TRX-tråden

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
2165419 Åh fan, är det möjligt att ni har tid att kränga på mina däck om jag inte hinner? Kör ni skåp eller släp dit?

Vi kan nog kränga om dina sulor på Gotland. Vi tar släp och åker från Oskarshamn.

//Peter
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
2165419Skaffa licens och kör BoTT på Sviestad!
=> http://lms06.mine.nu/bott.php
:yoparty

Frågan är bara hur f-n man ska hinna med att ta licens. Också.... Dessutom har ju jag en bandag på Monzta då :gnissla

Å andra sidan känns det lite som att det där kommer att bli Svenska Ducce Cup:en.


:lol

@Froven. Verkar som ni fått riktig snits på däcksbytena. Jag höll fan på i 40 minuter bara med bakdäcket, på ett avmonterat hjul! Men det kan ju lika gärna har varit premiärnerverna :rolleyes:
 
Last edited:

_lunka_

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
VISBY
Hoj
tdm 850. blata kopia. ducati style 110cc
Är det någon skillnad på effekten på en tdm och en trx?, funderar på en trx som första hoj, kör nu runt med farsans tdm eller någon gammal engelsman, är det bra service intervaller på dom?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
_lunka_ skrev:
2170209 Är det någon skillnad på effekten på en tdm och en trx?
Det beror på vad det är för årsmodell av TDM:en. De fram t.o.m 1995 har en lite annan motor och jag tror de uppgavs till 77 hkr.

Mellan 96-01 är det i princip samma motor i TDM och TRX, det händer en del småsaker med TDM:ens motor under de åren men effekten ligger ungefär som TRX, skiljer kanske 5 hkr och lika i vrid enligt Yamaha. TDM har en annan utväxling, lite annan låda, andra förgasare (från -99) samt annat material i kopplingen före -99...

Serviceinstervallet för ventilkontroll är 2400 mil om jag inte minns fel, för justering 4200 mil :Bugar Olja byter man som andra hojar liksom övriga serviceåtgärder med smörjning av wires och sånt...
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
_lunka_ skrev:
2172660 är det svårt att slanga med trx??

KAN du slanga är det nog inga problem. Kan du inte så lär du inte få upp den på rull i 100.
Tycker det faktum att du ställer frågan borde vara svar nog för dig.....

//P
 

_lunka_

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
VISBY
Hoj
tdm 850. blata kopia. ducati style 110cc
Froven skrev:
2173040 .
Tycker det faktum att du ställer frågan borde vara svar nog för dig.....

//P
grejjen, kan slanga med cross, men det är ju typ lite skilnad, det finns ju hojjar som är hyfsat lätta att slanga med och dom som är lite mindre lätta, menar bara för att du kan slanga med en motard betyder det inte att du kan dra upp en BSA B33
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
TRX är ingen wheelie maskin, det finns bättre hojar för det typ R1, moderat effekt, ganska hög vikt (200kg) och högt drevad gör att den är ganska svår att få upp. Jag får ta min på 1an med koppling sen går det att växla till 2an missar du det minsta så är det som en gråsten.....men och andra sidan drevar man om den lite borde det funka bättre.....

_lunka_ skrev:
2173711 grejjen, kan slanga med cross, men det är ju typ lite skilnad, det finns ju hojjar som är hyfsat lätta att slanga med och dom som är lite mindre lätta, menar bara för att du kan slanga med en motard betyder det inte att du kan dra upp en BSA B33
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Det går alldeles utmärkt att "rycka" upp den på ettan, och hade jag varit mindre feg hade det med all sannolikhet gått bra att växla vidare också.

Men då varken min talang eller vilja räcker så nöjer jag mig med korta framhjulslyft ettan ut.

Som One4fun skrev, skall du högfartsslanga, köp valfri 1000kubikare.

TRXen är gjord för att ta dessa på yttern.... :rolleyes:

//Peter
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Håller med, vill man slanga ska man nog köpa något lämpligare objekt. Vet inte om det är min oförmåga (avundsjuka) eller min ålder, men jag tycker hojmotorer gaffelben och styrlager mår bäst av att framhjulet håller sig på backen så mycket som möjligt...

Är det nån som har 3250 Euroner över, så kan ni skaffa en röd 97:a med strax över 500 mil på mätaren. Verkar ha gått som "Frauenmotorrad" i en och samma familj, så jag gissar att miltalet stämmer. Nästan lockande att köpa och konservera den i ett varmgarage i sisådär 30 år...

http://www.racelinks.de/motorradsport/dcforum/DCForumID4/268.html
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
yamatrx skrev:
2179502 där sitter en avtappningsplugg till på höger sida på motorn ,
Hmm, ser ut som jag får bära dumstrut i en vecka...

