Triumph Thruxton-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
@BJN, hur ser insatserna ut i andra ändan? Är de stängda?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
@BJN, hur ser insatserna ut i andra ändan? Är de stängda?

Nä, de är helt öppna. Har funderat på att nypa igen dem men provar den här lösningen först. Tror du att det räcker att knipsa ihop innerändan?
 

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Ort
frillesås, en bit söder om GBG
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Nu har jag med köpt ett litet vinter mod. det blev ett par nya speglar. (25$ är inte för dyrt)
Jag var lite skeptisk till kvalitén men den var helt OK.
Sen får jag se om det blir något mer mod. det lutar åt nya kopplings/broms grepp. Var köpte du dina BJN? Orkar inte leta tillbax i tråden, lättare att fråga:)
 

Bifogat

  • IMG_0271.jpg
    IMG_0271.jpg
    237.4 KB · Visningar: 65

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nu har jag med köpt ett litet vinter mod. det blev ett par nya speglar. (25$ är inte för dyrt)
Jag var lite skeptisk till kvalitén men den var helt OK.
Sen får jag se om det blir något mer mod. det lutar åt nya kopplings/broms grepp. Var köpte du dina BJN? Orkar inte leta tillbax i tråden, lättare att fråga:)

Skitsnygga speglar!

Jag köpte minga grepp från http://www.rideitmoto.com/

Då fick jag med gummihandtagen på köpet. Allt kostade 550 kr med frakt. Kompisar och jag har jämfört med betydligt dyrare Titax och ingen hittar någon skillnad. Alla ( de är betydligt mer proffs på att bedöma sånt än jag) är förundrade över att man kan kan köpa en sån till synes kvalitetsprodukt så billigt. Det är alltså inte fråga om de fula gjutna sakerna som som sålts billigt på eBay utan det här är CNC-fräst billet aluminium. Känns oerhört gediget!
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Tips på bakdrev?

Sitter och filar på önskelistan inför jul och tänkte att ett nytt bakdrev kanske kunde passa till min nya ännu omonterade guldeloxederade(?) kejda. Blir det för mycket med ett guld drev? Tror det...

Några tips och förslag? Budget = 1000 kr borde räcka gott och väl tycker jag.

Passar på att bjucka på en bild på skönheten. Vad som är relativt nytt är:

- Sänkt instrumentering
- Öhlinsdämpare bak
- Kellerman micro dark (syns knappt på bilden men funkar klockers)
- Ersatt bakstänkan med skyddande plastbit under sadeln
- Mindre backspegel
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    189.6 KB · Visningar: 105

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Nä, de är helt öppna. Har funderat på att nypa igen dem men provar den här lösningen först. Tror du att det räcker att knipsa ihop innerändan?

Jag hade svetsat fast ett "lock" i innerdelen. Börja med helt täppt, sen kan du labba med ett litet hål, större, större osv tills du hittar rätt :tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag hade svetsat fast ett "lock" i innerdelen. Börja med helt täppt, sen kan du labba med ett litet hål, större, större osv tills du hittar rätt :tummenupp

Svetsa?:) Det är ju det jag gör. Najtråd är ju det vi på landet kallar "bonnsvets".:D

Fattar hur du menar. Bra id'e!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Kolla vad jag hittade!
Ni har blivit smyg fotade:D
Dessa paparazzi! Aldrig får man vara i fred... :)
Snyggt, för övrigt. Vem är den "skyldige" fotografen? Det är fotat vid Hofsnäs Herrgård http://www.hofsnas.se/hitta.html skulle jag tro.

EDIT: nu har jag också hittat sajten: http://farbror-sid.se/news/2011/09/triumph/#comments Det var ju en del andra "motorfilurer" där den dagen, dels ett annat Thriumphgäng (fyrhjuliga sådana) dels en hel radda med gamla Rolls-Royce.
 
Last edited:

PerBonneville

Kör gärna snabbare än Triumphen vill
Gick med
22 Oct 2011
Ort
Karlskoga
Hoj
2001 Triumph Bonneville.1964 Piaggio Gl150
Nu har jag med köpt ett litet vinter mod. det blev ett par nya speglar. (25$ är inte för dyrt)
Jag var lite skeptisk till kvalitén men den var helt OK.
Sen får jag se om det blir något mer mod. det lutar åt nya kopplings/broms grepp. Var köpte du dina BJN? Orkar inte leta tillbax i tråden, lättare att fråga:)

Var har du köpt dom,blev lite sugen.Tips på snyggt styre som man inte måste ligga för mycket över tanken nägon?Lill grabben sitter fram än..
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Kanske kan vara intressant för herrarna

Kanske kan vara intressant för herrarna
 

Bifogat

  • BC.JPG
    BC.JPG
    94.4 KB · Visningar: 98

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Traction control

Sitter här och läser oktobernumret av Performance Bike. De har en artikel om eftermonterad Traction Control. Den finns listad till en massa hojar men inte till Triumph Thruxton. Hur har de kunnat missa den. En hoj som verkligen är i behov av antiwheelie , antispin och anitwhatever. En hoj som har det mesta utav allt men ingen Traction Control. En hoj som paparazzi fotografer inte kan motstå. Fattar nada men trevlig helg på er pöjkar!:yoparty
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kolla vad jag hittade!
Ni har blivit smyg fotade:D

Cool! Jag visste väl att det fanns minst en beundrare där ute.
Snygg bild för övrigt! -Men det kanske är lätt att ta ett bra foto när man har ett så fint motiv. :näsblod

Hittade en till;
triumph-900-thruxton.jpg
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ujujuj... Nu har jag inte kört trajjan på flera veckor. Svår abstinens!! Den står i garaget och tittar på mig varje dag. Kanske, kanske en liten lunchtur på söndag? Till ett fik? Skall bli soligt på söndag, fast det blir nog lite småsvalt. +9 enligt yr.no.

Vardagsmoppen, min 500-scooter, har dock rullat lite den här veckan. Funkar bra som terapi. Fint mellanregister och snabb i kurvorna! Har börjat fundera på trimning... *sorry for OT*

EDIT: piggar upp er i höstmörkret med ett foto från 14 maj i år när jag och BJN tog en paus i Dalsland, vid Dalboslätten, strax norr om Vänersborg. Visst är det vackert? Snart är det vår igen!
 

Bifogat

  • IMG_0163.jpg
    IMG_0163.jpg
    253.4 KB · Visningar: 96
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ujujuj... Nu har jag inte kört trajjan på flera veckor. Svår abstinens!! Den står i garaget och tittar på mig varje dag. Kanske, kanske en liten lunchtur på söndag? Till ett fik? Skall bli soligt på söndag, fast det blir nog lite småsvalt. +9 enligt yr.no.

Vardagsmoppen, min 500-scooter, har dock rullat lite den här veckan. Funkar bra som terapi. Fint mellanregister och snabb i kurvorna! Har börjat fundera på trimning... *sorry for OT*

EDIT: piggar upp er i höstmörkret med ett foto från 14 maj i år när jag och BJN tog en paus i Dalsland, vid Dalboslätten, strax norr om Vänersborg. Visst är det vackert? Snart är det vår igen!

Yes! Och nu börjar planeringen av turerna 2012. Gottskär, Dalsland, Borås, Bohuslän med "bagsida" av Bullaresjön ner, Vättern....Lyngern.....

Här ska köras. Vi kör utan Traction Control men vi kör mycket!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top