Inget jag kan påminna mig sett, tre(!) svarta in i samma? Bygling kan jag inte påminna mig ha sett heller (antar att du med bygling menar att kabeln går tillbaka in i kontakten ). Kikade på elschemat i Yamaha verkstadshandboken, men kunde inte hitta nåt där heller. Jag kikar i morgon om jag kan hitta nåt sånt direkt på hojen.Peder Rosberg skrev:2279683Jag tror jag håller på att bli galen på mina elslangar
Någon som har en aning var denna skall sitta? