Tror du på gud?

Tror du på gud?


  • Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
gladh: vart har du gjort av din gamla avatar? den var ju coolast av dom alla.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
berggren_martin skrev:
gladh: vart har du gjort av din gamla avatar? den var ju coolast av dom alla.

Var tvungen att känna lite på en ny, men du har rätt - den gamla var schnyggo. :yoparty
Får nog ta tillbaka den när jag kommer hem till rätt dator. Får nog pröva en ny byline.

gladh
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Score skrev:
3. Ingen tvingar dig att tro. Men sätt dig på hojjen en värm sommardag och kör iväg. Då vet man att det måste finnas något som gör att detta lyckliga ögonblick finns...
Nikolaus August Otto tror jag han hette ;)
 

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
He died for me. I live for Him. Han är min bästa vän och min livförsäkring. JESUS!
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Att förlita sig på Jesus i försäkringsärenden måste väl ändå gränsa till skenförsäkring? :va

gladh
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
gladh skrev:
Att förlita sig på Jesus i försäkringsärenden måste väl ändå gränsa till skenförsäkring? :va

gladh

Jag misstänker skarpt att det inte håller i en rättegång...
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Rikard skrev:
Yes I´m saved.
1Tim2:4

"som vill att alla människor skall räddas och komma till insikt om sanningen."

För att skaka liv i en gammal halvdöd tråd så får man väl lite lojt replikera - "detta är din sanning, enbart din sanning och ingen annans sanning"
Jag för min del går i spinn över mäniskor som ger sig i kast med att missionera. Du har iofs enbart proklamerat ditt egen ställningstagande. Men klarar du av att stanna vid det, kliar det inte lite i fingrarna att berätta för oss, den ogudaktiga massan, vilka förtappade varelser vi är och hur fantastiskt att det är att vara nära honom om vi bara vågar. Själv tolkar jag bibelordet som att gubben i boken vill att vi ska tro på honom för annars slutar han att existera. Sörjd av ingen, saknad av få.

Ytterligare ett spår vi kan skaka liv i Rikard, en sorts 101 för frälsta och bibeltrogna, homosexualitet samt evolution. Märk väl, varje fråga för sig.

Visst är det skönt att bringa liv i gammla brasor som pyr.

gladh
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
jag är svensk.. o jag tror även bibeln du håller i är svensk.

Känns lite som dravel från din sida och du är inte seriös.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
gladh skrev:
"som vill att alla människor skall räddas och komma till insikt om sanningen."

För att skaka liv i en gammal halvdöd tråd så får man väl lite lojt replikera - "detta är din sanning, enbart din sanning och ingen annans sanning"
Jag för min del går i spinn över mäniskor som ger sig i kast med att missionera. Du har iofs enbart proklamerat ditt egen ställningstagande. Men klarar du av att stanna vid det, kliar det inte lite i fingrarna att berätta för oss, den ogudaktiga massan, vilka förtappade varelser vi är och hur fantastiskt att det är att vara nära honom om vi bara vågar. Själv tolkar jag bibelordet som att gubben i boken vill att vi ska tro på honom för annars slutar han att existera. Sörjd av ingen, saknad av få.

Ytterligare ett spår vi kan skaka liv i Rikard, en sorts 101 för frälsta och bibeltrogna, homosexualitet samt evolution. Märk väl, varje fråga för sig.

Visst är det skönt att bringa liv i gammla brasor som pyr.

gladh

Ska vi va riktigt noggranna så tycker jag att det låter som att det är dig det kliar i fingrarna på, tanken att få argumenterar mot religion. ;)
 

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
gladh skrev:
"som vill att alla människor skall räddas och komma till insikt om sanningen."

För att skaka liv i en gammal halvdöd tråd så får man väl lite lojt replikera - "detta är din sanning, enbart din sanning och ingen annans sanning"
Jag för min del går i spinn över mäniskor som ger sig i kast med att missionera. Du har iofs enbart proklamerat ditt egen ställningstagande. Men klarar du av att stanna vid det, kliar det inte lite i fingrarna att berätta för oss, den ogudaktiga massan, vilka förtappade varelser vi är och hur fantastiskt att det är att vara nära honom om vi bara vågar. Själv tolkar jag bibelordet som att gubben i boken vill att vi ska tro på honom för annars slutar han att existera. Sörjd av ingen, saknad av få.

Ytterligare ett spår vi kan skaka liv i Rikard, en sorts 101 för frälsta och bibeltrogna, homosexualitet samt evolution. Märk väl, varje fråga för sig.

Visst är det skönt att bringa liv i gammla brasor som pyr.

gladh

Hej Gladh
Jag har fått uppleva hur det är att lära känna Jesus. Sedan är det upp till dig att pröva om det är sant. Det har funkat för mig och för många före mig. Det är ju inte precis en revolution. Matt.7:7
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Lokke skrev:
Ska vi va riktigt noggranna så tycker jag att det låter som att det är dig det kliar i fingrarna på, tanken att få argumenterar mot religion. ;)

Nä... öhhh.... vem jag? :confused:
Skulle väl aldrig ge mig i kast med en sådan diskussion :rolleyes:
Var har du fått det ifrån :7peta

Gladh Jul
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Rikard skrev:
Hej Gladh
Jag har fått uppleva hur det är att lära känna Jesus. Sedan är det upp till dig att pröva om det är sant. Det har funkat för mig och för många före mig. Det är ju inte precis en revolution. Matt.7:7

För de som inte orkar:
"Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas."

Jag har inte riktigt bestämt mig om du predikar eller om du bara beskriver din egen läggning.

gladh
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Detta är det enda jag kan.. å det sitter i från skoltiden tror jag:
Ty Gud älskade världen så mycket att han gav sin enfödde son, för att var och en som utövar tro på honom... yada yada. nått mer. Joh 3:16

:p
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Rikard skrev:
Hej Gladh
Jag har fått uppleva hur det är att lära känna Jesus. Sedan är det upp till dig att pröva om det är sant. Det har funkat för mig och för många före mig. Det är ju inte precis en revolution. Matt.7:7


Coola citat du svänger dig med. Skall vi ta ett par väl valda från Moseboken när vi är igång? Vill minnas en intressant människosyn från gud och gubbarna där!
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top