Trodde att den var till för att det inte skulle bli så slabbigt då man bytte filter, men efter att detaljstuderat manual och oljeflödesscheman, ser det ut som det är den som tömmer tanken... Har konstigt nog inget minne av att jag använt den förut då jag alltid byter filter. Kanske pumpen stått i nåt läge så att oljan runnit igenom ändå? Och lite märkligt att det inte kom mer olja när jag startade motorn med plugg och filter borta. Men det ser onekligen ut som jag fumlat, får se i morgon kväll (det är fegt att radera inlägg va?)
 

nielsen

#10247
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha FZ1 N -07
HansJ skrev:
2180123 Hmm, ser ut som jag får bära dumstrut i en vecka...

Trodde att den var till för att det inte skulle bli så slabbigt då man bytte filter, men efter att detaljstuderat manual och oljeflödesscheman, ser det ut som det är den som tömmer tanken... Har konstigt nog inget minne av att jag använt den förut då jag alltid byter filter. Kanske pumpen stått i nåt läge så att oljan runnit igenom ändå? Och lite märkligt att det inte kom mer olja när jag startade motorn med plugg och filter borta. Men det ser onekligen ut som jag fumlat, får se i morgon kväll (det är fegt att radera inlägg va?)
Hoppas allt går bra imorgon, :squid
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
MC till salu

Hej

Någon som är intresserad av en fin TRX-98, 2500mil, beiktiad idag U.A. :)

Kommer att falla tillbaka i Honda spåret, Firestorm lockar....

Se annons på blocket, Benpool kan intyga skicket....Pris kan diskuteras beroende av utrustningsnivå....

http://www.blocket.se/vi/8213481.htm?ca=23_3_s

Mvh

Per
070-6946562
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
puckar

Nu finns det krashpuckar för leverans.

Skicka pm med er adress (Jåke, Ripnilpor, KGA och Killerwhale)

Portot blir 40 så 390 totalt.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Fick mina puckar av Jocce idag. Sicken finish. Helt grymma. (Har iofs inte monterat dem än, de står på bänken o glänser).

Rekommenderar dem varmt.

//Peter
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
2184986 Fick mina puckar av Jocce idag. Sicken finish. Helt grymma. (Har iofs inte monterat dem än, de står på bänken o glänser).

Rekommenderar dem varmt.

//Peter
Vad ska du medpuckar till, du använder dem ju inte ändå :hihi

Just återkommen från OKs GDS-hall, näst sista förberedelserna inför GR klara nu. Nya sulor sitter på, oljebyte (igen, gick mycket bättre om man tappade ur mha båda skruvarna, måste haft hjärnblödning, har ju bytt olja tre-fyra gånger tidigare utan problem :död), korrigerat TPS:en enl manual isf mitt påhitt med max justering. Bromsarna rengjorda och uppjuckade, en kolv i ena framoket gick lite trögt. Konstigt nog tar bromsen längre ut efter detta? Trodde först att det var nåt skit med mitt omgjorda bromshandtag och R1-pumpen. Skit att det regnar, hade gärna velat testa broms och ffa däcken lite ordentligt, men det lär jag hinna på Gotland...

@Jåke:
Du skrev något om att man kan tvätta bort hinnan av släppmedel på däcken, är det något du är säker på?
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
2185452@Jåke:
Du skrev något om att man kan tvätta bort hinnan av släppmedel på däcken, är det något du är säker på?
Tja, jag brukar alltid tvätta nya däck ungefär som jag tvättar hojen. Har aldrig nånsin haft problem med sånt där "toksläpp" på nya däck som många talar om. Släppmedlet är ju inte olje- eller silikonbaserat (vad jag vet) så du tvättar bort det med vanligt bilshampo eller motsvarande.

Naturligtvis kör jag lite försiktigare än vanligt på däcken till jag är säker på att de fått upp värmen en gång, men som sagt...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Froven skrev:
2184986 Fick mina puckar av Jocce idag. Sicken finish. Helt grymma. (Har iofs inte monterat dem än, de står på bänken o glänser).

Rekommenderar dem varmt.

//Peter
Kul att de uppskattas :fyllisar

Ligger ju lite tid bakom dem.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top