sagt kunna få liknande resultat med ISR för en billigare peng.

Såhär ser det ut på newbonnevilles hemsida i alla fall
http://newbonneville.com/html/beringer_brake_system.html

Och här är länk till en bild där den är monterad.

http://2.bp.blogspot.com/_pu2OtRyNamk/S_KbMrXDhII/AAAAAAAAN4U/K44U3JvAC5o/s1600/umbau8negro2.jpg

FÖ så har jag kontaktat newbonneville ang ISR bromsarna. Jag skulle höra av mig när jag har fått mitt kitt installerat och återkomma med recension. Dom var helt klart sugna på att börja kränga ISR lösningen om resultatet blev bra. Kul med lite Win win isf:)

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Absolut! Mälar´n runt är lite .... så där... lite mycke fetto-gubbar som tuffar runt tycker jag. Men varför inte ändra på det?

Men klart att man kan köra tidigare OCKSÅ. 19 juni... bör man nog hålla sig från stan dock.

Haha ja 19 juni är nog ingen höjdare i denna stad! Kanske är ett lämpligt datum för att dra ihop ngt så långt bort från Sthlm som möjligt? ;)

Vättern runt låter kul. Har inte rekat på allvar, men det verkar finnas bra med sköna vägar Vättern runt. Lagom långt, 30 mil varvet runt (= 2 timmar i 150 knyck! ;-), inte så våldsamt långt dit (under 20 mil från västkusten, 25-30(?) mil från östkusten). Borde finnas gott om vandrarhem i trakterna.

Piece of cake för en långfärdsracer som Thruxton! :) (Kommer själv att köra 40-45 mil i helgen [Gbg-Halden-Ed-Gbg] och rullar kanske 180 mil första veckan i juni - så nog klarar en Thruxton lite mil... Bara att skruva av kutsen och surra en packrulle [Biltema 129 kr] med ett övernattnings-kit!)

Ja vättern runt låter inte som en så tokig idé! Helgen 19 juni? :)

Last edited:

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Ja vättern runt låter inte som en så tokig idé! Helgen 19 juni? :)

Spontant - dvs oförhandlat här hemma :) - så är 19-20 juni tänkbart.

* 19/6: utresa på morgon/förmiddag + halva Vätternrundan.
* Lämpligt vandrarhem på natten.
* 20/6: andra halvan av Vätternrundan + hemfärd på eftermiddag.

Låter som en plan!

Vem vill vara projektledare? (lägga upp en rutt som passar resande från olika vädersträck, kolla upp var man kan sova billigt/bra osv)

Vilka vill hänga på?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Spontant - dvs oförhandlat här hemma :) - så är 19-20 juni tänkbart.

* 19/6: utresa på morgon/förmiddag + halva Vätternrundan.
* Lämpligt vandrarhem på natten.
* 20/6: andra halvan av Vätternrundan + hemfärd på eftermiddag.

Låter som en plan!

Vem vill vara projektledare? (lägga upp en rutt som passar resande från olika vädersträck, kolla upp var man kan sova billigt/bra osv)

Vilka vill hänga på?

Jag vill nog hänga på men inte vara ledare.

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Tillbaka från dagstur till Norge och Dalsland. 49 mil. 90 % i sol. Gjorde några "klassiska" sträckor, bl a Brudfjällsvägen (googla på den!), Nösssemark-Ed (354 kurvor på 3 mil, säger de som har räknat...)

Dags att smörja kedjan! :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tillbaka från dagstur till Norge och Dalsland. 49 mil. 90 % i sol. Gjorde några "klassiska" sträckor, bl a Brudfjällsvägen (googla på den!), Nösssemark-Ed (354 kurvor på 3 mil, säger de som har räknat...)

Dags att smörja kedjan! :)

Den ska jag köra den här säsongen men hur är vägbeläggningen? Såg ett inlägg från 2008 när jag googlade och där klagade man på att man lagade med tjära och grus.

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Den ska jag köra den här säsongen men hur är vägbeläggningen? Såg ett inlägg från 2008 när jag googlade och där klagade man på att man lagade med tjära och grus.

Varierande underlag. Brudfjällsvägen var ok. Fast uppmärksamhet anbefalles. Men å andra sidan måste man vara väldigt uppmärksam överhuvudtaget på sådana små goa vägar. Det går ju inte att lägga ned och dra på ("skrapa fotpinne") på så smala vägar, för vips så möter man någon och det är inte mycket plats i sidled. Kolla in de filmer som finns på YouTube.

Ganska rensopat från grus i övrigt. Helt ok på det hela.

Tog oxå en tur på slätten sydost om Mellerud, mot Vänersborg. Bitvis vääldigt bra. Krokigt, sköna böjar, ofta bra sikt genom kurvorna. Kika på kartan, lilla vägen parallellt med/öster om 45:an (Sikhall, Timmersvik).

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Varierande underlag. Brudfjällsvägen var ok. Fast uppmärksamhet anbefalles. Men å andra sidan måste man vara väldigt uppmärksam överhuvudtaget på sådana små goa vägar. Det går ju inte att lägga ned och dra på ("skrapa fotpinne") på så smala vägar, för vips så möter man någon och det är inte mycket plats i sidled. Kolla in de filmer som finns på YouTube.

Tog oxå en tur på slätten sydost om Mellerud, mot Vänersborg. Bitvis vääldigt bra. Krokigt, sköna böjar, ofta bra sikt genom kurvorna. Kika på kartan, lilla vägen parallellt med/öster om 45:an (Sikhall, Timmersvik).

Tackar!
Nu har jag letat upp ställena på kartan så nu är det bara att ta sig dit i verkliga livet också. Har sett ut några olika turer jag tänker ta, både kortare och längre.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE

Mina hemtrakter:D
brudfjällsvägen är nog en av landets trevligaste hojvägar, tyvärr så står ju inte vi hojåkare så högt i kurs bland de som bor längs vägen då dom tröttnat på kamikazepiloter, hoppas du valde Hjärtumsvägen mellan Trollhättan och lilla Edet och där efter vägen över Uklum till kungälv innan du kom til GBG, även där goa kurvor och idyliskt landskap.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Raask Minizoom

Tjena boys!

Var och hämtade ut mina mini-zoom i dag (tog lite tid eftersom de hade lyckats skriva av fel telefonnummer så jag fick inge sms-avi :huvet). Reagerade direkt över vad jag tycker är lite slarvig finish på svetsar och krom. Vet inte riktigt hur mycket man ska förvänta sig eftersom det verkar vara handgjort och så.. men vill ändå höra vad ni som har samma dämpare har att säga om saken. Hur såg finishen ut på era när de levererades? det som jag reagerar över är övergången mellan dämparen och rörstumpen samt baksidan på dämparen samt skarven mellan dämparen och "slutkonen". Lite svårt att se på bilderna kanske men men...

Bifogat

• CIMG0246.jpg
    CIMG0246.jpg
    209.8 KB · Visningar: 99
  • CIMG0245.jpg
    CIMG0245.jpg
    214.8 KB · Visningar: 106
  • CIMG0244.jpg
    CIMG0244.jpg
    210.8 KB · Visningar: 120
  • CIMG0243.jpg
    CIMG0243.jpg
    215.3 KB · Visningar: 133

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Håller med dig, inge vidare faktiskt. Mina såg bättre ut men inte perfekta.
Skicka tillbaka o klaga!!!

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...