HansJ skrev:2165419Åh fan, är det möjligt att ni har tid att kränga på mina däck om jag inte hinner? Kör ni skåp eller släp dit?
Vi kan nog kränga om dina sulor på Gotland. Vi tar släp och åker från Oskarshamn.
//Peter
HansJ skrev:2165419Åh fan, är det möjligt att ni har tid att kränga på mina däck om jag inte hinner? Kör ni skåp eller släp dit?
HansJ skrev:
Det beror på vad det är för årsmodell av TDM:en. De fram t.o.m 1995 har en lite annan motor och jag tror de uppgavs till 77 hkr._lunka_ skrev:2170209Är det någon skillnad på effekten på en tdm och en trx?
_lunka_ skrev:2172660är det svårt att slanga med trx??
grejjen, kan slanga med cross, men det är ju typ lite skilnad, det finns ju hojjar som är hyfsat lätta att slanga med och dom som är lite mindre lätta, menar bara för att du kan slanga med en motard betyder det inte att du kan dra upp en BSA B33Froven skrev:2173040.
Tycker det faktum att du ställer frågan borde vara svar nog för dig.....
//P
_lunka_ skrev:2173711grejjen, kan slanga med cross, men det är ju typ lite skilnad, det finns ju hojjar som är hyfsat lätta att slanga med och dom som är lite mindre lätta, menar bara för att du kan slanga med en motard betyder det inte att du kan dra upp en BSA B33
där sitter en avtappningsplugg till på höger sida på motorn ,HansJ skrev:2179250Olje mysterierna fortsätter
Skulle byta olja idag, efter inkörningen, men:
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2179224&postcount=1
Någon som varit med om det?
Hmm, ser ut som jag får bära dumstrut i en vecka...yamatrx skrev:2179502där sitter en avtappningsplugg till på höger sida på motorn ,
Hoppas allt går bra imorgon,HansJ skrev:2180123Hmm, ser ut som jag får bära dumstrut i en vecka...
Trodde att den var till för att det inte skulle bli så slabbigt då man bytte filter, men efter att detaljstuderat manual och oljeflödesscheman, ser det ut som det är den som tömmer tanken... Har konstigt nog inget minne av att jag använt den förut då jag alltid byter filter. Kanske pumpen stått i nåt läge så att oljan runnit igenom ändå? Och lite märkligt att det inte kom mer olja när jag startade motorn med plugg och filter borta. Men det ser onekligen ut som jag fumlat, får se i morgon kväll (det är fegt att radera inlägg va?)
Vad ska du medpuckar till, du använder dem ju inte ändåFroven skrev:2184986Fick mina puckar av Jocce idag. Sicken finish. Helt grymma. (Har iofs inte monterat dem än, de står på bänken o glänser).
Rekommenderar dem varmt.
//Peter
Tja, jag brukar alltid tvätta nya däck ungefär som jag tvättar hojen. Har aldrig nånsin haft problem med sånt där "toksläpp" på nya däck som många talar om. Släppmedlet är ju inte olje- eller silikonbaserat (vad jag vet) så du tvättar bort det med vanligt bilshampo eller motsvarande.HansJ skrev:2185452@Jåke:
Du skrev något om att man kan tvätta bort hinnan av släppmedel på däcken, är det något du är säker på?
Kul att de uppskattasFroven skrev:2184986Fick mina puckar av Jocce idag. Sicken finish. Helt grymma. (Har iofs inte monterat dem än, de står på bänken o glänser).
Rekommenderar dem varmt.
//Peter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar