Jockewictorsson
Only dead fish follow the stream
Har sett att det finns graderade skruvar att köpa. Kan det vara lönt att investera i ?
Känns inte särskilt vågat eller farligt, sådär spontant skrivet utan att egentligen veta... Thruxton är ju knappast en hoj som går timma efter timma med 7000 varv på Autobahn.Någon som har erfarenhet av att plocka hem en Thruxton från Tyskland? På mobile.de finns ett par 2010r som gått under 1 000 mil för runt 60 000 kronor. Något att akta sig för? /Calle
Känns inte särskilt vågat eller farligt, sådär spontant skrivet utan att egentligen veta... Thruxton är ju knappast en hoj som går timma efter timma med 7000 varv på Autobahn.
- Vad säger Erich som ju har en del kontakt med tyska Thuxtonåkare?
EDIT/OT: bra fart i tråden nu! Märks att våren är på gång. Fler skåningar (barmark) som skriver än "uppsvenskar" (snö kvar).
Hmm... -17 grader i natt. Vi körde Vasaloppet förra helgen och om 10 dagar börjar Svenska skidspelen, så ja vi har snö kvar .EDIT/OT: bra fart i tråden nu! Märks att våren är på gång. Fler skåningar (barmark) som skriver än "uppsvenskar" (snö kvar).
Njaa, har inget speciellt att tillföra om man inte vet om det är en thruxton-forum.de-medlem som säljer. Generellt kan man väl säga att thruxton/bonneville är ett ganska säkert kort att köpa under förutsättning att den har servats och sköts om ordentligt. Bra kvalitet alltså. Kolla servicehistorien + antal ägare, skicket på hojen. Viktigt att få med alla papper från tyskland för svensk registrering.
Hej igen!
En kompis till mig har precis köpt sin förta hoj, en Thunderbird 900. Han vill få lite mer cafe stuk på den och letar efter ensitscuts till den. Ni som är lite mer bevandrade i triumph sidor kanske har tips om var man kan finna en sådan?
Hej igen!
En kompis till mig har precis köpt sin förta hoj, en Thunderbird 900. Han vill få lite mer cafe stuk på den och letar efter ensitscuts till den. Ni som är lite mer bevandrade i triumph sidor kanske har tips om var man kan finna en sådan?
Tjabbas!När man sitter inne och tittar ut ser det faktiskt ut som om man skulle kunna ta en liten sväng med hojen men när man går ut så avtar så att säga intresset för en hojtur.
Då får vi leka lekar! Här är den roliga leken finn fem fel. Först inkomna svaret med rätt fel markerade belönas med ett (visserligen begagnat men helt OK och original) kit innehållande bakljus och blinkers till Triumph Thruxton.
EDIT: Bara så att ingen ska låta lura sig av de olika belysningarna. Den är inte omlackerad! Inte det gula i a f.
Nä. Jag ger upp. Ser ingen skillnad.Då får vi leka lekar! Här är den roliga leken finn fem fel.
Tjabbas!
Vilket gott initiativ-Lekar!
På vänstra bilden ser jag...nej inga fel! En snygg retromoppe a'la Hinkley. Fick jag minuspoäng nu? Så tittar vi närmare på den högra bilden...
Nja...Joo...Nej...En smakfullt förädlad variant av redan nämnda.
Förutom ett fult klistermärke på höger framben-INTET?
Den här tävlingen var för svår för mig
Hasse D
Nä. Jag ger upp. Ser ingen skillnad.
EDIT: Men, allvarligt... så har det hänt väldigt mycket utan att du gjort våld på grundformen. Allra tydligast rent visuellt (tycker jag) är bytet från grå till svarta skärmar. Där hände det mycket.
Förutom alla dina 'extras', då.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |