Triumph Thruxton-tråden

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Någon som har erfarenhet av att plocka hem en Thruxton från Tyskland? På mobile.de finns ett par 2010:eek:r som gått under 1 000 mil för runt 60 000 kronor. Något att akta sig för? /Calle
Känns inte särskilt vågat eller farligt, sådär spontant skrivet utan att egentligen veta... Thruxton är ju knappast en hoj som går timma efter timma med 7000 varv på Autobahn.
- Vad säger Erich som ju har en del kontakt med tyska Thuxtonåkare?

EDIT/OT: bra fart i tråden nu! :) Märks att våren är på gång. Fler skåningar (barmark) som skriver än "uppsvenskar" (snö kvar).

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Känns inte särskilt vågat eller farligt, sådär spontant skrivet utan att egentligen veta... Thruxton är ju knappast en hoj som går timma efter timma med 7000 varv på Autobahn.
- Vad säger Erich som ju har en del kontakt med tyska Thuxtonåkare?

EDIT/OT: bra fart i tråden nu! :) Märks att våren är på gång. Fler skåningar (barmark) som skriver än "uppsvenskar" (snö kvar).

Njaa, har inget speciellt att tillföra om man inte vet om det är en thruxton-forum.de-medlem som säljer. Generellt kan man väl säga att thruxton/bonneville är ett ganska säkert kort att köpa under förutsättning att den har servats och sköts om ordentligt. Bra kvalitet alltså. Kolla servicehistorien + antal ägare, skicket på hojen. Viktigt att få med alla papper från tyskland för svensk registrering.

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
EDIT/OT: bra fart i tråden nu! Märks att våren är på gång. Fler skåningar (barmark) som skriver än "uppsvenskar" (snö kvar).
Hmm... -17 grader i natt. Vi körde Vasaloppet förra helgen och om 10 dagar börjar Svenska skidspelen, så ja vi har snö kvar :mad:.

CJ

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Hoj
2009 Thruxton
Njaa, har inget speciellt att tillföra om man inte vet om det är en thruxton-forum.de-medlem som säljer. Generellt kan man väl säga att thruxton/bonneville är ett ganska säkert kort att köpa under förutsättning att den har servats och sköts om ordentligt. Bra kvalitet alltså. Kolla servicehistorien + antal ägare, skicket på hojen. Viktigt att få med alla papper från tyskland för svensk registrering.

Tack för tipsen, ska hålla lite koll på tyska och svenska marknaden, lutar åt att det blir ett litet hämtningsäventyr söderut lite senare i vår.

//Calle

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hej igen!

En kompis till mig har precis köpt sin förta hoj, en Thunderbird 900. Han vill få lite mer cafe stuk på den och letar efter ensitscuts till den. Ni som är lite mer bevandrade i triumph sidor kanske har tips om var man kan finna en sådan?

Last edited:

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Dåligt med tips från mig, tyvärr... Inte ens "Kompisen Ebay" verkar ha något till en T-Bird. Har du kikat på Corbin.com?

Kanske en lokal sadelmakare kan göra en sadel, eller modifiera den nuvarande? Jag talade med ett par sadelmakare häromåret och det kostar förstås lite mer, men man få å andra sidan precis det man vill ha.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej igen!

En kompis till mig har precis köpt sin förta hoj, en Thunderbird 900. Han vill få lite mer cafe stuk på den och letar efter ensitscuts till den. Ni som är lite mer bevandrade i triumph sidor kanske har tips om var man kan finna en sådan?

Jag tror som TMax att det är svårt att hitta något som saluförs som ensitscuts till Thunderbird men det finns ju ombyggda.
Tips:
Googla på "Triumph Thundrbird cafe" så kommer en massa bilder och länkar till bl.a. forum där T-bird med caféstuk diskuteras. Läs i dessa eller kontakta någon som har byggt om och fråga hur de gjorde.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hej igen!

