Kuritas
Mansplaining MC
Det är jag som är Gud! Och jag kör en BMW sporttourer...
JoUh skrev:vet ej
t-rex skrev:Då ligger det ju onekligen nära till hands att köpa konceptet "den enda guden", eftersom alla verkar hävda just en gud.
Vad är då skillnaden?JoUh skrev:Man bör nog själv vara troende för att ta hänsyn till skillnaderna. Men "utifrån ", så som de flesta här på SH ser på det så kan det te sig som att det är samme Gud. Jag har full förståelse för att många här som ser dem som "samma", men så är inte fallet. Då tänker jag främt på budskapet som de förmedlar.
t-rex skrev:Det hela börjar med Abraham. Muslimer såväl som kristna verkar vara överrens om detta. Abraham hade rimligtvis en gud.
Sedan att tolkningarna spårat ur är ju inget annat än en religiös tradition.
superdupermongo skrev:Gör du det?
Det gör jag...
Finns det några kristna racers ute på SH elle?
M.G.F skrev:Religion är roten till allt av ondo i denna värld. Behöver jag säga mer?
Fakkverk skrev:@Korvgubbe: Tycker du en massa saker för tyckandets skull eller reflekterar dina inlägg verkligen dina åsikter?
korvgubbe skrev:Det är nog lite av varje!
Jag är agnostiker och köper inte det kristna budskapet(eller någon annan tro heller för den delen). Men för den skull behöver jag inte sitta tyst och höra inskränkta kommentarer från andra som kallar sig ateister o.s.v. eftersom jag känner så pass många som är starkt troende att jag kan respektera dem även om vi står på varsinn sida.
....Fast du kanske syftade på något annat, du får gärna förtydliga din frågeställning en aning!
Fakkverk skrev:... vad bottnar konflikterna i mellanöstern i? USA Vs. Irak, Israel Vs. Palestina? ...
JoUh skrev:Jag orkar inte föra diskussion med dig, därför jag "vet ej"..
Fakkverk skrev:- USA Vs. Irak
- Israel Vs. Palestina?
Med anledning av detta tycker jag att ditt tidigare inlägg är en aning trångsynt. Ungefär som Fan läser bibeln.
Jag är för övrigt född 1980.
/ Johan
korvgubbe skrev:Så du menar att Irakkriget är ett kristet korståg eller hur tänkte du nu? Nog för att farbror buske är en ganska märklig högerkristen är det väl knappast i religion som fick USA att invadera Irak?! Även om "massförstörelseargumentet" faller så är det väl ändå lättare att tro...QUOTE]
Jag poängterade att jag inte var särskilt kunning på området. Jag vidhåller det.
Du skriver att religionen är en stor del av konflikten Israel Vs. Palestina men ironiserar ändå totalt någon annans åsikt att religionen är upphov till allt ont.
Naturligtvis är det inte så, men, onödigt att totalsåga ett sådant inlägg när du själv uppenbarligen vet att religionen är en stor del av en utdragen konflikt.
Att Irak tydligen var "harmoniskt" så länge man sympatiserade med diktatorn är väl knappast ett hållbart argument? Är det vad som krävs för att de ska hålla sams? Olika religioner och trosuppfattningar klarar av att leva med varandra under ett skräckvälde...
Kan man fortfarande bortse från religion som en grund till dessa konflikter?
By the way, tack för påhoppen.
Fakkverk skrev:Naturligtvis är det inte så, men, onödigt att totalsåga ett sådant inlägg när du själv uppenbarligen vet att religionen är en stor del av en utdragen konflikt.
Att Irak tydligen var "harmoniskt" så länge man sympatiserade med diktatorn är väl knappast ett hållbart argument?
By the way, tack för påhoppen.
korvgubbe skrev:Vilka påhopp?
Om du tog åt dig av uppmaningen att:
"Du borde nog uppdatera din begreppsvärld en aning."
...så måste du ju ha uppfyllt vilkoret som föregick denna uppmaning som var att:
"du anser det trångsynt att ironisera över ett inlägg som utmålar religionen som roten till ALLT ont?!"
korvgubbe skrev:Ja, det är de där förbannade Jehovas som stjäl hojar, muslimerna som ger varannan ung tonåring en tandställning som skaver och sitter kass. Livets ord pejlar tvlicenssmitare och Buddisterna är ansvariga för den höga bensinskatten. Hade det inte varit för de är förbannade hinduerna så hade säkerligen försäkringspremien varit lägre och utan judar skulle inte kvinnor behöva oroa sig för våldtäktsmän.
Är du på riktigt?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |