Glömde en detalj i skadesummeringen
Då har min TRX blivit så stor att det var dags att döpa den. Det skedde under värdiga och traditionstyngda former igår på den mycket anrika torvmossen Anderstorp.
Cermonin tog sin början vid Opelkurvan och slutade i Lecahavet strax till höger om densamma.
Efter cermonin tog hon en rituell dusch på en väl undanskymd plats bakom miljöstationen, där vi konstaterade att på Japanskt stål (tm) biter inte lite svensk asfalt och några löjliga blombollar.
Som tur var fanns den alltid lika räddande ängeln Jocce på plats och trollade fram ett kåpglas på nolltid, då den Japanska plasten hade det lite tuffare mot den svenska asfalten.
Skadesummering blev följande :
Kåpglas pulvriserat. Nytt monterat på sniskan.
Krashkåpan fram mer krashig
Krashkåpställningen mer krashig
Vänster ljuddämpare har fått en mer nedläggningsvänlig profil
Vänster motorkåpa tål även den DJUPA nerlägg numera.
Kopplingshandtag klarar även det imponerande nedläggsvinklar numera.
Växelspak lite böjd. (Tror jag gillar den bättre så faktiskt)
"Pinnen" man sätter hälen på på stödet skrapad.
Kåpstaget vid kylet på vänster sida böjt.
Lacken på tanken gillade inte umgänget med blombollarna
Lite silvertejpande och vridande av gaffelben tillrätta så vart den körbar igen.
Mitt fina Alpinestarsställ är numera klädsamt rejsigt...
Avslutade dagen med 3 pass på den ihoptejpade hojen (påminde inte så lite om mopedtiden), och de 2 första gick inte fort. 3:e gick ganska bra men då fegade jag ur och gav upp.
Mao en strålande dag på mossen igen.
//Peter