Triumph Thruxton-tråden

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Jag håller med. Ser inte bra ut, det Kan dom inte tycka själva.

Brister i egenkontrollen...

Fan vad trisst för dig när du fått vänta länge också.

Bulten på bild 4, är den rostfri? För den ser inte kromad ut.
Håller den insattsen eller vad är dess funktion?

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Jag håller med. Ser inte bra ut, det Kan dom inte tycka själva.

Brister i egenkontrollen...

Fan vad trisst för dig när du fått vänta länge också.

Bulten på bild 4, är den rostfri? För den ser inte kromad ut.
Håller den insattsen eller vad är dess funktion?

Ja den verkar hålla i insatsen. Den är inte kromad men ser rostfri ut.. vet inte riktigt vad som är standard på såna här bultar. Jag ska ringa till Raask i dag och kommer skicka tillbaka dämparna... Kan de inte plocka fram två st som ser bättre ut så får det vara. Då köper jag ngt annat.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Ja den verkar hålla i insatsen. Den är inte kromad men ser rostfri ut.. vet inte riktigt vad som är standard på såna här bultar. Jag ska ringa till Raask i dag och kommer skicka tillbaka dämparna... Kan de inte plocka fram två st som ser bättre ut så får det vara. Då köper jag ngt annat.

Jaha nu har jag pratat med dem på Raask. Fick ett ganska kort och otrevligt bemötande faktiskt. Anledningen till att de ser ut som de gör ska bero på att de är så tunnt material från början så att de inte kan slipa så mycket utan att förstöra det. Han kunde inte tänka sig att skicka några nya dämpare med bättre finish (men han medgav att vissa blir bättre än andra). Vill jag inte ha dem så ska jag bara skicka tillbaka dem och i stället köpa ngt japanskt serietillverkat tyckte han. Det finns andra som står i kö för att köpa dem. Frakt + emballage får jag så klart stå för själv...

hmm nu är jag lite delad här.. Jag vill ju ha dämparna pga av ljudet men inte med det utseendet och säskilt inte efter att jag pratat med dem...

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag tycker du ska skicka tillbaka dom. Det är inte roligt att ha nånting som man egentligen inte är helt nöjd med. Finns ju andra dämpare med liknande ljud, men antagligen till ett högre pris och lite mer väntan eftersom du nog måste köpa utomlands. Alternativt rensar du ut dina original, finns många inlägg om sånt på dom utrikiska forumen.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jävla dynga!

Det där hade jag aldrig behållit, skicka tillbaka och kräv tillbaka varenda slant.
Du har rätt till detta enligt distansköplagen.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Jag tycker du ska skicka tillbaka dom. Det är inte roligt att ha nånting som man egentligen inte är helt nöjd med. Finns ju andra dämpare med liknande ljud, men antagligen till ett högre pris och lite mer väntan eftersom du nog måste köpa utomlands. Alternativt rensar du ut dina original, finns många inlägg om sånt på dom utrikiska forumen.

Tog mig en ordentlig funderare men skruvade tillslut på skiten iaf! Trots allt måste jag säga att jag är nöjd med beslutet. De grejer som såg dåliga ut syns fasen inte när de sitter på och utseendet på hojen blev mkt mer slimmat och snyggt. Ljudet och körningen blev bra mkt trevligare också! :yoparty Så nu är jag glad igen... tänkte att om jag ska köpa ngt annat så kommer det bli betydliogt dyrare och ta lång tid precis som du skriver. Trots allt är det "bara" 3000:- :) Men jag kommer nog inte köpa ngt mer från Raask...

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Tog mig en ordentlig funderare men skruvade tillslut på skiten iaf! Trots allt måste jag säga att jag är nöjd med beslutet. De grejer som såg dåliga ut syns fasen inte när de sitter på och utseendet på hojen blev mkt mer slimmat och snyggt. Ljudet och körningen blev bra mkt trevligare också! :yoparty Så nu är jag glad igen... tänkte att om jag ska köpa ngt annat så kommer det bli betydliogt dyrare och ta lång tid precis som du skriver. Trots allt är det "bara" 3000:- :) Men jag kommer nog inte köpa ngt mer från Raask...

Bra där! Jag granskade mina. Dom ser typ ut som dina men jag har inte alls tänkt på det. Ligger kanske lite i det han säger. Maskinsvetsat och handgjord budget är inte samma sak. Jag har i alla fall kört runt med ett brett leende sen jag köpte dom. Älskar ljudet. Sen får mr Raask vara hur grinig som helst. Det är hans problem:tummenupp

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Kikade på mina med och de ser inte helt 100 ut heller.
Är dock också nöjd med ljudet och utseendet överlag :)

Slängde dit mina nya kopplingsfjädrar igår och passade även på att byta packboxen vid vevhusventilation. Tog sedan min första trajja tripp på över en månad!
Har skruvat min racehoj som en galning och vart ute på långresa med densamme..
En stor skillnad att sätta sig på lilla trajjan, kändes som en fjäder.

Inget synligt läckage efter min lilla 15 min provtur igår iaf, håller tummarna att skiten håller tätt nu! Kikade även i röret inne i motorn som går från vevhusventen och där var det snustorrt. Packboxen kändes överlag lite trött.

