Triumph Thruxton-tråden

Jag har beställt en ny bak fälg (5,00"tänkte sätta på ett 160 däck) och jag har funderingar på att flytta den gamla fälgbanan till framhjulet och sätta på ett 120 däck....

...Det blev ett par ikon 7614 med svart fjäder:banana
Förstår din moddarglädje, men du får på 150 bak och 110 fram utan att behöva byta fälgar. Fast det blir väl en del fler däckvarianter att välja på, gissar jag?

Är väldigt nyfiken på hur dina Ikon kommer att funka. Ser fram emot en rapport!
 
Last edited:
Förstår din moddarglädje, men du får på 150 bak och 110 fram utan att behöva byta fälgar. Fast det blir väl en del fler däckvarianter att välja på, gissar jag?

Är väldigt nyfiken på hur dina Ikon kommer att funka. Ser fram emot en rapport!

Jo jag vet det men det blit ju helt fel däcksprofil, 3,50" motsvarar 120/130 däck om man tittar i listorna. så för att få det som däcket är byggt för så behöver man bredare fälg. Och precis som du säger så fins det fler och framförallt bättre däck att välja på.. men jag vet inte om jag vill gå ner till 17" fram då får man ju flytta ner skärmen om det inte skall se ut som en offrod....
Jag är med väldigt nyfiiken på hur ikon dämparna kommer att funka. men det kan ju inte bli sämre än orginal iaf.
 
Svaren jag fått på mail ang. Mods vs Rockers är:

"Hej,

Körningen är för klassiska skinnknuttejärn och veteranscootrar. Om det är långväga deltagare så har vi tidigare år i vissa fall gett "dispans" för nyare hojar.

Till festen och för besök på uppsamlingsplatsen är alla välkomna såklart!"


/ Magnus

Och:

"Övernattningsbart" avstånd kanske ! Hur långt det nu är ?!

Häls / Janis

Jag kör upp och kollar annars är det ju ändå fest på kvällen.

Och gillar man inte det är det skivsläpp med The Dragtones http://www.myspace.com/thedragtones hos Sivletto på eftermiddagen mellan 14-16. (mitt ganska offtopic-tips) ;-)
 
Last edited:
Hade sett fram emot att deltaga i år, men när arrangörerna verkar bestå av ett gäng fachister får det nog vara. Hade ju kunnat vara en perfekt samlingsplats för en höstträff annars.

Personligen blir jag jävligt anti när man skall hålla på och fjanta om bagateller, speciellt när modsen kör nya maskiner. Låt alla som diggar stilen få vara med :)
 
Last edited:
Hade sett fram emot att deltaga i år, men när arrangörerna verkar bestå av ett gäng fachister får det nog vara. Hade ju kunnat vara en perfekt samlingsplats för en höstträff annars.

Personligen blir jag jävligt anti när man skall hålla på och fjanta om bagateller, speciellt när modsen kör nya maskiner. Låt alla som diggar stilen få vara med :)

Hade sett fram emot att deltaga i år, men när arrangörerna verkar bestå av ett gäng fachister får det nog vara. Hade ju kunnat vara en perfekt samlingsplats för en höstträff annars.

Personligen blir jag jävligt anti när man skall hålla på och fjanta om bagateller, speciellt när modsen kör nya maskiner. Låt alla som diggar stilen få vara med :)

Jag tycker som du.
skinpaj, uppvikt, öppet/ vurpollon, nerbockat/clipon, megafoner, alla rätt!
Nej tyvärr din hoj är för ny.... suger

Fredags tipset: http://sivletto.wordpress.com/
Rocketroom är ALLTID rätt och alla är välkommna ;-)
 
Last edited:
Helt klart ett alternativ :D
Det roliga i kråksången är att min hoj var med förra året, finns med på ett flertal klipp. Verkar tydligen vara mkt tyckande och då passar jag. Men en körning tillsammans i höst kanske vi kan lösa?
 
Körningen är för klassiska skinnknuttejärn och veteranscootrar.
Lite off topic, sorry:

Även om jag förstår det till viss del (man vill hålla sig till sitt koncept, och inte göra en "röra av allt") så tror jag att man skall passa sig för att vara alltför för fin i kanten eller småsnobbig... Det slår lätt tillbaka på en själv.
Jag gillar att vi här i tråden välkomnar lite olika folk som gillar, men kanske inte har Thruxton, eller kör en variant av caféhoj eller trajja av något slag. Det är ofta ett sådant välkomnande som leder till att man så småningom själv kommer med i "klubben".

Jag kör ju även scooter, en stor så'n, i äkta plast. Ni kan ju gissa hur intressant man är för tvåtaktssnubbarna när man berättar att man kör en japan med automatlåda... :-) (Fast jag kan köra i åttor runt dem och piskar dem med hästlängder i acc, toppfart, kurvtagning - ja, ni vet)

Ägde även en MG förr och var någon gång med MG-klubben, där någon kunde komma fram, titta på min MG i bruksskick, rynka pannan (näsan?) och säga "den där detaljen är inte original på en 66:a" Gissa om jag gick med i den klubben eller ej...?

Så håll fanan högt, var fortsatt generöst inbjudande mot våra trådläsare som ännu inte har köpt en Thruxton! :-)

Än en gång, sorry for off topic!
 
Last edited:
Håller helt med i dit resonemang.

Mitt förslag är att vi som inte är välkomna på deras tillställning kör ett eget litet minirace vid sidan av. Vad sägs om det?
 
