Triumph Thruxton-tråden

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
BTW!

Skall till och beställa munstycken, hittade munstycken på Touringbutikens hemsida för 1/3 av priset på braigasen.com
Är det samma som sitter i Thruxtonen?

Någon som har en bild med hur mynstyckena ser ut?
Ett helvete att riva förgasarbryggan för att bara kolla det.

Tack på förhand

Hojta till innan du beställer (om det är rätt munstycken) för jag behöver ju som bekant också beställa. Då gör vi det tillsammans.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Osäker på om det är org. nål i förgasarna.

Svårt att se på den franska bilden, men tack för tipset!
Verkar vara strört omöjligt att få tag i munstycken till vettiga priser, på braigasen kostar de dryga 70 spänn styck vilket känns som jävligt kryddat.

Finns de inga andra leverantörer, postorder eller var som helst?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag köper hos Stigefelts och har nog betalat ca 50 kr/st tror jag. Classicbike Raisch tar 12€ paret + frakt så det lönar sig inte. Ring Stigefelt och fråga, han skickar nog gärna, prata med Björn i verkstaden och hälsa från mig.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Hojta till innan du beställer (om det är rätt munstycken) för jag behöver ju som bekant också beställa. Då gör vi det tillsammans.

Hinner inte ringa nu, men drog iväg ett mail.
Charlie kolla om vilka munstycken du skall ha.

Gå in i tebeller motsv och kika på vilka munstycken som passar din form av trim.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Hej alla,
Jag kikade bakåt i tråden och försökte finna vilka som sagt att ville hänga med på lördag/söndag.

Från väster:
TMax500 - Göteborg
BJN - Uddevalla
tce66 - "Västra Götaland"
(dvs ev. samåkning kan ske från Trollhättan/Vänersborgstrakten)

Från öster:
CharlieC - Stockholm
XTrem - Nyköping
hs01jowe - Uppsala
(dvs ev. samåkning kan ske från någonstans sydväst om Mälaren?)

Från "mitten":
thruxtonerich - Vaggeryd (ansluter ev. i Jönköping)

- Stämmer det att ovanstående hänger på? Om vädret inte blir helt kass, alltså. Svara gärna här i tråden och komplettera med ett PM med mailadress och mobilnummer.

- Har jag missat någon? (sökte lite snabbt, kan ha bommat någon)

Jag har försökt slingra mig ur ett födelsedagsfirande utan lyckat resultat :(
Svider hårt men jag får kassta in handduken :(

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Hinner inte ringa nu, men drog iväg ett mail.
Charlie kolla om vilka munstycken du skall ha.

Gå in i tebeller motsv och kika på vilka munstycken som passar din form av trim.

Vad jag kan läsa mig till verkar det vara rätt att utgå från 140-munstycken. Raask Minizoom, K&N filter, ingen snorkel, borttagen restriktorplatta i luftburken, luftpluggar. Vad säger ni experter? :) Fick även rekomendationen från herr Raask själv att gå upp till 140...

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Åkte till trajja center idag och köpte 4 st. 140 till oss båda :)
70 spänn stycket så långt ifrån gratis..
Visste däremot inte vilket lågfart du skulle ha så det kunde jag inte köpra tyvärr.

Jag har tid nästa vecka om du kan.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vättern runt 10-11/7 - uppdaterad deltagarlista

Hej alla,
Jag kikade bakåt i tråden och försökte finna vilka som sagt att ville hänga med på lördag/söndag.

Från väster:
TMax500 - Göteborg
BJN - Uddevalla
tce66 - "Västra Götaland"
(dvs ev. samåkning kan ske från Trollhättan/Vänersborgstrakten)

Från öster:
CharlieC - Stockholm
XTrem - Nyköping
hs01jowe - Uppsala
(dvs ev. samåkning kan ske från någonstans sydväst om Mälaren?)

Från "mitten":
thruxtonerich - Vaggeryd (ansluter ev. i Jönköping)

Uppdatering

Hittills är vi 5 bekräftade:
Från väster: TMax500, BJN (tce66 har fått förhinder)
Från öster: CharlieC, hs01jowe (XTrem har fått förhinder)
Från "mitten": thruxtonerich (ansluter i Gränna eller Jönköping)

Mailar ut en telelista i kväll (måste fixa lite annat nu - min Yamma är på verkstad...).

- Jag och BJN ses i Trollhättan kl 9 på lördag och kör gemensamt därifrån. CharlieC, hs01jowe; fixar ni gemensam resa ned? Överlåter till er själva att bestämma var ni skall mötas! ;-)

- CharlieC, hade du möjlighet att snacka med A6 och reservera? Jag tar gärna enkelrum för 499 för min del (elaka tungor påstås att jag snarkar, men jag har aldrig märkt något av det... :) BJN ville också ha det alternativet.

Last edited:

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Synd att det blev denna helg :(
Själv skall jag till Orsa och sätta nya PB på strippen :)
En hel helg fylld med bara dragbikes, skall bli löjligt kul :D

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Åkte till trajja center idag och köpte 4 st. 140 till oss båda :)
70 spänn stycket så långt ifrån gratis..
Visste däremot inte vilket lågfart du skulle ha så det kunde jag inte köpra tyvärr.

Jag har tid nästa vecka om du kan.

Kanon! Du får deg av mig sen! Vet i fan vad jag ska ha för lågfart.. ngn annan som kan gissa? Nästa vecka borde jag ha tid.. Har semester! :D Kanske ska iväg de första dagarna men onsdag tror jag är en bra dag! Kan du då?

