BJN
Avliden medlem
Roligt att det löste sig för dig!!! Men vad var felet?? Fälgen, däcket, navet eller något annat???
Samma fråga!
Jättekul att du fick ordning på vobblet men vet du mer exakt vad det är med hjulet som är fel?
Roligt att det löste sig för dig!!! Men vad var felet?? Fälgen, däcket, navet eller något annat???
Nya fälgen monterad
Vobblet är helt borta!
Riktigt riktigt skönt att bli av med skiten.
Har även svetsat på lambdamuttern på avknaset så nu är det snart dags för loggning.
Håll tummarna för att det lirar!
Postar bilder emörra.
Jo, det kan ju vara halvkul att ligga mil efter mil i 110 och bara vänta på att komma fram. Men man kan slippa att "nöta". Har du någon bra mc-karta? T ex Ducce-klubbens?
Jag kikade just lite snabbt och enligt den kartan så finns det gott om bra mc-vägar från 08-land till Vättern, så att man slipper ligga och "nöta" i vinddraget.
Leta upp Perra72 här på SH. Han säljer Ducceklubbens karta över kul mc-vägar. Den är bra, väl värd sina 100 kr.
Här finns det lite godis!!!!!
http://www.gallimoto.com/lang_en/index.php
Jo visst går det att luta lite till, var på Anderstorpbanan i tisdags kväll och körde, men det skrapar avgassystem på hö sida och växelspak o sidostöd på vä så efter lite justeringar och ytterligare styvare fjädring så ska det nog bli bra till nästa gång. Däcken är alldeles underbara även för lite banåkning. Flera var framme och sa att det var kul att jag körde en "klassiker"!!!
Grattis! Vass körning!
Hojjournalisten som körde Thruxton på bana i England fick ingenting att skrapa i på Thruxton. Hur han än försökte! Fast han körde ju med original däck. Å det förstår jag lätt. Med dessa på så lutar man inte så mycket.
Blir det något Vättern runt nästa helg? Ska vi brumma in i Gränna och ställa till stor uppståndelse?
Det tycker jag! Är det någon som har tips på butik med Norman Hyde M-Bars i lager? Dags för lite milda Cafe-mods på bonnevillen
Jag hittade ingen, Johans hade slut på dem så jag beställde direkt från Norman Hyde i England, beställdes en måndag, fick det på Onsdagen
Samt att det blev ett par hundingar billigare.
Aha! Visste inte att man kunde beställa direkt från dem, sneglade på british customs sida med frakten var nästan lika mycket som styret..
Är du nöjd med komforten/utseendet på dina så här i efterhand?
Helt perfekt, går att vinkla / sätta dit på flera sätt, har mitt rätt mycket nedvridet och det fungerar kanon.
länk.
http://www.normanhyde.co.uk/search.php?parent=12&tag=19
55£ med frakt.
Underbart! Beställt så nu får man bara vänta.. Vad kör du med för speglar?
Original än så länge, men efter Asien resan blir det Rizoma Bar end mirrors.
Ser fram emot en utförlig reseberättelse!! Pyreneerna låter väldigt intressant. Särskilt med en Thrux' (kungen bland cafétourers på svängiga bergsvägar. Borde vara en klockren hoj där, dvs om baken/benen väl överlevt resan dit!Då har jag monterat tillbaks orginalstänkskärmen bak, pakethållare och sadelväskor.
På söndag bär det av mot Pyrenéerna på Thruxtonen
Återstår bara att fästa Lidl-tankväskan ordentligt, magneterna är inte direkt starka.
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|