Mitt förslag är att vi som inte är välkomna på deras tillställning kör ett eget litet minirace vid sidan av. Vad sägs om det?
För min del funkar inte Sthlm 4/9. Men jag uppmanar alla andra som kan att hänga på. Det är kul att ses och köra med andra Thruxton. Självklart är det roligt att lufta hojen, kul att träffa andra, få tips osv. De två Thruxtonkörningar jag har varit med om i år har varit kalas på alla sätt. Rekommenderas!

Kanske kan hitta något kul på västkusten oxå? City Scooter Weekend 2010 17-19 september i Gbg? Morsa lite på scootergossarna och -flickorna (de har tjejer med, det är något vi har missat...) och gasa lite för att överrösta tvåtaktarna? :D
 
Lite off topic, sorry:

Även om jag förstår det till viss del (man vill hålla sig till sitt koncept, och inte göra en "röra av allt") så tror jag att man skall passa sig för att vara alltför för fin i kanten eller småsnobbig... Det slår lätt tillbaka på en själv.
Jag gillar att vi här i tråden välkomnar lite olika folk som gillar, men kanske inte har Thruxton, eller kör en variant av caféhoj eller trajja av något slag. Det är ofta ett sådant välkomnande som leder till att man så småningom själv kommer med i "klubben".

Jag kör ju även scooter, en stor så'n, i äkta plast. Ni kan ju gissa hur intressant man är för tvåtaktssnubbarna när man berättar att man kör en japan med automatlåda... :-) (Fast jag kan köra i åttor runt dem och piskar dem med hästlängder i acc, toppfart, kurvtagning - ja, ni vet)

Ägde även en MG förr och var någon gång med MG-klubben, där någon kunde komma fram, titta på min MG i bruksskick, rynka pannan (näsan?) och säga "den där detaljen är inte original på en 66:a" Gissa om jag gick med i den klubben eller ej...?

Så håll fanan högt, var fortsatt generöst inbjudande mot våra trådläsare som ännu inte har köpt en Thruxton! :-)

Än en gång, sorry for off topic!

Kunde inte sagt det bättre själv!! Väl talat!

Håller helt med i dit resonemang.

Mitt förslag är att vi som inte är välkomna på deras tillställning kör ett eget litet minirace vid sidan av. Vad sägs om det?

Bra idé! Jag är på!
 
Last edited:
Förslag på tid/plats som skulle funka?
Man kan ju alltid åka och kika på hojarna senare :)

Även om de som ordnar evenemanget inte faller mig i smaken så tittar jag gärna på hojarna som resten av alla deltagare kör.
 
Nu har jag monterat mina nya stötdämpare.
Jag har bara provkört lite... men det är en stor skillnad:tummenupp
Nu skall jag bara fin justera lite så det passar mig, men grund inställningen funkade ganska fint. Den blev mycket stabilare i kurvorna och inte så stutsig över gropar och bulor.
Kort sagt mycket bättre än orginal.:D
 

Bifogat

  • 323.jpg
    323.jpg
    246.1 KB · Visningar: 70
Förslag på tid/plats som skulle funka?
Man kan ju alltid åka och kika på hojarna senare :)

Även om de som ordnar evenemanget inte faller mig i smaken så tittar jag gärna på hojarna som resten av alla deltagare kör.

Rockers samling är 11.00 Lindhagensplan och modsen s:t eriksgatan 11:00

Varför inte anfalla från flanken.
Torsgatan har endel lastplatser om vi vill ha lite utrymme.

Jag är på!

Lite lustigt i deras resonemang, som faktiskt förbryllar mig lite.
Det är en tävling Mods vs Rockers med en buckla för dom som är flest...
 
Rockers samling är 11.00 Lindhagensplan och modsen s:t eriksgatan 11:00

Varför inte anfalla från flanken.
Torsgatan har endel lastplatser om vi vill ha lite utrymme.

Jag är på!

Lite lustigt i deras resonemang, som faktiskt förbryllar mig lite.
Det är en tävling Mods vs Rockers med en buckla för dom som är flest...

Exaktalemente.. speciellt när modsen får köra med moderna ekipage.
Torsgatan 11 låter chef :banana
Några fler som är på?
 
Exaktalemente.. speciellt när modsen får köra med moderna ekipage.
Torsgatan 11 låter chef :banana
Några fler som är på?

Zard, jag vill gärna se din hoj live så det vore kul om du kunde.

CharlieC är på semester och kommer nog hem samma dag men han skulle nog gillat´

Blädrade några sidor bakåt och kollade vart ni kommer ifrån. Det är ju några kring Stockholm, Uppsala, Täby, så det skulle väl vara en lätt tur.

Jag kommer cracha i våran lägenhet i stan så en eller två till om det är någon mer från vischan, kan stanna där över natten.
 
Jag är inte helt 100 på att de hade gillat om jag kommit med den här! :) Trots (eller på grund av) rad-twin på 500 cc, 40+ hästar, Leo Vince helsystem, stålomspunnen bromsslang...
 

Bifogat

  • DSC00014.jpg
    DSC00014.jpg
    217.3 KB · Visningar: 82
Möjligen att det är "klassiska skinnknuttejärn". Men det är inga klassiska skinnknuttegubbar som sitter och kör dem. Därav blir hela grejen väldigt lite rockers och väldigt mycket posers.
 
Nu har jag monterat mina nya stötdämpare.
Jag har bara provkört lite... men det är en stor skillnad:tummenupp
Nu skall jag bara fin justera lite så det passar mig, men grund inställningen funkade ganska fint. Den blev mycket stabilare i kurvorna och inte så stutsig över gropar och bulor.
Kort sagt mycket bättre än orginal.:D

Kul att du blev nöjd. Snyggt blev det också! Skönt att höra att det finns förbättring för mindre pengar än vad ett par Öhlinare kostar.
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top