Triumph Thruxton-tråden

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
jag kommer montera Mad Doctors de närmsta dagarna.. då kan du se hur det ser ut.. kommer oxå att ha ett Lucasbakljus över om du vill ha ett sånt billigt, bilder på det ser du på min hoj tidigare i tråden.

Coolt.. ser fram emot en bild på resultatet. Kan vara av intresse att köpa ditt Lucasbakljus. Får se när jag får hem hojen. Passar på att lägga upp en bild på skönheten så länge.

P1030596.jpg

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Grattis!
Kul nu för nu blir det några stycken så det händer grejer både här i tråden och framför allt på vägen.

Tackar! Ja det ska bli riktigt kul. Får se till att stråla samman sen och köra en runda. Har en polare som precis ska till och köpa en scrambler också! By the way.. såg en svart Thruxton åka norrut på Nynäsvägen vid Skogskyrkogården i dag. Någon här inne som känner sig träffad? :tungan

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Rött är SNYGGT!! speciellt min SUN SET RED.
Erich

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Coolt.. ser fram emot en bild på resultatet. Kan vara av intresse att köpa ditt Lucasbakljus. Får se när jag får hem hojen. Passar på att lägga upp en bild på skönheten så länge.

View attachment 274435

Har en funderat på om jag ska skruva av den lilla kåpan, och har bestämt mig för att den ska förpassas tillbaka till kartongen, skulle vilja ha en toppkåpa med glas så som dom såg ut 60-70talet, lite bullig, någon som vet om det finns någon som gör customfit till thruxton?
Tills dess blir det utan.

Har kört en del nu med passagerare:tuttar och var lite rädd för att den skulle bli orkeslös, men Thruxtonen funkar fin fint att sjutsa på, må hända att den blir kraftlösare men den går absolut att använda med passagerare.

OT:Erich, hör av mig när passageraren har bestämt sig för att köra själv ang dämparna/OT:)

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Classibike Raisch gör en till thruxen. Custumfit med rostfria "anslutningar". Sen finns en fransk tillverkare, minns inte namnet. Hyde (UK) gör en. Finns också en i USA.
Ska ju helst vara av den "slanka" sorten, annars blir det klumpigt. Kåpan till retro Duccen ser skaplig ut tycker jag.
OT: ok jag väntar:
Erich

hittade några till:
http://www.motorne.com/thttfourche.htm
http://www.vd-classic.com/EN/access.php?acc=bonneville

Ytterliggare en sevärd sida: Massa bilder och annat godis
http://www.triumphbikes.de/category/triumph-thruxton

Last edited:

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Helmut

Ngm som har tips på var i Stockholm man kan hitta en snygg hjälm som matchar en Thruxton? Har kollat på Triumph i Länna, Ava mc, HD och Stockholms MC- varuhus men inte riktigt hittat ngt som passar. Det ska vara en öppen hjälm men den får inte sitta så man ser ut som en svamp! Eller kom gärna med tips på märken som kan vara bra. :confused:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Ngm som har tips på var i Stockholm man kan hitta en snygg hjälm som matchar en Thruxton? Har kollat på Triumph i Länna, Ava mc, HD och Stockholms MC- varuhus men inte riktigt hittat ngt som passar. Det ska vara en öppen hjälm men den får inte sitta så man ser ut som en svamp! Eller kom gärna med tips på märken som kan vara bra. :confused:

Kolla www.sunbike.se, dom har caféhjälmar i flera utförande, kolla deras project hjälmar.
Själv skulle jag aldrig åka med öppen hjälm käken hade rykt om jag haft det när jag klotade.
Kör själv med Lazer Fiber D1 MK-II, matchar bägge mina hojar och ränderna stämmer med Thruxton.
http://www.sunbike.se/ProductPopup.aspx?filename=10-039_573.jpg

Classibike Raisch gör en till thruxen. Custumfit med rostfria "anslutningar". Sen finns en fransk tillverkare, minns inte namnet. Hyde (UK) gör en. Finns också en i USA.
Ska ju helst vara av den "slanka" sorten, annars blir det klumpigt. Kåpan till retro Duccen ser skaplig ut tycker jag.
OT: ok jag väntar:
Erich

Ytterliggare en sevärd sida: Massa bilder och annat godis
http://www.triumphbikes.de/category/triumph-thruxton

