Triumph Thruxton-tråden

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Inga problem med en tur i Skåne. Med tanke på avståndet så behövs det nog övernattning.
Kräver nog lite planering, men vore kul.
Här är en trevlig grej om man råkar vara här en tisdag MÅNGA som kommer, ett par tusen.
http://vikingatider.skane.org/content/tisdagstraffarna-motortraffar-i-loddekopinge
En onsdag är detta en hit http://www.srif.se/
Borde gå att få till till sommaren om vi får med oss ett gäng här på tråden.

Jo en övernattning får ju jag räkna med men det behövs för min del inga andra begivenheter än krokiga vägar med hyfsad vägbeläggning.:)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Första gången jag blivit stoppad på hojen, dom brukar bara vinka förbi mig annars.
Men det var inte så farligt :)

Sjukt nice väder att köra i idag, så nu klarar jag några dagar skit väder igen


View attachment 380434

DavidA (fyndig nick :)) att döma av ditt inlägg så har du inte haft Thruxton så länge.:) För det är så de gör hela tiden. Polisen vinkar in oss bara för att få flukta på hojen. När man ska besikta så tar det tre gånger så lång tid att besikta Thruxton som SV1000. Det beror på att alla besiktningsmän /kvinnor ska fram och titta, klämma och lyssna på hojen. Första besiktingen jag gjorde blev jag utskrattad när det kom till ljudet. Jag hade satt på originalsystemet. "Ha, ha ha du får väl sätta på en annan ljuddämpare så att den låter riktigt." Andra gången besiktigade jag men mina Norman Hyde Toga. Då var det inga skratt. "Den låter gött!"

När man stannar och går in i en butik så måste man alltid räkna med att det tar en kvart extra för att prata med alla som står och kollar på hojen när man kommer ut.

Sånt där får vi leva med och det går rätt bra. Värre var det när vi var vid Hofsnäs.( Var det där vi var TCE?)

Nu får ni som var med rätta mig om jag har fel. ( TCE. yonsson, TMax500)

TCE guidade oss till något som jag tror heter Hofsnäs herrgård. Där hade svenska Rolls Royce-klubben ett meeting. Å det var ju inte så kul för dem för när vi hade käkat färdigt stod hela Rolls Royce-klubben å grät. Ingen ville kolla deras bilar. Alla bara stod och dreglade över våra hojar. ( Kanske drömde jag detta????)
 

Bifogat

  • DSCN0118.jpg
    DSCN0118.jpg
    247.8 KB · Visningar: 105
  • DSCN0125.jpg
    DSCN0125.jpg
    247.1 KB · Visningar: 59
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Inga problem med en tur i Skåne. Med tanke på avståndet så behövs det nog övernattning..............Borde gå att få till till sommaren om vi får med oss ett gäng här på tråden.
Söderåsen! Skånes "Harz Light"! :) Go'a Thruxtonvägar i vacker natur. Finns fina småvägar dit, genom Halland, för oss kommer kommer från trakterna "norr om Hallandsåsen". Jag är på! Förslå en helg.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Söderåsen! Skånes "Harz Light"! :) Go'a Thruxtonvägar i vacker natur. Finns fina småvägar dit, genom Halland, för oss kommer kommer från trakterna "norr om Hallandsåsen". Jag är på! Förslå en helg.

Gott att du är med. Då kanske jag hittar hem även från en skånetripp. :)

Det är väl möjligt att vi ses någonstans i nordvästra Skåne vid middasgstid. Kör syd -ost- nord- väst och övernattar på lämpligt ställe. Sen hem dag två!


EDIT:Lite tufft för MCThrux och Ahoff men ni får väl arrangera en tur i Dalarna. Jag är direkt på den!

Jag har kört hoj både i Skåne och i Dalarna. Finns fina hojvägar på båda ställena. Har oftast kört med passagerare och det blir inte riktigt samma grej.
 
Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hur förklarar jag för min sambo att jag måste ha en Thruxton? Sitter och dreglar i den här tråden som en alkis gör på bolaget....
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hur förklarar jag för min sambo att jag måste ha en Thruxton? Sitter och dreglar i den här tråden som en alkis gör på bolaget....

Ska du motivera att du behöver två hojar så att du ska ha kvar Banditen också. Då är det lite svårare.Om du ska sälja Banditen och byta så är det ju enkelt.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hon envisas ju att åka med så Banditen får stanna, har inte ens kört den, inköpt för en månad sen just för att det är en bra alltiallo hoj som går bra att åka 2 på.

