Triumph TT 600 tråd...

Bobby600

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Triumph TT600 -00
Går hojen upp på bakhjulet vid fullgas. Har inte vågat eller haft torra vägar för att dra på fullt än.
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
emellanåt... om man är rejält nödig och längtar efter frugan
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Borde inte även denna tråd förflyttas till modellspecifika diskussioner?

Var försäkrar ni era TT600'or i år? Upptäckte att TT600 inte fanns att välja på i formuläret på Bilsport & Mc men om man väljer Speed Four som modell så blev det 2-3000 billigare än hos If där jag har den nu.

Edit: Kan efter att ha pratat med dem på Bilsport & Mc meddela att de inte alls tycker att TT600 och Speed four är samma motorcykel. Mao så gäller INTE priset för TT600 *snyft*
 
Last edited:

Ssickan

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Letar =)
Hej o hå!

Jag går nu i valet och kvalet om jag vill ha en TT600 eller en sprillans ny Street Triple.
Tänkte höra lite hur folket här resonerar, TT eller ST? vad tycker ni?
Bör tilläga att detta blir min första hoj :)
 

spinner77

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Arboga
Hoj
-06 Triumph Daytona 675
Har själv nyligen skaffat en tt600 som första båge o är mycket nöjd. Kan ju ej uttala mig om speed tripple då jag ej kört nån sådan men tt 600:an e trevlig.
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Hej o hå!

Jag går nu i valet och kvalet om jag vill ha en TT600 eller en sprillans ny Street Triple.
Tänkte höra lite hur folket här resonerar, TT eller ST? vad tycker ni?
Bör tilläga att detta blir min första hoj :)

Vad springer en sån lite godbit iväg i försäkrings pengar?

TT600 & S3 ligger i samma försäkringsklass hos IF's märkesförsäkring. Skillnaden kan vara att TT600 är några år äldre och då går försäkringen ner några tusen. Även din ålder spelar in. http://www.johansmc.se/Forsakring.htm

Det är två HELT olika hojar. Är det din första så räcker det säkert med TTn (annars har du ju Daytona 600, 650 el 675), jag var nöjd de 3 säsongerna jag hade min men det är ingen man kör röven av de andra med. S3 är några storlekar större, mycket starkare och busigare. Bara att den ena har kåpor och den andra inte gör mycket skilllnad.
Försök att provköra båda, det är nog lättast :)
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Hej o hå!

Jag går nu i valet och kvalet om jag vill ha en TT600 eller en sprillans ny Street Triple.
Tänkte höra lite hur folket här resonerar, TT eller ST? vad tycker ni?
Bör tilläga att detta blir min första hoj :)

Som någon sa så försök provköra bägge innan du bestämmer dig. TT:n har ett trevligt chassi men en motor som är så där. Kräver rejält med varv för att bli skoj. Annars är det en i mina ögon snygg och trevlig hoj. Körställningen är snällare än på de flesta sport-600 vilket gör den lite smidigare i låg hastighet.

Har inte kört street triplen utan bara daytona 675 men den motorn fungerar från hyfsat låga varv till rödmarkering :yoparty
På ST:n ska väl motorn vara modifierad så den får bättre ork på låg/mellanregister vilket borde göra den ännu smidigare.

Sen är det om man vill ha med eller utan kåpor. Blir det inga längre sträckor i 200+ eller touring så fungerar det utmärkt utan.
 

u02daka

DK
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Värnamo
Hoj
Triumph TT600
Funderingar kring TT

Tjenare på er!
Fasen att det är dax att byta nu och jag funderar starkt på TT:n. Skulle behöva något snabbt svar på en fundering jag har kring en jag varit och tittat på.
När jag körde iväg så glappade displayen och sen svarade inte motorn riktigt på gaspådrag. Några tankar kring detta?
Vet att "glappandet" varit på tapeten innan här, men värt för min del att tas upp igen. Displayen är för visso den lilla delen, hojjen måste ju gå fint också.
Tänkte om det hör ihop med ev. jordningsproblem som diskuterats tidigare.

Väldigt tacksam för svar.
MVH
DK
 

u02daka

DK
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Värnamo
Hoj
Triumph TT600
Svar på mig själv

Nåja,

Snackade med en bekant som är återförsäljare till triumph. Det är så att om cykeln har stått ett tag så måste man nästan uteslutande mappa om den.
(man vet för lite helt enkelt.)

Nu blir det i alla fall TT600, gött det!

Tjenare på er!
Fasen att det är dax att byta nu och jag funderar starkt på TT:n. Skulle behöva något snabbt svar på en fundering jag har kring en jag varit och tittat på.
När jag körde iväg så glappade displayen och sen svarade inte motorn riktigt på gaspådrag. Några tankar kring detta?
Vet att "glappandet" varit på tapeten innan här, men värt för min del att tas upp igen. Displayen är för visso den lilla delen, hojjen måste ju gå fint också.
Tänkte om det hör ihop med ev. jordningsproblem som diskuterats tidigare.

Väldigt tacksam för svar.
MVH
DK
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Hej alla glada TT ägare =)

Idag ska jag hämta min street triple... så min TT era är nu över :S lite vemodigt...

Hur som helst.. jag har ett Leo Vince SBK som bara ligger och skräpar nu.. Tokenkelt att byta från orginalet..

PMa om intresse-..

/Peter
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
väcker trden till liv igen här med en lite fråga, Hur långt kommer man efter att lampan börjat lysa på bensinmätaren? Sitter på jobb o glömt visakortet hemma fundear på om jag kan ta mig hem o sen till statiol på det som finns kvar, kört ca 2mil med lampan på.
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
beror ju på hur långt du har till statoil...
men det går å komma en bra bit =)
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
gissar på att det är ca 3-4mil körning, vill inte ligga o få bensinstopp på motorvägen bara :D
 

PerR77

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
Triumph TT600, Honda CBR600RR
Enligt instruktionsboken är det ca 3 liter kvar när lampan börjar lysa. Hojen tar väl normalt en 0.6? Så en ca 5 mil då innan det är slut i tanken :)
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
då borde jag nog lösa bensinproblemet innan jag kör hem då, tack för hjälpen :D
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Hej alla glada TT ägare =)

Idag ska jag hämta min street triple... så min TT era är nu över :S lite vemodigt...

Hur som helst.. jag har ett Leo Vince SBK som bara ligger och skräpar nu.. Tokenkelt att byta från orginalet..

PMa om intresse-..

/Peter

Tar å bumpar denna då jag städar lite! Det finns fortfarande kvar om ngn är intresserad.... skicka pm =)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top