Ingen kåpa men fet så det förslår.
Triumph%20Thruxton%20caferacer%20034.jpg

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Davida gör skapliga öppna hjälmar, googla lite. Själv kör jag med Arai Viper GT UK flag. fc-moto.de har justa hjälmar också.
Erich

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Ja, att vurpa med öppen hjälm vågar man inte ens tänka sig... Men det är högsta ball-faktor ändå...
Man borde tänka på säkerheten först men ändå, så funkar inte riktigt jag i alla fall.
Jag har en Shoei Raid när jag "tror" att det kan hända grejer. Sen kör jag en öppen ibland för att det är någon stans ändå för att känna vinden som jag håller på...
Olyckan är ju aldrig planerad så man vet aldrig...

Davida har en model som inte är så stor, men dom har också en riktig champinjon!

http://www.handelsboden.com/default.aspx Ska enligt reklamen ha en öppen som ska vara lite mindre. Har dock ingen egen erfarenhet av den

Last edited:

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Gaffeln har inte fått bekänna färg riktigt än, men det jag märkt är att den är lite mjuk. (som vanligt...) På andra hojar har jag provat mig fram, och ibland räcker det med lite mer olja i gaffeln eller en tjockare viskositet så kan det bli bättre. Det är i alla fall det billigaste man kan prova.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Nu är den hemma

Har fått hem thruxen nu. Lite försenat pga dåligt väder innan helgen. Körde från Göteborg till Linköping i torsdags i regnskurar och hårda vindar men blev tvungen att parkera hojen där över helgen. I går körde jag sista 20 milen och det var riktigt nice! Nyhetens behag gjorde till och med motorvägen rolig. :banana Synd bara att det ska vara lite risigt väder den här veckan för nu vill man ju ut och glida lite.

Slänger ut en liten krok nu: Eftersom jag inte har ngt garage så har jag funderat lite på att hyra plats ngn stans. Någon som har eller vet ngn som har garageplats att hyra ut i närheten av Gubbängen i Stockholm?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ny i tråden...

Tjena alla Thruxare,
Är ny i tråden, och relativt ny på SH och håller som bäst på att upptäcka allt och alla...

Fann Thruxtontråden och kände att jag ville bidra med en något annorlunda Thruxtonstyling - packväskor! Ok, den är kanske inte den ideala långfärdshojen, men 50-60 mil i stöten funkar bra om man gympar och stretchar lite på 50-sträckorna.

Far i väg till Norge på torsdag tillsammans med ett gäng BMW-snubbar. De har "alla rätt" med korvlådor i alu och en massa tillbehörsgrejor, men det är fortfarande jag som låter coolast i tunnlarna och jag som får de flesta blickarna i byarna vi passerar...! ;-)

//TMax

Bifogat

• IMGP3033.jpg
    IMGP3033.jpg
    249.6 KB · Visningar: 191

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Kul med fler i tråden!

Packa lätt och dumpa väskorna ;)
Tandborste ryms i innerfickan. Ta på dubbla kallingar och vänd fram/bak/ut och in, ger åtta dagars kallingar. Strumpor kan man ha bara ett par, är ändå instängda i bootsen så dom märker ingen ändå. :rock

Önskar dig en skön resa!

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
jag kommer montera Mad Doctors de närmsta dagarna.. då kan du se hur det ser ut.. kommer oxå att ha ett Lucasbakljus över om du vill ha ett sånt billigt, bilder på det ser du på min hoj tidigare i tråden.

Har du fått på dina Mad Doctors? Vore kul att se hur det blev. :) Fortfarande intresserad av att sälja Lucasbakljuset?

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Har du fått på dina Mad Doctors? Vore kul att se hur det blev. :) Fortfarande intresserad av att sälja Lucasbakljuset?

javisst , ge mig ett skambud på ljuset så.. är inte 100%igt nöjd med placeringen av Mad Doctors , kan bero en del på att arrangemanget får en del stryk av bakhjulet - så det ser helt smashat ut , men nu ska nya IKON på och de är två cm längre (=Thruxton orginal) än de Bonnevilledämpare som sitter på nu så då kanske det klarar sig..
bilder kommer..

_nilsson_

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Triumph Speed Triple -01
Någon som vet hur mycket olja det ska vara i framgaffeln på en thruxton?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024