Triumph TT 600 tråd...

MikeNoOne

9 Lives
Gick med
25 May 2009
Hoj
2008, KTM, 530exc-r
va iväg till sulas i fredags och mappade tt´n (600 pengar) men det där "ryckiga" under 3000 rpm försvann inte.
mappningen var dock till ett äldre serie nr än vad jag har sa han på sulas, men att det inte hade någon betydelse.
är det någon som har samma problem eller någon erfarenhet utav detta?

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Jag har en Daytona 600 -03 och letar efter avgassystem/slip on till den. Men det verkar jävligt svårt! Har mailat till dom större tillverkarna och inga av dom har till den bågen. Dock har jag hittat ett engelskt företag som heter Blue Flame, och dom har till min hoj och även Triumph TT. Dock verkar det inte finnas några svenska importörer till dessa..

Ruck´n Run Racing har Blue Flame i Sverige

stenis80

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
triumph tt 600
Tjenixen!

Lägger in ett försök här också, hatar nämligen när jag inte vet vad som står på, och jag är inte mer ödmjuk än att jag frågar er kunniga.
Har införskaffat mig en TT600. Går fint som fasen. Dock har jag hört ett tickande och även att det rasslar från motorn vi gasavsläpp. Enligt MC firman trodde man inte på att det var kamkedjespännaren. Ventiljustering gjordes i höstas...
Några fler förslag som är intressanta?

Tack för bra tråd!

MVH
DK

det där tickande ljudet du hör är ventilerna! det ljudet hörs alltid när det är överliggande kammaxlar:yoparty

jetson

Guest
Bytte vindkåpa till en double bubble (blåtonad), tänkte att nån kanske ville se hur det ser ut, vinden minskade med ungefär 20% så det blev märkbart bättre :

Bifogat

• 2009-08-08 13-15-27.jpg
    2009-08-08 13-15-27.jpg
    63.1 KB · Visningar: 75

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Själv klotade jag precis på Tuvängen och behöver nu ny handbroms och fotpinne. Någon som vet om det passar från någon annan hoj?

Annars gick allt bra, lite stel i höger axel bara.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Själv klotade jag precis på Tuvängen och behöver nu ny handbroms och fotpinne. Någon som vet om det passar från någon annan hoj?

Annars gick allt bra, lite stel i höger axel bara.

fotpinnarna på TT600 är samma som Speed Four, Daytona 600/650, Tiger 955i,.

bromshandtaget är väldigt standard , tex samma som din sv650.. men har ett beggat orginal om du vill ha för en billig peng.

u02daka

DK
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Triumph TT600
det där tickande ljudet du hör är ventilerna! det ljudet hörs alltid när det är överliggande kammaxlar:yoparty

Det är nog så sant som sagt. Bytte kamkedjespännaren också och nu går den utav fan igen.

Gött mos och tack och bock! :yoparty

va iväg till sulas i fredags och mappade tt´n (600 pengar) men det där "ryckiga" under 3000 rpm försvann inte.
mappningen var dock till ett äldre serie nr än vad jag har sa han på sulas, men att det inte hade någon betydelse.
är det någon som har samma problem eller någon erfarenhet utav detta?

Kolla så han inte drar tjuvluft någonstans. :gnissla

Last edited:

MikeNoOne

9 Lives
Gick med
25 May 2009
Hoj
2008, KTM, 530exc-r
Det är nog så sant som sagt. Bytte kamkedjespännaren också och nu går den utav fan igen.

Gött mos och tack och bock! :yoparty

Kolla så han inte drar tjuvluft någonstans. :gnissla

kan ju kolla om han drar tjuvluft. testade att byta tillbaks till orginal-pipan och då går han normalt. :confused:

MikeNoOne

9 Lives
Gick med
25 May 2009
Hoj
2008, KTM, 530exc-r
tagit bort lite skräp på bakdelen, det blev större skillnad än vad jag trodde =)

galleri

visabild.php

Last edited:

jetson

Guest
Nån som testat biltemas bromsbelägg på sin tt? Ska snart byta, nån som har nåt tips?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Nån som testat biltemas bromsbelägg på sin tt? Ska snart byta, nån som har nåt tips?

Har ett par hemma som jag inte hunnit montera blir not när säsongen är över men jag tror inte det ska vara några problem. Folk på forumet ger dem både ris o ros så testa själv är nog bästa sättet att ta reda på det.

jo, jag har tänkt den tanken. vart får man tag på ett par "plasbitar" som man kan plugga hålen med?

Det är en jävligt bra fråga, kolla Triumph ÅF de borde nog kunna hosta upp ett par.

Last edited:

MikeNoOne

9 Lives
Gick med
25 May 2009
Hoj
2008, KTM, 530exc-r
tänkte plocka bort skjutspinnarna på hojen. men grejen e ju den att ljuddämparen är ju upphängd i den ena pinnen. är det någon som vet om det finns något "fäste" av något slag man kan köpa för att ersätta fotpinnen? eller är det att tillverka ett själv som gäller?

wawawiwa

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
Yamaha MT-01 2005, Honda cbr 1000rr - 08 ,Triumph TT 600 - 01
någon som bytt plast anslutningarna mellan tanken och bränsleslangarna på sin triumph tt 600 till metalliska sådana?

De som är gjorda av plast är riktigt klena och jag har förstört 1 hittills, vilket säkert många andra gjort...?

Bifogat

• 13a.jpg
    13a.jpg
    4.3 KB · Visningar: 300

thrillseeker

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Triumph Speed Four
tänkte plocka bort skjutspinnarna på hojen. men grejen e ju den att ljuddämparen är ju upphängd i den ena pinnen. är det någon som vet om det finns något "fäste" av något slag man kan köpa för att ersätta fotpinnen? eller är det att tillverka ett själv som gäller?

Lite trög, jag vet, men brukar inte kolla TT600-tråden :trött
Självklart finns det, tillbringade förra vintern med att leta tillbehör till min S4, så jag lyckades snubbla över ett par sådana.

Svart http://skykingproducts.com/Merchant...uct_Code=Item-629B&Category_Code=TR_TT6_00_02

POLISHED http://skykingproducts.com/Merchant...uct_Code=Item-629P&Category_Code=TR_TT6_00_02

Med fotpinnar http://www.whaccessories.com/TriumphAccessories.htm Scrolla ner ungefär halvvägs

Kolla även in Ermax undertail, blev skitsnyggt på min

Bifogat

• IMG_0801.jpg
    IMG_0801.jpg
    226.5 KB · Visningar: 81

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
någon som bytt plast anslutningarna mellan tanken och bränsleslangarna på sin triumph tt 600 till metalliska sådana?

De som är gjorda av plast är riktigt klena och jag har förstört 1 hittills, vilket säkert många andra gjort...?

Har för mig att triumph bytte dom på garantin, kolla det med nån Triumph-handlare. Eller maila Triumph's HK och kolla med dom.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln