Snyggt!
Hur mycket fick du ge för gaffelbenen?
$302 inkl. frakt + tull/skatt/moms eller vad det nu kallas.
Snygga gafflar...trodde inte de fanns i svart ? Jag tog det säkra före det osäkra och skaffade samma årsmodell på gafflar som mitt framhjul.
Jag menar bromsskivorna. För du har väl också en "pick up" och en givare man sätter på bromsskivan som gör att man kan läsa av hastigheten. I normala fall sätter man dessa på bromsskivan fram och då får man en sladd från hastighetsmätaren till framskivan. Sätter man pick up och givare bak kan man smyga in sladden lite snyggare.
Din hastighetsmätare kanske fungerar på ett annat sätt...men på Acewellen är det så.
Fick inte bensinmätaren att funka men tror givaren i tanken var kass...annars funkade allt fint.
Aha, nu trillade polleten ned. Jag använder inte den givaren då jag
köpte till en anslutning för hastighetskabeln. Men då jag går över till R1 hjul
så har jag inget att ansluta kabeln till. Då blir det att montera den givaren istället.
Jäkla bra idé, jag satt o lurade häromdagen hur man skulle skulle smyga
dit den längs bromsslangen fram. Får se vad som passar bäst senare, fram eller bak.
De svarta kom med 02-03 modellen, Raven tror jag jänkarna kallade dem.
Jag var i alla fall sekunder från att få ett par svarta 06or först. $18 dyrare och än
mer i mint condition än dessa. Gick inte att köpa dem pga svenska adressen så
jag bad jänkaren att öppna upp så skulle jag shoppa dem direkt. Men på den tiden
det tog för honom att skicka mailet till mig så hann en annan europé knipa dem.
Kanske tur det för då hade nog inget av det andra jag har för testmontering passat.
Skall försöka att få på den nya setupen och testköra så jag vet hur bra det blir
innan den rivs ned inför vintern.