Triumph TT 600 tråd...

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Har en tt600 -00 skramlar och tickar lite men går kanon. Alla jag pratat med inklusive triumph meckar säger att den låter så :)
Dock låter den alltid bättre när den är varm eller så är det jag som vänjer mig vid ljudet :D


Ja min tickar med, rasslar lite fast det är mest ifrån skjuts pinnarna bak.
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Tt-600 går fint som snus =)
Riktigt nöjd faktiskt!!

Var ute å körde kompisens cbr-900 i helgen.. och märkte en väldig skillnad i körställning, till fördel för trajjan!

Var nere på triumph-center i helgen och kom över en bolt-on... så nu låter den som en rääser ska göra!!

Funderar på att skaffa tjejjen en triumph oxå :D för då får man 50% på den billigaste försäkringen...
 

_tompa80_

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
TT600
Trajja!!

Tt-600 går fint som snus =)
Riktigt nöjd faktiskt!!

Var ute å körde kompisens cbr-900 i helgen.. och märkte en väldig skillnad i körställning, till fördel för trajjan!

Var nere på triumph-center i helgen och kom över en bolt-on... så nu låter den som en rääser ska göra!!

Funderar på att skaffa tjejjen en triumph oxå :D för då får man 50% på den billigaste försäkringen...

Jag har en TT600-00 om det är intressant till salu!! PM:a isåfall
 

umeT_T

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Ort
umeå
Hoj
TT600 -00
Tjo, är med en ny glad TT ägare en 00, för 2 veckor sen. Har haft ett bekymmer sen jag köpte den, killen som sålde påstog att blinkers hade slutat efter han hade fått tillbaka den från stora servicen.

Har själv lettat runt lite på hojen o har inte hittat felet än, har mätt upp spolen och det verkar funka dock, har inte själva sockeln någon matning. Så jag mistänker att någon kontakt har falit lös eller inte ihop satt.

Någon som är expert på blinkers systemet för mitt är heldött :confused: . Elschemma eller tips mottages tacksamt!!!
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
ring triumphcenter i lkpg.. dom är schyssta!
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Det är ingen som har ett kåpstag och en toppkåpa över? Ebay har slutsålt...Färg och sånt är det inte så noga med.
Mina har gått sönder :3freak
 

joeychitwood

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Ort
Halmstad
Hoj
tt600 -00
Hey!

Är en stolt ägare av en tt600 vars högersida tyvärr fick nosa asfalt förra veckan.
Tänkte se om det är någon som vet om daytona600 och tt600:n har samma ram för i så fall är det betydligt enklare (och billigare) att hitta tillbehör.

Passar kåpor, fotpinnar, bolt on från daytonan på tt'n?
För att citera en snabb ggl sökning på skillnaden på ramen: "As with the frame, these changes might not be noticeable to the naked eye but (...)"

Tycker som sagt att det är riktigt svårt att hitta tillbehör till denna hoj. I England finns det flera firmor men det känns alltid bättre att köpa i Sverige. Det finns inte ens en enda skrot i Sverige som har en tt600 på hög (vilket i och för sig är bra).

Kan lägga upp länkar till de sidor jag hittat med tt600 tillb & kåpor. (bara utländska).. Dela gärna med er av fler:

http://www.jacklilley.com/view_part.asp?category_id=16&category_type_id=244&part_id=54
http://www.superbikebodywork.co.uk/triumph_tt600.htm
http://www.skidmarx.co.uk/prices_race_bodywork.htm
 

umeT_T

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Ort
umeå
Hoj
TT600 -00
Vevaxeln gick av eller snarare blev krokig efter en tragisk omkull körning ihelgen. :gråta ... stackars TT

Funderingarna är nu, någon som har erfarenhet av att byta vevaxel på dom här hojarna ? Någon som har några förslag vad som borde göras. Funderar själv på att försöka hitta en ny motor till den ???

Kommer i annat fall lösa ut den på helförsäkringen, men ifall man får behålla den för ett mindre avdrag på ersättning så kanse det kan vara ett projekt. Vad tros :va
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Hey!

Är en stolt ägare av en tt600...

Ingen aning om ramen är exakt lika men om man bara tittar på den är den skrämmande lika. Speed four har ju också samma ram, och i USA hette TT:n Daytona (om du skulle få för dig att leta där).
Spinning Wheel i Tumba har visst en TT nyskrotad. Men den var visst rejält mosad.
Annars är det mest Ebay som gäller:
http://search.stores.ebay.com/triumph-tt600_W0QQcatrefZC6QQcoactionZcompareQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQflocZ1QQfromZR10QQfsooZ1QQfsopZ1QQftrtZ1QQftrvZ1QQsacatZQ2d1QQsaprchiZQQsaprcloZQQsaslcZ2QQsbrexpZWD1SQQsbrhrlinkZstrQQsifZ1QQsofpZ4

Edit: Vilken jävla länk!
 
