Triumph Thruxton-tråden

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Jag hoppar, sjuk och eländig.. ��
Trist, för både dig o oss. Men, har du inga indiska penicillindunderkurer på lager? Köpte en där en gång som var två röda kapslar o en gul om dagen. Man blev frisk bara man såg dom.
Så, det blir jag o du, TMax, vid Mariaplan 0730.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Trist, för både dig o oss. Men, har du inga indiska penicillindunderkurer på lager? Köpte en där en gång som var två röda kapslar o en gul om dagen. Man blev frisk bara man såg dom.
Så, det blir jag o du, TMax, vid Mariaplan 0730.
Näe, har kört på rökt makrill å brännvin, den indiska motsvarigheten.. funkar visst inte på kassa bihålor?
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Trist, för både dig o oss. Men, har du inga indiska penicillindunderkurer på lager? Köpte en där en gång som var två röda kapslar o en gul om dagen. Man blev frisk bara man såg dom.
Så, det blir jag o du, TMax, vid Mariaplan 0730.

Hemåt får ni åtminstone sällskap av mig, oavsett om ni vill ha det eller ej. ;)

- - - Updated - - -

Näe, har kört på rökt makrill å brännvin, den indiska motsvarigheten.. funkar visst inte på kassa bihålor

Jag tycker att det är lite dålig stil av dina bihålor nu när jag har gjort med till och tvättat skinnstället och allt. ;P
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hemåt får ni åtminstone sällskap av mig, oavsett om ni vill ha det eller ej. ;)

- - - Updated - - -



Jag tycker att det är lite dålig stil av dina bihålor nu när jag har gjort med till och tvättat skinnstället och allt. ;P
Sjukt dålig stil! Såg fram mot detta, fast kanske utan att behöva sanera hjälmen på insidan efteråt.. blörgh!
 

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Ny luft i däcken, ny olja på kedjan samt nya ljud(dämpare?). Imorgon väcker jag grannarna för en sväng runt Vättern :tungan. Ses i morn gubbar.

2016-07-22 18.34.35.jpg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
.....Jag hann före TMax i år. ;)
Yes, du leder! :) Kom just hem från landet på "den blåe" (Sprint 955), och håller på som bäst att packa om från 'en-vecka-med-Sprint-i-Bohuslän' till 'en-helg-med-Thruxton-utan-regnkläder'.

Allt ligger just nu i en hög på hallgolvet...

EDIT: packad å klar! Ovanligt lite packning för att vara jag? Yep, räknar med sol - inget regnställ!

d7b12039e4fc52e8b3215ffcfce580cc.jpg
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ballistic?

Thruxton 2014?
Kea?
Christian?

Ses vi i morgon på torget i Askersund kl 13?
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Det blir tyvärr inget för min del. :( Sjukdom som kom lite olägligt så jag blev dessvärre tvungen att justera om i mitt schema.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nå?

Hur går det? Håller Ni på att svettas bort i hettan eller frysa ballen av Er? Något fulmeckande vid vägkanten eller är det endast jublande, flaggviftande och busvisslande cheyer som kantar vägrenen?

Seså - upp med snack, bilder och andra objektiva bevis! Blända oss med information om hur underbart det är att köra runt med andra Thrux-nerdar och vilka nötter vi är som bosätter oss i fel ände av landet.

Väntar med spänning... :)
 

McThrux

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
FALUN
Hoj
Thruxton -04
Masarna hemma i Falun igen, 95 mil blev det! Vi åkte rakt in i ett skyfall utanför Örebro, men det gick över ganska fort. Tack för i år gubbar!BJN-Tour-16.jpg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vätternrundan!

Tack själva! Lika kul som alltid!
Västkustgänget hade sol & svett hela vägen hem. Fick ihop 83 mil för min del.
Intensiv lördag! Det är 50 mil (istället för de vanliga 15 milen) från Göteborg till Jönköping, om man kör "fel" väg som vi gjorde. Många, många kurvor blev det...

Söndagen innebar lite över 30 mil för oss i väst och på den sträckan finns några riktigt, riktigt fina avsnitt där vägarna svänger rent vilt.
Mestadels kvalitetskörning och väldigt lite transportsträckor.