Sidan är ganska trög men ha lite tålamod, kolla in thunderbird sport. Det funkar att maila på engelska, jag har haft lite kontakt med dom men inte handlat.
http://www.kompo-tech.com/
Här finns en del reservdelar också: http://www.tm-accessories.de/shop/Accessories-for-Triumph-Motorcyc/Thunderbird-900:::5_58.html
Sen har du ju forum här: http://www.triumphrat.net/hinckley-classic-triples/

Last edited:

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Hoj
Tiger 1050 -08
Snöstorm, 30cm snö på tisdag i Skåne. Ni som talar om växthuseffekten, vilken planet kommer ni ifrån?
Nu vill vi ha varm asfalt !!!!!!!!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
(Jag hoppas du skämtar och vet att ökad växthuseffekten även leder till mer extrema klimat, inte bara ett varmare klimat. Alltså: kallare, regnigare, blåsigare, varmare)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
När man sitter inne och tittar ut ser det faktiskt ut som om man skulle kunna ta en liten sväng med hojen men när man går ut så avtar så att säga intresset för en hojtur.

Då får vi leka lekar! Här är den roliga leken finn fem fel. Först inkomna svaret med rätt fel markerade belönas med ett (visserligen begagnat men helt OK och original) kit innehållande bakljus och blinkers till Triumph Thruxton.

EDIT: Bara så att ingen ska låta lura sig av de olika belysningarna. Den är inte omlackerad! Inte det gula i a f.

Bifogat

• DSC_0282.jpg
    DSC_0282.jpg
    253.4 KB · Visningar: 139
  • DSC_0050.jpg
    DSC_0050.jpg
    256.8 KB · Visningar: 86
Last edited:

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
När man sitter inne och tittar ut ser det faktiskt ut som om man skulle kunna ta en liten sväng med hojen men när man går ut så avtar så att säga intresset för en hojtur.

Då får vi leka lekar! Här är den roliga leken finn fem fel. Först inkomna svaret med rätt fel markerade belönas med ett (visserligen begagnat men helt OK och original) kit innehållande bakljus och blinkers till Triumph Thruxton.

EDIT: Bara så att ingen ska låta lura sig av de olika belysningarna. Den är inte omlackerad! Inte det gula i a f.
Tjabbas!
Vilket gott initiativ-Lekar!
På vänstra bilden ser jag...nej inga fel! En snygg retromoppe a'la Hinkley. Fick jag minuspoäng nu? Så tittar vi närmare på den högra bilden...
Nja...Joo...Nej...En smakfullt förädlad variant av redan nämnda.
Förutom ett fult klistermärke på höger framben-INTET?
Den här tävlingen var för svår för mig
Hasse D

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Då får vi leka lekar! Här är den roliga leken finn fem fel.
Nä. Jag ger upp. Ser ingen skillnad. :D

EDIT: Men, allvarligt... så har det hänt väldigt mycket utan att du gjort våld på grundformen. Allra tydligast rent visuellt (tycker jag) är bytet från grå till svarta skärmar. Där hände det mycket.
Förutom alla dina 'extras', då. :)

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tjabbas!
Vilket gott initiativ-Lekar!
På vänstra bilden ser jag...nej inga fel! En snygg retromoppe a'la Hinkley. Fick jag minuspoäng nu? Så tittar vi närmare på den högra bilden...
Nja...Joo...Nej...En smakfullt förädlad variant av redan nämnda.
Förutom ett fult klistermärke på höger framben-INTET?
Den här tävlingen var för svår för mig
Hasse D

Ja du har rätt och klistermärket är fult (borta till körsäsongen). Den vänstra bilden har inga fel. Det var ju den jag föll för och köpte en gång i tiden. Fast det hette finn fem fel.:)

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Nä. Jag ger upp. Ser ingen skillnad. :D

EDIT: Men, allvarligt... så har det hänt väldigt mycket utan att du gjort våld på grundformen. Allra tydligast rent visuellt (tycker jag) är bytet från grå till svarta skärmar. Där hände det mycket.
Förutom alla dina 'extras', då. :)

Det får du en poäng för och ligger nu lika med HasseD. Får väl såga vinsten mitt i tu.:D

Det är så jag ser det. Svarta skärmar och flyscreen off är det som ändrar utseendet. Resten är små bagateller.

Sen var en kompis och granne här för en stund sedan och noterade att jag bytt till fulare stötdämpare än original.

En annan kompis som jag inte pratat med nu tycker att jag allvarligt har förfulat avgassystemet.

Å de har kanske rätt och nu börjar vi närma oss fem fel.

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tanklock
Stötdärmpare
Bredare bakfälg
Nytt kedje och framdrevs-skydd
Nya broms och kopplingshandtag