TRX-tråden

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Jåke skrev:
2143958 Har utrymme om du vill lägga den okomprimerat och länka istället....

Har du mera utrymme så har jag ett scannat reportage från "Performance bike" om ngn är intresserade av det?
Repotaget handlar om en ombyggd TRX, för bana med mycke roliga prylars på.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Peder Rosberg skrev:
2154669 Har du mera utrymme så har jag ett scannat reportage från "Performance bike" om ngn är intresserade av det?
Repotaget handlar om en ombyggd TRX, för bana med mycke roliga prylars på.

Har du del 3 med där oxå ? Antar att det är artikeln där de slänger på YZF 750 gaffeln ??

//Peter
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Froven skrev:
2154760 Har du del 3 med där oxå ? Antar att det är artikeln där de slänger på YZF 750 gaffeln ??

//Peter

Japp det är den :tummenupp
 

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
Såld
Satan vad svårt det ska vara att få rätt oljenivå,eller är det bara jag :confused: Efter byte av oljefilter så fyllde jag på olja och startade hojen.Stängde sedan av den och fyllde på lite mer så oljan var mellan strecken. Ut och gasade, morgonen där på så tittar jag på nivåfönstret då var det förmycket.Tappade ur lite och tog en sväng,då var det förlite olja.Börjar bli trött på mig själv...rätt nivå har ju aldrig varit svårt på andra hojar jag ägt.I med lite mer och nu är det förmycket igen.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
KGA skrev:
2154849 Satan vad svårt det ska vara att få rätt oljenivå...
Visst är det. Jag har märkt att det inte räcker med att bara starta motorn och köra den ett par minuter, man måste ut på en sväng så den hinner få upp temp. Typ tio minuter och gärna upp i "normal" fart. Sedan stanna, köra tomgång 20-30 sek, stänga av och nu kollar du...

Har du bytt filter går det dessutom i 4 liter olja typ :gnissla
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
KGA skrev:
2154849 Satan vad svårt det ska vara att få rätt oljenivå,eller är det bara jag :confused: Efter byte av oljefilter så fyllde jag på olja och startade hojen.Stängde sedan av den och fyllde på lite mer så oljan var mellan strecken. Ut och gasade, morgonen där på så tittar jag på nivåfönstret då var det förmycket.Tappade ur lite och tog en sväng,då var det förlite olja.Börjar bli trött på mig själv...rätt nivå har ju aldrig varit svårt på andra hojar jag ägt.I med lite mer och nu är det förmycket igen.
Du kan inte kolla nivån på morgonen med kall motor, du måste göra som Jåke beskriver. Jag har gjort det till en vana att så gott som alltid kolla vid tankstopp, och när jag parkerar för dagen.

@Jåke, det finns fler bilder i den tråden som kommer att göra dig sömnlös...
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1845692&postcount=423
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Fan, jag åker på att byta däck på min och funderar på att sätta på Michelin Pilot Power, är det någon som har provat dom?

Micke
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
2154905 Är ju inte riktigt intresserad av fighter just nu, men bitarna... tur jag missat den tråden innan. :hihi
Peder får väl komma med en redogörelse när han är klar, det är nog mycket som vi inte vet än... Det kommer bli en av de coolaste TRX:erna jag sett, och då är inte jag heller någon SF-fan :tummenupp
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
2154917 Peder får väl komma med en redogörelse när han är klar, det är nog mycket som vi inte vet än... Det kommer bli en av de coolaste TRX:erna jag sett, och då är inte jag heller någon SF-fan :tummenupp
Hmmm, satte mig och läste igenom senare halvan av tråden. Faaan säger jag bara, vet inte om jag tycker om honom längre... :gnissla Alternativt ska han få en puss, jag är imponerad :hihi

Oavsett hur det går i tävlingen är det definitivt landets häftigaste "ödla" :tummenupp

@Peder: Om du inte bodde så långt bort skulle jag tjata upp dig till Thunder Day för att visa hojen :tungan
 
Last edited:

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Kul att ni tycker om bygget :rodnar :rodnar
Jag lovar att berätta allt och visa fler bilder när jag är klar och när tiden är inne.

Jåke skrev:
2155090 Hmmm, satte mig och läste igenom senare halvan av tråden. Faaan säger jag bara, vet inte om jag tycker om dig längre Peder... :gnissla Alternativt ska du få en puss, jag är imponerad :hihi

Oavsett hur det går i tävlingen är det definitivt landets häftigaste "ödla" :tummenupp

Intresserad av att ta upp hojen till Dalarna och visa upp den på TRX-dagen i Älvdalen? Den behöver nog bara stå där...

Jag är jättesugen på thunderday, men jag vet inte ännu hur hojen kommer att uppföra sig. Men man vet aldrig, funkar bara allagrejerna som det är tänkt så är det ju inte en omöjlighet :)
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Pluggen skrev:
2154887 Fan, jag åker på att byta däck på min och funderar på att sätta på Michelin Pilot Power, är det någon som har provat dom?

Micke
Oui!
JAg har precis att på dem och bara kört några mil så de är inte uppruggade för Hardcore ännu, men skillnaden på den gamla bakeliten av märket Avon Azzura var märkbar redan vid fis-körning.
Det här blir nog bra.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Pilot Power

Fick ut ca 700 mil av mitt PP-bakdäck. Bra fäste, men det slår inte Rennsport imho.

//Peter
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Har kört ca: 100 mil med mina pilot race. De kändes lite oroliga på kall bana men i onsdags på varm bana var de helt ok. Kändes lika lugna som rennsport.
Lite oroande efter ca 70 touring-mil i helgen, att det börjar plattas i mitten redan...
 

Jogi

trött
Gick med
2 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
TRX 850
Oljan

Har sett att oljenivån är ett återkommande problem hos TRX-åkarna.
Jag köpte min i Höstas o gjorde första oljebytet i vintras,
har kontrollerat oljenivån regelbundet under hösten o den har hela tiden varit perfekt.
Alltså ,jag kommer på ett Idiotsäkert sätt att få i rätt mängd vid byte.
Jag spiller inte en droppe vid urtappninng o skakar ur det gamla filtret o mäter upp exakt 3,95 liter gammal olja,fyller sedan på 4 färska liter svindyr olja o tror att det återigen ska bli perfekt oljenivå.
Och vad händer,jo oljenivån är på tok för hög ,tappar ur 2dl och ligger på maxnivå strecket när jag kontrollerar efter konstens alla regler .
Kan ngn vara snäll o föklara :confused:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top