Foton? Hmmm... Har inga riktigt kul foton att visa upp. Annat än kvällssnack på parkeringen i Jönköping. Viktiga samtal bland annat om egentillverkade sadlar och annat i den vägen.

För övrigt körde vi turen i BJNs anda och skålade bl a för vår "absent friend" i skotsk dryckjom.

Vi var sex stycken som körde varvet och två som gjorde kortare visiter, totalt åtta. Vi ses 2017 igen! Hoppas vi får se några 1200:eek:r då också. Då måste ni väl ha moddat klart så att ni kan åka med? :) :)

Sent from my smartphone using Tapatalk
1af2859b2cb12978433e15f682e67ceb.jpg

Stevie, Hasse D och ahoff talar om något som verkar viktigt. Trimning? :)


8227584eb4fd0c7f9497d00debb283f9.jpg

Samma här. Efter att vi gemensamt tittat på stevies hemmagjorda sadel med förvaringsfack i kutsen. Smidigt!
 
Last edited:

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Tack själva! Lika kul som alltid!
Västkustgänget hade sol & svett hela vägen hem. Fick ihop 83 mil för min del.
Intensiv lördag! Det är 50 mil (istället för de vanliga 15 milen) från Göteborg till Jönköping, om man kör "fel" väg som vi gjorde. Många, många kurvor blev det...

Söndagen innebar lite över 30 mil för oss i väst och på den sträckan finns några riktigt, riktigt fina avsnitt där vägarna svänger rent vilt.
Mestadels kvalitetskörning och väldigt lite transportsträckor.

Foton? Hmmm... Har inga riktigt kul foton att visa upp. Annat än kvällssnack på parkeringen i Jönköping. Viktiga samtal bland annat om egentillverkade sadlar och annat i den vägen.

För övrigt körde vi turen i BJNs anda och skålade bl a för vår "absent friend" i skotsk dryckjom.

Vi var sex stycken som körde varvet och två som gjorde kortare visiter, totalt åtta. Vi ses 2017 igen! Hoppas vi får se några 1200:eek:r då också. Då måste ni väl ha moddat klart så att ni kan åka med? :) :)

Sent from my smartphone using Tapatalk
1af2859b2cb12978433e15f682e67ceb.jpg

Stevie, Hasse D och ahoff talar om något som verkar viktigt. Trimning? :)


8227584eb4fd0c7f9497d00debb283f9.jpg

Samma här. Efter att vi gemensamt tittat på stevies hemmagjorda sadel med förvaringsfack i kutsen. Smidigt!

Fantastisk sväng och det var ju kul att jag kunde vara med utan tillstymmelse till kommentar för jag kör en T100:lol
Tack Ulf - du är min överman när det gäller gasa på småvägar. Jag somnade i en fotölj när jag kom hem men vilken upplevelse. Jag måste väl bara öva mer till nästa år antar jag...
Till er andra som var med ett tack för en fantastisk känsla!
Hasse D
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Fantastisk sväng och det var ju kul att jag kunde vara med utan tillstymmelse till kommentar för jag kör en T100:lol
Tack Ulf - du är min överman när det gäller gasa på småvägar. Jag somnade i en fotölj när jag kom hem men vilken upplevelse. Jag måste väl bara öva mer till nästa år antar jag...
Till er andra som var med ett tack för en en fantastisk känsla!
Hasse D
Du är inte den första Bonnevillen på Vättternrundan, och lär inte blir den sista. Cyklarna är ju så lika och en del Bonnevilleägare har varit rätt aktiva i tråden genom åren.

Ajdå, gick det så fort? Ville hålla ett "glatt" tempo, som inte är för tråkigt. Men inte köra så fort att det blev obehagligt eller farligt. Fast jag erkänner att jag tog i på sträckan mellan riksväg 44 och Örslösa. Det är en favoritsträcka som gärna avnjutes på låga växlar, höga varv och med varma bromsskivor. Jag har fått "spelet" där mer än en gång förut... Eller hur, Alikzus?

Bortsett från det så försökte vi/jag hålla det tempo som vi sade innan. Dvs inte hålla fartgränsen, men heller inte riskera körkortet. Ofta 20-25-30 över men i regel inte mer. Fast 90 knyck på de skogsvägarna vi körde räcker gott! :)
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top