Triumph TT 600 tråd...

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
någon som vet hur stor skillnaden är på en TT och en speed four? ramen, bakdelen, rören.. ja allt som inte döljs under kåpan ser ju identiskt ut! är det möjligt att klämma fast en kåpa från TT:n på speed four för att få en mkt billigare försäkring? :)

*S* Jag har verkstadsmanualen och jag kan säga att det inte är mycket som skiljer! Dock tycker försäkringsbolagen det! Jag frågade varför och då menade de på att det är en annan typ av personer som väljer hoj med kåpa. Det är ju bara att hålla med! :näsblod
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
*S* Jag har verkstadsmanualen och jag kan säga att det inte är mycket som skiljer! Dock tycker försäkringsbolagen det! Jag frågade varför och då menade de på att det är en annan typ av personer som väljer hoj med kåpa. Det är ju bara att hålla med! :näsblod


jo dom har ju egentligen rätt där.. men tror du det går att slänga på en kåpa utan stora problem?
 

freddan83

Medlem
Gick med
23 Sep 2008
Ort
borås
Hoj
Triumph TT 600 -01
jag irriterar mig på skylten på min hoj, någon här som gjort något åt det? känns inte som att det går att trycka in den ovanför bakdäcket o fortfarande se den...
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
jo dom har ju egentligen rätt där.. men tror du det går att slänga på en kåpa utan stora problem?

Har inte sett någon speed4 i verkligheten så jag vet inte. Dock så är ju inte SMC-försäkringen så dyr på TT600:an plus att jag tror att motorn på S4:an är om-mappad. Skaffa en riktig TT600 du istället! :)
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Har inte sett någon speed4 i verkligheten så jag vet inte. Dock så är ju inte SMC-försäkringen så dyr på TT600:an plus att jag tror att motorn på S4:an är om-mappad. Skaffa en riktig TT600 du istället! :)



oja det får jag göra!

vad krävs för att få försäkra på SMC? har ringt alla andra försäkrinsbolag typ IF, trygg hansa, Folksam, Bilsport&mc, (och nån mer) och det billigaste jag fick då var 13000 för trafikförsäkring helår, och det kändes dyrt som faaan!:rolleyes:
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Kollat med salusansvar? Jag gjorde det via insplanet och väntar på att få hem kontrakt på en halvförsäkring för 3900/år på min nyinköpta TT :)
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
jag irriterar mig på skylten på min hoj, någon här som gjort något åt det? känns inte som att det går att trycka in den ovanför bakdäcket o fortfarande se den...


Jag har rensad baken på min kan ta lite bilder sen om du vill

oja det får jag göra!

vad krävs för att få försäkra på SMC? har ringt alla andra försäkrinsbolag typ IF, trygg hansa, Folksam, Bilsport&mc, (och nån mer) och det billigaste jag fick då var 13000 för trafikförsäkring helår, och det kändes dyrt som faaan!:rolleyes:

Med tanke på din ålder så kommer du inte få mycket bättre, billigaste som finns är märkes o den ligger på strax under 12k/år
 
Last edited:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
är dom aktiva? ville köpa en akuma hjälm i höstas var helt omöjligt att få tag i dem
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
är dom aktiva? ville köpa en akuma hjälm i höstas var helt omöjligt att få tag i dem

Om jag förstått det rätt så är ruck n run racing hans projekt utanför hans vanliga jobb, kanske hade han överjävligt mycket att göra då :(

Men han är absolut aktiv!
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
är dom aktiva? ville köpa en akuma hjälm i höstas var helt omöjligt att få tag i dem

jodå vi är aktiva , men har släppt Akuma då hjälmbranschen är oerhört svår , men det andra kör vi hårt på..
tex Mad Doctor , universalkit till TT600 tex..
 

MikeNoOne

9 Lives
Gick med
25 May 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008, KTM, 530exc-r
varför ska det vara så svårt att hitta en ljuddämpare till tt´n? har inte hittat någon svensk återförsäljare och känner mig inte bekväm med att köpa en ifrån någon utländsk sida. (kanske lite fjantig, men men) ringde till sulas mc och dom kunde tydligen inte hitta någon till tt´n. då ringde jag triumph center och den killen verkade lite tveksam och har inte hört av sig.

plz help me out! =)
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
varför ska det vara så svårt att hitta en ljuddämpare till tt´n? har inte hittat någon svensk återförsäljare och känner mig inte bekväm med att köpa en ifrån någon utländsk sida. (kanske lite fjantig, men men) ringde till sulas mc och dom kunde tydligen inte hitta någon till tt´n. då ringde jag triumph center och den killen verkade lite tveksam och har inte hört av sig.

plz help me out! =)

jag kan fixa det , no problem! maila mig på rucknrunracing@telia.com för priser o bilder på IXIL
 

Kon1

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha YZF-R1 2003, tidigare Triumph Daytona 600cc 2003
Jag har en Daytona 600 -03 och letar efter avgassystem/slip on till den. Men det verkar jävligt svårt! Har mailat till dom större tillverkarna och inga av dom har till den bågen. Dock har jag hittat ett engelskt företag som heter Blue Flame, och dom har till min hoj och även Triumph TT. Dock verkar det inte finnas några svenska importörer till dessa..
 

freddan83

Medlem
Gick med
23 Sep 2008
Ort
borås
Hoj
Triumph TT 600 -01
finns leovince sbk till både tt'n o daytona från allright, har väl massa återförsäljare i sverige... 3100:- för en i alu till tt'n.. o det är listpris, butikerna brukar gå ner lite
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
dax o byta oilja på hojjen, kollat lite på nätet hur mycket det behövs vissa säger 4l andra 4.2 vet någon vilket av de det är?
 

MikeNoOne

9 Lives
Gick med
25 May 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008, KTM, 530exc-r
jag kan fixa det , no problem! maila mig på rucknrunracing@telia.com för priser o bilder på IXIL

tack, men jag hittade en begagnad ljuddämpare (triumph`s egna sport dämpare) lite repig dock men fick den för 500:- och den låter ju fint.
så de va de väll värt..
tror dock att jag behöver mappa tt`n nu. den går helt kasst under 3000rpm.
lite jobbigt när man åker i stan då den rycker o går ojämt.
någon som har lite koll på vad en mappning går lös på?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top