bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Bra fråga. Om man kan svetsa eller känner någon som kan så skulle jag nog hellre gå den rutten av estetiska skäl.
Det borde man kunna, men det knepiga blir att kunna varva ut på alla växlar. Min komfortzon slutar vid typ 140 km/h, innan maxhastigheten. Det finns en tråd på TRAT-forumet med en aussie(?) som bytte till spjällhus från en Daytona och han gjorde mappningen på egen hand med bredbandiga lambdasonder.
Frågan är bara hur det blir med kromet på rören, det lär ju bli bränna och kanske börjar flagna av. Hade det varit rostfritt hade det ju bara varit att svetsa eller löda med silverlod.
Håller med om det där med att fullgasköra är ju sådär speciellt om man ska varva ut på 5:an. Jag har ju problem med att det börjar gå för fort i förhållande till vägstandarden då jag nu håller med mitt bygge och ska försöka kolla bestyckningen på fullgas,