TRX-tråden

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
2185452 Vad ska du medpuckar till, du använder dem ju inte ändå :hihi

:hördu Det där var väl ändå under bältet. Skall köra om dig och vurpa framför bara för att du skall få se gnistregnet från Anehall productions crashpucks (tm) live. Fokusera på dina oljepluggar du....

//Peter
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
2186126 :hördu Det där var väl ändå under bältet. Skall köra om dig och vurpa framför bara för att du skall få se gnistregnet från Anehall productions crashpucks (tm) live. Fokusera på dina oljepluggar du....

//Peter
Westcoast-Eastcoast 1-0, LOL
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
@Jåke:
Du skrev något om att man kan tvätta bort hinnan av släppmedel på däcken, är det något du är säker på?[/QUOTE]

Ja, gör det för tusingen, jag har hört andra som säger att det löser sig själv men efter min lilla upplevelse i 20 Km/h i rondell så tog jag och gjorde rent däcken med bromsrengörning OCH sandpapper. då kände jag mig säker.
 

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Ort
Sverige
Hoj
850cc
HansJ
Du skrev "korrigerat TPS:en enl manual"
Vilken manual? Inte står det något i min Yamaha TRX orginal manual i alla fall men det kanske står i Hynes?


Jag har frågat en däckhandlare om släppmedel han sa så här.

"släppmedel är något som man blandar i gummimassan eftersom man från början inte vet vilken den av gummit som kommer längst ut mot gjutformen, därför måste släppmedlet "kokas" ut ur däcket, och dett görs med att man kör en 35-50 mil med däcket i dess arbetstemperatur, ju hörgre temperatur ovanför arbetstemperaturen desto fortare "kokar" det ur. M.a.o med varmt väder och aktiv körning drar ned antalet mil, men regn och kalla mornar till jobbet så tar det sin lilla tid.

mvh nlx 567
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
nlx567 skrev:
2186934"släppmedel är något som man blandar i gummimassan...
Jaha, då är det ingen idé ens att tvätta däcken alltså. Nåja, de brukar ändå vara skitiga och fulla med diskmedel/montagegucka efter monteringen så det har väl inte varit helt bortkastat :rolleyes:

Det visade sig att andra delen på mitt förra inlägg eventuellt var mer korrekt :rodnar

En slutsats av detta skulle kunna vara att däck som är gjorda för en snabbare uppvärmning och/eller högre temperatur (såna som sporthojsåkare gärna köper) kokar ur medlet fortare, medan touringdäck som tar längre tid på sig att få upp temperaturen är "hala" längre?
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
nlx567 skrev:
2186934 HansJ
Du skrev "korrigerat TPS:en enl manual"
Vilken manual? Inte står det något i min Yamaha TRX orginal manual i alla fall men det kanske står i Hynes?



mvh nlx 567
Hasse kör med delux-pryttlar på sin hoj. Så han har flatside-förknasere. Manualen var nog till dem (eller så är jag ute och cyklar igen. Inte 1'a ggn isf...)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Anehall skrev:
2186962 Hasse kör med delux-pryttlar på sin hoj. Så han har flatside-förknasere. Manualen var nog till dem (eller så är jag ute och cyklar igen. Inte 1'a ggn isf...)
Nja, delux såtillvida att även de har TPS-kontroll, vilket inte Keihin fuggarna har. Jag har en tysk manual, vetefasen om det är en "riktig" Yamaha (tm) verkstadsmanual eller inte :va Trodde det från början, men sen har jag börjat tro att det är en vanlig.

Nåja, kan beskriva det rätt kort om någon är intresserad. Lossa skruvarna till TPS kontakten på sidan av ena förgasaren (sitter på högra sidan på mina förgasare), slå på tändningen, koppla ur kontakten. Då får varvräknaren spel. Koppla in kontakten igen, och varvräknaren ska stilla sig. Vrid försiktigt fram och tillbaka på TPSen tills varvräknaren stnnar på 4000 varv. Jag vred på min för jag trodde jag skulle få mer förtändning tidigare, men vill först sortera ut förgasarbestyckningen innan jag återgår till experimenterande.

Ang däcken, intressant. Jag smärglade mina med smärgelduk, och körde avfettning, men det spelade mindre roll alltså! Hade gissat att släppmedlet sprutades på formen innan gummimassan, men så var det inte alltså.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Översättare .PDF

Tja!
Det är ingen som har bra förslag på översättare av .pdf dokument?? Blir :huvet på den :fatta! KEDO manualen!!!

