Tittar man i länken till Doodle så är det två helger som leder och då faktiskt alla som skrivit upp sig kan. Nämligen lö-sö 28-29 juni och lö-sö 5-6 juli.
TMax500 och jag har haft en kortare överläggning och föreslår att vi redan nu bestämmer helgen 28-29 som tidpunkt för årets Vätterntur. Vi håller 5-6 juli öppen som reserv utifall vädret ser vidrigt ut den första helgen.
Som första förslag för boende så får väl Rocksjön gälla även detta år. http://www.rocksjon.se/vandrarhem/
Jag tog faktiskt och bokade rum redan nu för att kolla hur det fungerade. Ett enkelrum med hotellstandard kostar 729 kr. Det finns billigare om man delar toalett/bad och bor man flera i ett flerbäddsrum blir det så klart också billigare per person.
Avbokningsregeln är: Gratis att avboka tom 2014-06-26 så det är lika bra att boka direkt.
EDIT: Förra året var det problem att boka direkt från A6 hemsida. Man var tvungen att boka från fredagen. Kan vara så i år också. Jag bokade här och det fungerade bra.
EDIT2: Vi är nu uppe i 14 anmälda. Ska vi inte ha något igenkänningstecken på oss när vi blir så många.
Jag hittade den här. 18 kvar. Ska jag köpa in alla?
Mycket bra idé! Tror jag såg en liten flagga på pinne, i samma färg, att sätta fast på hjälmen som vi också skulle kunna ha!!