Passade även på att riva förknasarna för att undersöka vilka typer av munstycken som satt i.

Lågfart: 40
Högfart: 130 i vit plast..?!

Har fortfarande slut på gas till svetsen så jag har inte hunnit få på min wideband commander än. Finns det några tabeller man kan kika i så att jag kan beställa hem ett par munstycken?

Trimmet i hojjen:
- Portad avgas+insug
- HC kolvar
- KN luftfilter (ej pods).
- RAASK ljuddämpare

Tips?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Skönt att det verkar tätt!! Munstycken i plast verkar skumt! Till CV hittar du enklast hos en HD-handlare. Samma munstycken i dom flesta keihin cv.
Lista finns här: http://www.keihin.de/
klicka produkte, düsen o sen vilken sort du vill se.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Tack för tipset!

Vart beställde ni era munstycken?
Braigasen eller på annats ställe?

Hur ser bestyckningen ut original?

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Tack för tipset!

Vart beställde ni era munstycken?
Braigasen eller på annats ställe?

Hur ser bestyckningen ut original?

Jag hade 115 på min orginal. Har Raask Minizoom och plockat bort avgasreningen. Bänkade den och då gick den bäst med 108 på högfart.

Tycker den går riktigt bra nu och den drar faktiskt lite mindre soppa nu också.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Ok, lågfart?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Tror thruxton har 110 o 40 original. Jag behövde aldrig röra lågfarten när jag körde med raask och moddad l-burk, bara hm till 130, blandskruven 3 varv. Startade alltid direkt också efter vintervilan.

Nånting helt annat: jag kom inte iväg till Falkenbergsbanan idag, det var bara 0*C när jag skulle åka så jag lade ner. Verkar vila en liten förbannelse över mina SMC-kurser, förra sommaren blev jag ju stående i regnet med död hoj på väg till Sviestabanan. Satan också!!!!

Sen var jag hos Raask idag och hämtade lite tunnväggiga rörstumpar som jag behöver till en ny db-killer och jag då lyssnade till hans 1700 cc Thunderbird BoyRacer med hans eget avgassystem på och det lät riktigt gött. Härligt muller på tomgång och kraftfullt på varv. Blev lite sugen faktiskt.

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Sen var jag hos Raask idag och hämtade lite tunnväggiga rörstumpar som jag behöver till en ny db-killer och jag då lyssnade till hans 1700 cc Thunderbird BoyRacer med hans eget avgassystem på och det lät riktigt gött. Härligt muller på tomgång och kraftfullt på varv. Blev lite sugen faktiskt.

TB 1700 alltså! Jag visste att du var gammal Erich, men inte SÅ gammal! :D

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
TB 1700 alltså! Jag visste att du var gammal Erich, men inte SÅ gammal! :D

Nu förstår jag inte. Jag är också gammal men blir man äldre för att man gillar mycket kubik ( stor slagvolym) eller för att man gillar Thunderbird? Förklara!:confused:

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Nu förstår jag inte. Jag är också gammal men blir man äldre för att man gillar mycket kubik ( stor slagvolym) eller för att man gillar Thunderbird? Förklara!:confused:

Äsh! det blir ju inte roligt när man skojjar till det lite om man måste förklara sig. :(
Försökte ju bara göra mig lustig på andras bekostnad, inget seriöst inlägg alltså.

.....som vanligt.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Monterade Norman Hyde TOGA idag

Grymt nöjd, ljudet helt fantastiskt !
Och det känns som det flyttar på sig lite bättre.
Var tvungen att köra en sväng och smutsa ner härligheten, lägger upp en lite bild imorgon efter tvätt.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Äsh! det blir ju inte roligt när man skojjar till det lite om man måste förklara sig. :(
Försökte ju bara göra mig lustig på andras bekostnad, inget seriöst inlägg alltså.

.....som vanligt.

Å som vanligt kan vi äldre retas med er yngre när ni angriper åldern för då har ni inget försvar.:D

Grymt nöjd, ljudet helt fantastiskt !
Och det känns som det flyttar på sig lite bättre.
Var tvungen att köra en sväng och smutsa ner härligheten, lägger upp en lite bild imorgon efter tvätt.

Underbart att någon mer än jag monterat dessa vackra och välljudande dämpare. Ljud så att vi får lyssna:tummenupp och bild så att vi får se:Bugar

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Underbart att någon mer än jag monterat dessa vackra och välljudande dämpare. Ljud så att vi får lyssna:tummenupp och bild så att vi får se:Bugar

Åkte till Johans för att titta på ett styre, såg att de hade Norman Hyde systemet monterat på en demo hoj, vi tog ut den och startade och sedan var man såld.
Visst det Triumph effektsystem jag hade lät helt ok, men går inte att jämföra på samma dag, bilder m.m. kommer imorgon.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Åkte till Johans för att titta på ett styre, såg att de hade Norman Hyde systemet monterat på en demo hoj, vi tog ut den och startade och sedan var man såld.
Visst det Triumph effektsystem jag hade lät helt ok, men går inte att jämföra på samma dag, bilder m.m. kommer imorgon.

Nä just det, det går inte att jämföra på samma dag. Norman Hyde Toga rules!

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!