Last edited:

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Det är ingen som har ett kåpstag och en toppkåpa över? Ebay har slutsålt...Färg och sånt är det inte så noga med.
Mina har gått sönder :3freak

Om du köper min hoj så ingår de grejerna!
Vet ni nån som är sugen på att köpa en svart TT600 -02 så kan de PM mig! :)
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
eller en toksnygg röd -03.. precis kommer från 1000-milaservice.. PM :D
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
eller en toksnygg röd -03.. precis kommer från 1000-milaservice.. PM :D

Jag har aldrig sett en röd tror jag! Kan du inte lägga upp en bild i ditt garage? :nyfiken
Förresten så har ingen TT600 någon 1000-milaservice... De sevas var 600ade mil :mattias
 

Gammalågalen

Med lem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Älta
Hoj
Sucka DR650 vinter-ök, Traja TT600 03
Är sedan några dagar ägare till en röd 03:a, men den är inte toksnygg, för den har varit omkull. Det gör dock inte så mycket, eftersom den i huvudsak ska gå som banhoj. Nog om detta.

Någon som vet om bolt-on från andra hojar som passar på TT600. Läste någonstans, att det som passa på Kawa ZX6R 00-03 skulle kunna passa på en TT. Andra tips?

/GoG
 

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.

Någon som vet om bolt-on från andra hojar som passar på TT600. Läste någonstans, att det som passa på Kawa ZX6R 00-03 skulle kunna passa på en TT. Andra tips?

/GoG

Tjena.
Kawa zx6r 98-02 passar TTn, även bolton från Suzuki Bandit 1200 passar fint. Dessutom tror jag bolton från CBR900RR passar. Osäker på det sistnämnda :va med de två första alternativen passar. Sedan passar ju även bolton från Daytona 600/650 och Speed Four då. :)
 

Bobby600

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Triumph TT600 -00
Tjena har nu också inhandlat en Triumph tt600 gul/svart för några veckor sedan.
Någon som vet var man kan få tag på slipon billigt och bra?
 

Gammalågalen

Med lem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Älta
Hoj
Sucka DR650 vinter-ök, Traja TT600 03
Tjena.
Kawa zx6r 98-02 passar TTn, även bolton från Suzuki Bandit 1200 passar fint. Dessutom tror jag bolton från CBR900RR passar. Osäker på det sistnämnda :va med de två första alternativen passar. Sedan passar ju även bolton från Daytona 600/650 och Speed Four då. :)

Nice, då har man lite mer att välja på :) Tack för svaren.

Nästa fråga: Någon annan än jag som har svampig frambroms. Nu menar jag faktiskt inte att det växer svamp på oken och jag vill inte höra, att jag ska testa med Lamisil i bromsvätskan. Har luftat båda oken, lossat nipplar, lossat pumpen och vinklat den så att en eventuell luftbubbla ska pysa förbi till expansionsbehållaren samt bundit in bromsgreppet mot styret över natten. Int fan hjälper dé! Va gör man? :va

/GoG
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Nice, då har man lite mer att välja på :) Tack för svaren.

Nästa fråga: Någon annan än jag som har svampig frambroms. Nu menar jag faktiskt inte att det växer svamp på oken och jag vill inte höra, att jag ska testa med Lamisil i bromsvätskan. Har luftat båda oken, lossat nipplar, lossat pumpen och vinklat den så att en eventuell luftbubbla ska pysa förbi till expansionsbehållaren samt bundit in bromsgreppet mot styret över natten. Int fan hjälper dé! Va gör man? :va

/GoG

Nope... Ingen svampig broms här. Den ger dock inte så mycket effekt men så är väl fotbromsar i allmänhet?!? :confused:
 

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Håller på åker lite bakhjul med min TT 600. Men tycker att lådan slår så när man slänger i nästa med koppling men hur är de då när man är på bakan å ska slänga i nästa utan koppling. Är de bara å slänga i som alla andra sporthojar eller? Känns som den ska ryka en kugg eller två direkt. (säkert bara nojig jag vet)
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
tycker lådan öht för ett jävla liv :D men det skulle visst va så sa de lärde i lund... built to last!!

Nån som känner till ngt stället som fixar dekaler billigt? Tänkte byta ut de grå mot vita/svart bakgrund
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top