Ripnilpor skrev:2130991NU har jag fått tag i fakta.
Tack Laila, du fick mig att kolla i närmsta återförsäljarbutik (Yamahacenter då) och fick även ett skäl till att ta en tur idag
Så här blev det.
Ringar 531.18x2 plus moms
knaster 11.13x4 plus moms
ventil tätningar:
Seat, Valve Spring 25.96x10 plus moms
Seal, Valve Stem 46.92x10 plus moms
1630:-ink moms
är det någon som har en uppfattning om det är bra priser eller skall jag leta vidare?
Killerwhale skrev:2135695Kommer ju strax få en del grejjer över....
Backspeglar, kåpglas, BOS alu slipon....etc. etc.
Finns det intresse här inne? ....om så är fallet så är det ju bättre att saker går runt oss här inne!?
Froven skrev:2135802Kåpglaset är taget till vettigt pris.
//Peter
Ripnilpor skrev:2135709Backspeglar och lite etc.etc kanske...
Wilbers fjädrar köper du från wemi.nuLord Melchet skrev:2139076Hej
Efter en liten sväng igår märkte jag att packboxen i hö gaffelben läcker så det blir till att byta dessa.
När jag ändå plockar ned gaffeln så kanske man skulle kunna ta och byta fjädrar i den också.
Ni som har gjort det och använt eftermarknadsprylar, vilket märke har ni använt och vilken typ ( fjäderkoeficcient heter väl den enhet som man mäter en fjäders kompressionsegenskaper med ), finns det fortfarande nya att köpa och var har ni köpt dem och var det värt besväret och pengarna?
Ok, bytte du till den standardbetonade varianten eller den som kallas RACE ?Gustav O skrev:2139107Jag bytte till Wilbers fjädrar och det var en klar förbättring och klart värt den ca lusentapp de kostade.
Något jag rekomenderar alla med TRX. Köp från WEMI.
Coolt, gick själv i tankarna att köpa krängare etc, men fegade ur och lämnade bort det till sist.Jåke skrev:2134050Jahopp, då har man bytt däck helt själv för första gången. Har bara assisterat vid ett fältbyte tidigare och tittat på ett annat. Kan man säga att det gick bra om man fått däcken åt rätt håll, med rätt lufttryck och utan att sabba fälgarna?
...
En tur till Stockholm på fredag får utvisa om hjulen måste av igen för balansering. I så fall får jag väl köpa en ordentlig balanserare på firman
Vet inte hur långt du kommit med beställningarna, men;Ripnilpor skrev:2126375har idag kollat kompet på cylindrarna och 11 på vänster och 8 på höger cyl.
stiften var vita på elektoden.
hojen har gått ca 3200mil, jag bytte till KN filter för 20 mil sedan.
Vad bör jag göra/ordning?
Nya ringar såklart, bör jag byta ventilstyrningar/slippasta på vent (chimsa?) horna cyl?
hur mycket behöver jag plocka bort/inte plocka bort?
Vad mer ...?
Vad kan det kosta?
Kommer faktiskt inte ihåg. Ska försöka kika i lite arkiv när jag kommer hem igen.Lord Melchet skrev:2139479Ok, bytte du till den standardbetonade varianten eller den som kallas RACE ?
Jag har tänkt att köpa allt jag tror att jag kan behöva och sen lämna bort toppen och låta experter titta på toppen sen skall jag göra resten själv med hjälp av en polare som enkelt och ledigt gör samma sak på en Ducce, så TRX borde inte vara svårare.HansJ skrev:2141388Vet inte hur långt du kommit med beställningarna, men;
ringar ska du ha nya, hona kan man göra själv, men efter lite rundfrågande i Teknikforumet bestämde jag mig för att lämna bort honingen till en mekanisk verkstad. Det ska tydligen vara lätt att förvärra ev. konicitet/ovalitet om man inte är riktigt haj på det.
Jag bytte ventiltätningar, styrningar behövde jag inte byta enl. meken. Däremot bytte jag alla insugsventilerna, inte heller det helt nödvändigt enl. meken, men efter lite forskande verkar det vara de som ligger bakom ventilspelsproblemen. Det kan i vilket fall som helst vara en god idé att brotscha ventilsätena, beror lite på hur slitet det är. Beror det dåliga kompet på att motorn gått med för tight spel (och att ventilerna därav blivit brända)bör du åtminstone slipa ventilerna med pasta. Byter du styrningarna, så måste du förmodligen brotscha sätena ändå... Kolla ventilspel och ev. shimsa är ett "måste"!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|