Uppdatering

Hittills är vi 5 bekräftade:
Från väster: TMax500, BJN (tce66 har fått förhinder)
Från öster: CharlieC, hs01jowe (XTrem har fått förhinder)
Från "mitten": thruxtonerich (ansluter i Gränna eller Jönköping)

Mailar ut en telelista i kväll (måste fixa lite annat nu - min Yamma är på verkstad...).

- Jag och BJN ses i Trollhättan kl 9 på lördag och kör gemensamt därifrån. CharlieC, hs01jowe; fixar ni gemensam resa ned? Överlåter till er själva att bestämma var ni skall mötas! ;-)

- CharlieC, hade du möjlighet att snacka med A6 och reservera? Jag tar gärna enkelrum för 499 för min del (elaka tungor påstås att jag snarkar, men jag har aldrig märkt något av det... :) BJN ville också ha det alternativet.

Ok jag skulle kunna ringa till vandrarhemmet... jag kör nog på ett enkelrum jag med. Ska Erich övernatta? Alltså ska jag förboka 4 eller 5 enkelrum?

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Kanon! Du får deg av mig sen! Vet i fan vad jag ska ha för lågfart.. ngn annan som kan gissa? Nästa vecka borde jag ha tid.. Har semester! :D Kanske ska iväg de första dagarna men onsdag tror jag är en bra dag! Kan du då?

Ok jag skulle kunna ringa till vandrarhemmet... jag kör nog på ett enkelrum jag med. Ska Erich övernatta? Alltså ska jag förboka 4 eller 5 enkelrum?

Antalet vet jag inte men vill bara påpeka att det TMax500 och jag vill ha är det enkelrummet med egen toalett som kallas hotellstandard och kostar 499 kr. Var det inte så du menade också Tmax.

Jag håller ju också på att fundera på munstycksbyten och har kollat runt en del. De flesta verkar ligga kvar på 40 i lågfart även med rätt mycket modifieringar.

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010

Nej, jag ska inte övernatta i jkng, jag åker nog hem till min egen säng!!!

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Vet i fan vad jag ska ha för lågfart.. ngn annan som kan gissa?

Jag håller ju också på att fundera på munstycksbyten och har kollat runt en del. De flesta verkar ligga kvar på 40 i lågfart även med rätt mycket modifieringar.

Kommer inte ihåg med säkerhet men tror att jag hade org. lågfart i så länge jag hade burker kvar (och då var den rensad och slätad invändigt från allt för utom KN-filtret :)
När burken försvann har jag för mig att jag bytte till 42.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Då kanske jag kommer att såsa igen med mina 45:eek:r som jag köpte, å andra sidan är min duktigt portad. Återstår att se!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Thruxton Vättern Tour 2010

I morgon är det dags!

Då rullar vi iväg på Thruxton Vättern Tour 2010. Om någon vill "spontan-hänga-på" i sista minuten så går det självfallet bra. Vi samlas på torget i Askersund 12.00 i morgon, övernattar i Jönköping och återvänder till Askersund på söndag fm/lunch.

Vi hoppas att Vätterbygden skall bjuda på många krokiga vägar och att däckssidorna skall bli vackert slitna... :)

Återkommer med rapport!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
I morgon är det dags!

Då rullar vi iväg på Thruxton Vättern Tour 2010. Om någon vill "spontan-hänga-på" i sista minuten så går det självfallet bra. Vi samlas på torget i Askersund 12.00 i morgon, övernattar i Jönköping och återvänder till Askersund på söndag fm/lunch.

Vi hoppas att Vätterbygden skall bjuda på många krokiga vägar och att däckssidorna skall bli vackert slitna... :)

Återkommer med rapport!

Har vi rum eller sover vi under bar himmel?

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
I morgon är det dags!

Återkommer med rapport!

Ja nu är väskan snart färdigpackad och man är redo för att rulla i väg! Apropå däck så satte jag på nya i går! Det blev Dunlop Roadsmart för mig också. De verkar mkt bra! Ska bli kul att få testa dem ordentligt i helgen. Vi ses!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Först hemma?

Tack i a f TMax500, CharlieC, hs01jowe (fanns det inget krångliare att komma på :)), och Thruxtonerich. Ni har gjort den här helgen till en av de bästa och något att komma ihåg lång tid framöver. Att få ligga sist och se (och inte minst höra) hela Trajaflocken gasa ut ur en kurva är en skönhetsupplevelse utav stora mått. De olika öppna systemen tillsammans och under belastning bilder en ljudmatta som får nackhåren att resa sig på vem som helst. Jag hade ståpäls hela tiden.

Några bilder bifogas!

EDIT: Tråkigt att jag inte fick någon bild på din fina hoj Thruxtoneric men jag vet att kanske du eller i a f någon tog på alla fem hojarna. Skicka gärna dessa till mig.

Bifogat

• DSC_0049.jpg
    DSC_0049.jpg
    255.5 KB · Visningar: 126
  • DSC_0066.jpg
    DSC_0066.jpg
    238.3 KB · Visningar: 128
  • DSC_0083.jpg
    DSC_0083.jpg
    252.5 KB · Visningar: 119

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Kul att det verkar blivit lyckat! :)
Ser fram emot fler inlägg och bilder från helgen.
Själv slet jag som ett svin för att fixa mat och tårta till 30 pers på dotterns barnkalas, ingen höjdare, fast hon hade kul!
Blir det nån uppföljare på Vättern svängen hoppas jag att jag inte är uppbokad.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!