Viktigt! -Har jag hört i alla fall. Original-avgassystemet väger fläsk jämfört med det jag har nu (-4kg säkert). Sen blir väl den nya bakfjädringen lättare också antar jag (-1kg kanske) +att jag bytt framskärmen (-1kg) och slängt bakskärmen och de feta blinkersarna (-3kg). = -9kg. Det blir ju för fan 27 hästkrafter extra yonssonräknat, eller 3hk normalräknat.Vikt!!
Viktigt! -Har jag hört i alla fall. Original-avgassystemet väger fläsk jämfört med det jag har nu (-4kg säkert). Sen blir väl den nya bakfjädringen lättare också antar jag (-1kg kanske) +att jag bytt framskärmen (-1kg) och slängt bakskärmen och de feta blinkersarna (-3kg). = -9kg. Det blir ju för fan 27 hästkrafter extra yonssonräknat, eller 3hk normalräknat.
@Erich
Såg att du har styrdämpare. Är det värt att lägga pengar på styrdämpare om man bara kör gata? Jag har sällan fått vobbel, men det händer ju vid vissa stora gupp.
Nä, köpte den bara för att det ser ballt ut..inte nödvändigt alls så jag köpte den billigaste jag hittade på Ebay och det är samma som här på denna hs:
http://tecbikeparts.com/Home_Page.html
0708 868632
Jag sätter mig på hojen norrut nu.
Ring om du är sugen.
Du var mig en morgon pigg jäkel
Jag får se när jag får tummen ur och kommer iväg
Tjena grabbar
Är ny på den här sidan, har nyligen blivit thruxton ägare.
Så om ni planerar någon mer resa ihop, eller om nån tar en tur söder ut (jag bor i Malmö) så hänger jag gärna med.
Fråga: Jag tänkte beställa en clip on styre till min hoj. jag har ju det nya styret på. men tycker det ser mycket snyggare med ett clip on. Men ska man beställa det gamla orginal clip on styret, eller ska man ta någon annan.
Det finns ju så många att välja mellan.
/tack på förhand
Bestforbritts har färdiga clip on kit med top yoke och allt har jag för mig.
Om du lägger upp förslag på en fin tur i Skåne så är det säkert en eller annan som kan tänka sig att ta en åktur åt det hållet! Finns ju t ex mycket fina hojvägar runt Söderåsen, Bjärehalvön, Österlen m m. Men det där kan du bättre som bor i Malmö.Tjena grabbar Är ny på den här sidan, har nyligen blivit thruxton ägare. Så om ni planerar någon mer resa ihop, eller om nån tar en tur söder ut (jag bor i Malmö) så hänger jag gärna med....
Någon som lämnat in hojen på professionell vaxning förresten? Pratade med DiTec och de tar 2000kr.
Lite mer kostar det väl att lacka? -Men det är kanske inte långt ifrån, så jag tror jag fortsätter att fulvaxa. De gör ju hela hojen för 2000kr och inte bara tanken, men det är ju tanken som räknas, som man brukar säga Att de gör rent hela hojen har man ju inte mycket för. Hojen blir ju ändå skitig så fort man rullar iväg.Du måste väl nästan få en ny lack för den slanten väl?
Söndagstur på söndag?
(Upptagen i morgon + risk för regn på lördag = söndagstur. Det du, mattelärar'n! )
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|