Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
ÄNTLIGEN har jag lyckats fixa lite osynlig förvaring till låset eller liknande :)
Efter som jag har en bonnevillesadel om jag skulle få för mig att skjutsa så gör det ju inget om jag moddar om Thruxtonsadeln till en single seater.
Därför har jag nu karvat ur skumgummit som är under cutsen. Skruvarna som håller i kåpan fungerar som gångjärn och plastläppen där bak är nedslipad så att den snäpper i och ur, precis lagom lätt när man öppnar den i bakkant :) Det ser inte så snyggt ut när man öppnar krokodilkäften där bak men det fyller sin funktion och när det är stängt så ser det ju ut som vanligt!

*nöjd*
Jag skulle gärna vilja se en bild på det du gjort. Någon annan här i tråden (minns inte vem nu) hade också fått till en smart förvaringsplats under cutsen. Om jag behåller hojen så är det nästa mod för mig att få till en förvaringsplats om än liten.

Eftersom jag av princip aldrig låser mina hojar så är det inte aktuellt att få med ett lås men en liten verktygssats, lite eltape och annat smått och gott vore bra att ha med.

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Faan modda sadeln mindre för att få plats med saker under den. Det är säkert klipskt men varför är jag alltid annorlunda..? Jag har ju köpt en extra sadel för att få plats med neopren i tjusig form för mer comfort vilket innebär mindre plats för ev grejer. 'samma med kedjeskyddet jag utvidgade...är jag för praktisk för denna tråd eller bara för lite sportig??? Förövrigt fick jag åxå ge upp idag pga bl a väder. Jag var på väg till Rättvik men i höjd med Filipstad började jag få feber och var tvungen att vända. 'frös som en hund genom regnväder på väg hem till Fjällbacka. Jag var tuffare när jag var ung-Solskensknutte JA!
Hasse D
Jag skulle gärna vilja se en bild på det du gjort. Någon annan här i tråden (minns inte vem nu) hade också fått till en smart förvaringsplats under cutsen. Om jag behåller hojen så är det nästa mod för mig att få till en förvaringsplats om än liten.

Eftersom jag av princip aldrig låser mina hojar så är det inte aktuellt att få med ett lås men en liten verktygssats, lite eltape och annat smått och gott vore bra att ha med.

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Faan modda sadeln mindre för att få plats med saker under den. Det är säkert klipskt men varför är jag alltid annorlunda..? Jag har ju köpt en extra sadel för att få plats med neopren i tjusig form för mer comfort vilket innebär mindre plats för ev grejer. 'samma med kedjeskyddet jag utvidgade...är jag för praktisk för denna tråd eller bara för lite sportig??? Förövrigt fick jag åxå ge upp idag pga bl a väder. Jag var på väg till Rättvik men i höjd med Filipstad började jag få feber och var tvungen att vända. 'frös som en hund genom regnväder på väg hem till Fjällbacka. Jag var tuffare när jag var ung-Solskensknutte JA!
Hasse D

Har du hög feber Hasse?
Modda för att få plats med saker man vill ha med är väl praktiskt tänkande om något.

Jag förstod inte alls det praktiska med vare sig neoprene eller bredare kedjeskydd.

Se så, bädda ner dig nu och låt din fru servera dig några whiskys, äggtoddys eller annat som kommer att hjälpa dig att snart bli frisk igen.

M v h
BJN

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Kolla det här inför kommande Vätternturer. Kanske ett alternativ till Rocksjön. Inte långt ifrån vid Munksjön. Lägre priser. Inget problem med incheckning senare än 18. Tillräcklig restaurang för oss. Bar!..... Vad är felet?

http://www.booking.com/hotel/se/ibi...bd2d01b33f3e13240b66c8efaa5X1#HotelFacilities

För min del spelar det ingen roll. Med det blir väl bara 30 spänn billigare om man vill ha det ombokningsbart? Då bortser jag dock från skillnaden i rummets storlek.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
För min del spelar det ingen roll. Med det blir väl bara 30 spänn billigare om man vill ha det ombokningsbart? Då bortser jag dock från skillnaden i rummets storlek.

Jag tänker inte på detta år då många redan har bokat nästa helg på A6 utan för framtiden. Prisskillnaden är inte så stor men ca 130 kr tror jag det skulle skilt mellan min bokning på A6 och det jag funderar på som alternativ. Sen är det bra att slippa komma ihåg att be dem lägga ut nyckeln. Fast jag tänkte väl mest som så att det kunde vara kul med ombyte för oss som varit med några år. Eller tänker jag helt fel för att Rocksjön ska det vara för så har det alltid varit.

