Du har en poäng där. Kolla nära först!
Annars har jag detta att säga om batterier efter mer än 40 år som fordonsägare. ( Jag har ägt fordon med allt mellan 1 och 8 cylindrar förutom 3, 5 och 7) Triple bör jag ju ha innan masken går treskift i kroppen men 5 och 7? Finns det?
Oavsett så anser jag batterier till alla dessa fordon vara ett minimalt problem. Original Yuasa i min Suzuki höll i 10 år. Sen satte jag i ett pirat från Biltema ( OBS! Biltema säljer batterier men tillverkar fan inga så hur vet jag att inte detta också var ett Yuasa?) Nåväl, det höll i af bara i 120 månader innan det gav upp.
Ett riktigt dåligt MC-batteri har jag en gång köpt från självaste hovleverantören Clas Ohlsson. Det varade i typ 10 sekunder. Kan ha berott på att jag inte mätte höjden tillräckligt noggrant och batteriet var något högt. Så när jag satte mig på sadeln till min T120-68 Så kortslöts batteriet av plåtunderdelen i sadeln. Fast jag är inte säker att det var det som orsakade att batteriet inte höll. CO har ju slutat sälja MC-batterier så de var kanske kass.
Ett enda dåligt batteri på 40 år. Slutsats! Köp vad fan som helst som är billigt. Det har jag gjort.
Sen kommer vi in på överkurs om man vill spara in vikt. Då börjar det väl heta Shorai eller nåt.
Fast det är inte aktuellt för mig som först kan spara in typ 20 kg på min egen kroppsvikt.