...trött på babelfish högst knackiga översättningar!

Någon som vet vad TÜV är? Någon form av godkännande eller?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Killerwhale skrev:
2189997 Tja!
Det är ingen som har bra förslag på översättare av .pdf dokument?? Blir :huvet på den :fatta! KEDO manualen!!!

...trött på babelfish högst knackiga översättningar!

Någon som vet vad TÜV är? Någon form av godkännande eller?
Inget bra tips, men kan nog hjälpa till med tyskan! Är på Gotland nu, så längre översättningar får vänta...

TÜV är i dagligt tal lika med SBP, men de testar mer än fordon. I Tyskland måste alla ändringar från original skrivas in i registreringsblviset, och i en del fall är en produkt godkänd generellt vilket underlättar processen...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Du är kungen, Jocke :Bugar

Törs nästan inte montera dem ju :hihi
 

Bifogat

  • pucks.jpg
    pucks.jpg
    108.3 KB · Visningar: 102

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Så har jag gjort det IGEN!!!

MÅSTE börja bli senil, 3:e gången tanken är av och 2:a gången jag glömmer att klicka på bensinanslutningen....pöl på firmans fint asfalterade parkering igen! :huvet :fatta!

Nåja, nytt drivpaket med 16 fram och KEDO´s "air vents" i luftburken...glömde nya packningarna i bilen annars hade olja o filter varit bytt också.....senil var det va?? :näsblod

Har lovat att ge mina åsikter ang. 16 kugg i PM men skriver här....

MYCKET bättre, mer körbar helt klart...varvtalen stämmer mycket bättre och man kan faktiskt köra på tvåan bakom långsam trafik...
80km/h på 4:an i mjuka 90 gradare och sedan fullt ställ efter 2/3, inte en chans förut.
Säkert långsammare men jag har bara toppat 180 ändå, över det så får jag byta kallingar! :arsele

Nu skall man bara titta in till någon och få den nitad också, känns mycket tryggare!

:fyllisar och trevlig lördag på er!! :yoparty
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Titan Termignoni i storm med SE k750i....

Kvalitén därefter!!

JAG uppskattar lite klipp här och var så jag bjuder igen efter allt jag sett/hört.

Nu hör ni också den glidande kopplingen som jag frågade om för ett tag sedan....har börjat fundera på slitna fjädrar....för så jaula illa är det inte....även om jag inte gasar fullt på klippet.

Lång länk men dom flesta får nog till det!?

http://f2.grp.yahoofs.com/v1/MPN5RD...Zzg04Q/Olika avgassystem till TRX /trixie.wmv
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Jåke skrev:
2196014 Man tar bort den text man inte vill man med...
Men det kan jag ju inte, text dyker inte upp om man klickar på snabbsvar.
och klickar jag på SVARA så finns inte "citera" att bocka i, eller hur?!

//idiot som jobbar med IT hela dagarna,det är jag det...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ripnilpor skrev:
2197685...text dyker inte upp om man klickar på snabbsvar.
och klickar jag på SVARA så finns inte "citera" att bocka i, eller hur?!
Sant, men använd den mindre knappen "Svara" som sitter till höger i varje inlägg istället. Den har citat-funktion :) -->
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
GR helgen

Då kommer det lite bilder från Gotland Ring. Har också lite film, men faktum är att vi förmodligen är lika dåliga på att köra hoj som att filma, även om Göteborgarna visade att de behärskar det bättre än oss (också...) Får jag till något som kan visas publikt, så kanske jag kan slänga upp den hos Jåke?

T-rex kan däremot köra hoj, (jodå Froven, du är inte dålig heller ;)) Han körde från många, däribland en viss bultkung :hihi Som T-rex sade, varför har tillverkarna prånglat ut nya modeller sen 1996, TRX:en är ju fulländad! (Fast den kräver en förare som inte är gammal och rädd...)
 

Bifogat

  • DSCN6627.JPG
    DSCN6627.JPG
    78.9 KB · Visningar: 60
  • DSCN6628.JPG
    DSCN6628.JPG
    96.3 KB · Visningar: 67
  • DSCN6634.JPG
    DSCN6634.JPG
    119.7 KB · Visningar: 70
  • DSCN6629.JPG
    DSCN6629.JPG
    113.9 KB · Visningar: 65
  • DSCN6638.JPG
    DSCN6638.JPG
    108.8 KB · Visningar: 55
  • DSCN6635.JPG
    DSCN6635.JPG
    94.5 KB · Visningar: 67
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top