Mig spelar det absolut ingen stor roll. Jag bara kastade ur mig en tanke.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Fel forum med frågar ändå, någon som har en scrambler till salu?
Inte helt fel ändå. Här snackas det lite Scrambler då och då. Inte jätteofta, men lite i alla fall... Och sedan finns det ganska många som bara läser tråden, av intresse, utan att skriva något själva. Så lycka till i din jakt! :)

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Inte helt fel ändå. Här snackas det lite Scrambler då och då. Inte jätteofta, men lite i alla fall... Och sedan finns det ganska många som bara läser tråden, av intresse, utan att skriva något själva. Så lycka till i din jakt! :)

Jaha men dåså, trevligt
Dom är inte så heta på begg marknaden, finns någon enstaka. Annars får det bli en bonneville som jag får bygga om, funkar ju det med

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tmax - du kan alltid hjälpa mig byta bromsarna bak på bilen.. öl ingår, fick 4 nya flak idag!
Bjn - förändring är farligt!

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Annars får det bli en bonneville som jag får bygga om, funkar ju det med
Vet du väl kanske/antagligen/naturligtvis redan, men det skiljer inte bara utseende o utrustningsmässigt mellan Bonneville o Scrambler. Samma motor men annan vevaxel. Bonnevillen är en 360 graders o Scramblern en 270 graders. Annat ljud o lite annan motorkaraktär. Som en V-Twin mer. Ca 10 hästar mindre är det också. Har förvisso aldrig kört någon, så hur mycket man saknar dom har jag ingen riktig uppfattning om. Men jag vet att jag gillar den motorn jag har nu, så när det är Scramblerdax för mig så kommer jag nog att börja med en Bonneville. Med förgasare.

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Vet du väl kanske/antagligen/naturligtvis redan, men det skiljer inte bara utseende o utrustningsmässigt mellan Bonneville o Scrambler. Samma motor men annan vevaxel. Bonnevillen är en 360 graders o Scramblern en 270 graders. Annat ljud o lite annan motorkaraktär. Som en V-Twin mer. Ca 10 hästar mindre är det också. Har förvisso aldrig kört någon, så hur mycket man saknar dom har jag ingen riktig uppfattning om. Men jag vet att jag gillar den motorn jag har nu, så när det är Scramblerdax för mig så kommer jag nog att börja med en Bonneville. Med förgasare.

Yes, självklart vet jag det tackar ändå
Läst mycket om att bonnevillen med insprutning är hemsk att köra vid låga varv, kommer troligtvis bli en med förgasare för min del också om jag inte hittar en scrambler.

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Yes, självklart vet jag det tackar ändå
Läst mycket om att bonnevillen med insprutning är hemsk att köra vid låga varv, kommer troligtvis bli en med förgasare för min del också om jag inte hittar en scrambler.
Nja, hemsk att köra har jag nog aldrig upplevt min Thruxton att köra. Tycker alltid att det är helt underbart!:kär :) Som en bal på slottet. Men, fattar vad du menar. Vill man köra en Scrambler som en Scrambler skall köras, då är nog lite bättre bottenvrid inte i vägen. Skulle jag se eller höras talas om någon till salu så hintar jag här på tråden.

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Nja, hemsk att köra har jag nog aldrig upplevt min Thruxton att köra. Tycker alltid att det är helt underbart!:kär :) Som en bal på slottet. Men, fattar vad du menar. Vill man köra en Scrambler som en Scrambler skall köras, då är nog lite bättre bottenvrid inte i vägen. Skulle jag se eller höras talas om någon till salu så hintar jag här på tråden.

Hemsk är ju en överdrift så klart
Kanon, tackar jag för

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Jag har en polare i Trollhättan som har en Hinkley Bonneville han vill sälja. Han plockade av förgasarna för rengörning för ett par år sedan och sedan har den inte använts för han vill hellre ha en gammalhoj. Hojen är en av de tidiga med Grönmetallic lack-skall jag kolla med honom?
Hasse D
Kanon, tackar jag för

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Jag har en polare i Trollhättan som har en Hinkley Bonneville han vill sälja. Han plockade av förgasarna för rengörning för ett par år sedan och sedan har den inte använts för han vill hellre ha en gammalhoj. Hojen är en av de tidiga med Grönmetallic lack-skall jag kolla med honom?
Hasse D

Trevligt, ja det hade varit schysst. Kanske slänga iväg en bild på den om det inte är för mycket begärt?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Lägga ut nyckeln?

Ja, på Rocksjön har de aldrig någon reception igång när vi kommer fram så vi måste alltid be dem lägga rumsnycklarna i ett fack som vi får en kod till. Inga problem men något man måste komma ihåg annars har man inget rum att komma in i.

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Hasse D
Kanon, tackar jag för

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Jo det är ju riktigt att plats för lås etc kan vara praktiskt Felavmig! Men har man ett icke så polstrat arsle som undertecknad kan det vara praktiskt med ett extra lager av neoprene och det är åxå praktiskt att hålla kedjesmörjan under kedjeskyddet och inte på min vita bakskärm. Men nog om det.
Hasse D-feberfri idag!
Har du hög feber Hasse?
Modda för att få plats med saker man vill ha med är väl praktiskt tänkande om något.

Jag förstod inte alls det praktiska med vare sig neoprene eller bredare kedjeskydd.

Se så, bädda ner dig nu och låt din fru servera dig några whiskys, äggtoddys eller annat som kommer att hjälpa dig att snart bli frisk igen.

M v h
BJN

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom