Alikzus
Twin Power Ranger
- Gick med
- 21 Sep 2003
- Hoj
- Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Blir det som YR säger - bortåt +28 - så är det nästan lite väl bra...
Jao, det kommer att bli hög "input/output rate" i sådana fall.
Blir det som YR säger - bortåt +28 - så är det nästan lite väl bra...
Trist, för både dig o oss. Men, har du inga indiska penicillindunderkurer på lager? Köpte en där en gång som var två röda kapslar o en gul om dagen. Man blev frisk bara man såg dom.Jag hoppar, sjuk och eländig.. ��
Näe, har kört på rökt makrill å brännvin, den indiska motsvarigheten.. funkar visst inte på kassa bihålor?Trist, för både dig o oss. Men, har du inga indiska penicillindunderkurer på lager? Köpte en där en gång som var två röda kapslar o en gul om dagen. Man blev frisk bara man såg dom.
Så, det blir jag o du, TMax, vid Mariaplan 0730.
Trist, för både dig o oss. Men, har du inga indiska penicillindunderkurer på lager? Köpte en där en gång som var två röda kapslar o en gul om dagen. Man blev frisk bara man såg dom.
Så, det blir jag o du, TMax, vid Mariaplan 0730.
Näe, har kört på rökt makrill å brännvin, den indiska motsvarigheten.. funkar visst inte på kassa bihålor
Sjukt dålig stil! Såg fram mot detta, fast kanske utan att behöva sanera hjälmen på insidan efteråt.. blörgh!Hemåt får ni åtminstone sällskap av mig, oavsett om ni vill ha det eller ej.
- - - Updated - - -
Jag tycker att det är lite dålig stil av dina bihålor nu när jag har gjort med till och tvättat skinnstället och allt. ;P
Sjukt dålig stil! Såg fram mot detta, fast kanske utan att behöva sanera hjälmen på insidan efteråt.. blörgh!
Har nog inte kört med öronproppar på flera år.. kanske därför hela skallen ballat ur?! Liksom blivit nåt korsdrag?Stoppa öronpropparna i näsan och kör!
Har nog inte kört med öronproppar på flera år.. kanske därför hela skallen ballat ur?! Liksom blivit nåt korsdrag?
Yes, du leder! Kom just hem från landet på "den blåe" (Sprint 955), och håller på som bäst att packa om från 'en-vecka-med-Sprint-i-Bohuslän' till 'en-helg-med-Thruxton-utan-regnkläder'......Jag hann före TMax i år.
Ny luft i däcken, ny olja på kedjan samt nya ljud(dämpare?). Imorgon väcker jag grannarna för en sväng runt Vättern . Ses i morn gubbar.
View attachment 432267
Japp.Phedt! Ett till par Predators?
Tack själva! Lika kul som alltid!
Västkustgänget hade sol & svett hela vägen hem. Fick ihop 83 mil för min del.
Intensiv lördag! Det är 50 mil (istället för de vanliga 15 milen) från Göteborg till Jönköping, om man kör "fel" väg som vi gjorde. Många, många kurvor blev det...
Söndagen innebar lite över 30 mil för oss i väst och på den sträckan finns några riktigt, riktigt fina avsnitt där vägarna svänger rent vilt.
Mestadels kvalitetskörning och väldigt lite transportsträckor.
Foton? Hmmm... Har inga riktigt kul foton att visa upp. Annat än kvällssnack på parkeringen i Jönköping. Viktiga samtal bland annat om egentillverkade sadlar och annat i den vägen.
För övrigt körde vi turen i BJNs anda och skålade bl a för vår "absent friend" i skotsk dryckjom.
Vi var sex stycken som körde varvet och två som gjorde kortare visiter, totalt åtta. Vi ses 2017 igen! Hoppas vi får se några 1200r då också. Då måste ni väl ha moddat klart så att ni kan åka med?
Sent from my smartphone using Tapatalk
Stevie, Hasse D och ahoff talar om något som verkar viktigt. Trimning?
Samma här. Efter att vi gemensamt tittat på stevies hemmagjorda sadel med förvaringsfack i kutsen. Smidigt!
Du är inte den första Bonnevillen på Vättternrundan, och lär inte blir den sista. Cyklarna är ju så lika och en del Bonnevilleägare har varit rätt aktiva i tråden genom åren.Fantastisk sväng och det var ju kul att jag kunde vara med utan tillstymmelse till kommentar för jag kör en T100
Tack Ulf - du är min överman när det gäller gasa på småvägar. Jag somnade i en fotölj när jag kom hem men vilken upplevelse. Jag måste väl bara öva mer till nästa år antar jag...
Till er andra som var med ett tack för en en fantastisk känsla!
Hasse D
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |