Skitsvårt med 17 tums ekerfälgar. Skaffar jag nav så har jag hittat ett ställe
som kan bistå med fälgbanor och ekrar. Bara runt 4000:-/hjul.
Sen tillkommer uppekringsjobbet.
Det här med att koppla in en instrumentpanel var inte så lätt.
Neutralen vill inte lysa hur jag än gör. Skapade t.o.m. en tråd i Mekhörnan
angående problemen jag nu har men det har inte löst sig och jag avvaktar
eventuella tips. Tillsvidare så går det att leva utan neutrallampan.
Bifogar ett kopplingsschema om det är någon som har en vettig ide hur man gör.
Lite mystifikt är det för jag har en ljusblå kabel från TRXen som skall
innebära neutralen men koppla den mot Acewells gråa ger inte ett smack.
TRXens neutral är jordad enligt dess kopplingschema. Sen har jag en ljusbrun
kabel på TRXen som jag inte riktigt vet vad den är till för. Den gick ihop med
den ljusblåa på TRXens gamla instrumentpanel och löpte sedan ner till säkringsboxen
där det står "signal". Har testat koppla mot den också men kommer ingen vart.
Så här blev hojen naken. Fick impulsköpa backspeglar från Biltema då de
jag beställt från Kina var rätt sjyssta i formen och låga men totalt skräp.
Inte heller riktigt nöjd med placeringen på varken instrumentpanel eller lampa.
Lampan skall flyttas aningen ner och bak mot styret tycker jag.
Instrumentpanelen, den skall fram mot styret, på andra sidan mina kablar för som
det är nu så är de i vägen för displayen. Men för att få den framflyttad så måste
jag kapa bort tändningslåset och placera det någon annanstans. När detta görs så
får jag dessutom bak/ner lampan lite.