Får helt enkelt övertyga henne om att ta mc kort:tummenupp så att hon kan köpa en egen.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Blev ett jävla slit igår med trajjan. Bytet av drivpaketet visade sig vara ett rent helvete. Kedjebrytaren jag brukar använda till crossen var av någon anledning inte riktigt anpassad för denna kedja, lyckades dock bryta både gamla och nya efter en del slit. 18 fram och 42 bak med riktig x-ring kedja. Passade även på att byta hastighetsmätare då den gamla pajjade under Isle Of Resan. Fick strul med givaren till bakdrevet som av ngn anledning inte ville samarbeta efter drevbytet. Givaren tog i bultarna till drevet, fråga mig inte hur fan detta kunde uppstå..?! Även min hemmasnickrade hugger ville inte samarbeta efter däcksbytet till ett Michelin Pilot (160), misstänker högre brantare profil.
 

Bifogat

  • 20130308_203057_resized.jpg
    20130308_203057_resized.jpg
    138.6 KB · Visningar: 83
  • 20130308_153402_resized_1.jpg
    20130308_153402_resized_1.jpg
    193 KB · Visningar: 79

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Din hoj är riktigt läcker Panzaa. Själv vill jag ju ha en som ser ut som en ombyggd Bonneville -68. Jag har lyckats så där. Här är en som har lyckats fullt ut. Ser att jag har lite kvar. :)
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2013-03-09 kl. 09.52.37.jpg
    Skärmavbild 2013-03-09 kl. 09.52.37.jpg
    126.7 KB · Visningar: 95

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Förståelse

Ja du BJN - nu förstår jag varför du blir lätt illamående när vi skruvar på den här bastarden...

1014:Bugar
 

Bifogat

  • P3080216.jpg
    P3080216.jpg
    241.8 KB · Visningar: 115

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ja du BJN - nu förstår jag varför du blir lätt illamående när vi skruvar på den här bastarden...

1014:Bugar

Det ser för jävligt ut men jag kanske vänjer mig. Dyrt är fint! :D Lika snyggt som lackat gult, svart eller rött blir det dock inte.
Edit: Jag bara skojar. För att inte ha nån lack (färg) är den riktigt snygg!
 
Last edited:

DavidA

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
2010, Triumph, Thruxton
DavidA (fyndig nick :)) att döma av ditt inlägg så har du inte haft Thruxton så länge.:)

Sant, skaffade min thruxton förra sommaren. Men att folk kommer fram och ska snacka hoj när man har stannat någonstans har jag redan märkt.
 

DavidA

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
2010, Triumph, Thruxton
Hon envisas ju att åka med så Banditen får stanna, har inte ens kört den, inköpt för en månad sen just för att det är en bra alltiallo hoj som går bra att åka 2 på.

Får helt enkelt övertyga henne om att ta mc kort:tummenupp så att hon kan köpa en egen.

Det går ju att åka 2 på en thruxton oxå, inga problem med orginal sittsen/dynan.
 

CJ

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Ort
Skåne
Hoj
2009 Thruxton
Någon som har erfarenhet av att plocka hem en Thruxton från Tyskland? På mobile.de finns ett par 2010:eek:r som gått under 1 000 mil för runt 60 000 kronor. Något att akta sig för?

/Calle
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
2013 03 09 inställning nålar 2.jpg
Blev en runda till idag....K,k,k,kkkkkallt...kan man säga. Tur att det är lördag så att man kan värma sig med något efteråt.
Rainer på Classicbike har gjort grundjobbet på FCR:39:eek:rna. Började med att höja nålarna ett snäpp. Den går kanon nu utom från 0 till 1/8 på gasen. Får jobba med det i morgon. F* vad skönt att vara ute på vägarna igen. Tur att det finns vintrar så att man uppskattar våren mer :)
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
View attachment 380726
Blev en runda till idag....K,k,k,kkkkkallt...kan man säga. Tur att det är lördag så att man kan värma sig med något efteråt.
Rainer på Classicbike har gjort grundjobbet på FCR:39:eek:rna. Började med att höja nålarna ett snäpp. Den går kanon nu utom från 0 till 1/8 på gasen. Får jobba med det i morgon. F* vad skönt att vara ute på vägarna igen. Tur att det finns vintrar så att man uppskattar våren mer :)

Skruva in "slowairjet:en" lite så går den lite fetare i botten. Bör vara 1 - 1,25 varv ut. Sen är det ju så att drar du järnet på låga varv så dränker du hojen med acc-pumpen. Här har du lite vägledning: http://www.factorypro.com/tech/tech_tuning_procedures/tuning_FCR_Burns,Pat.html
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top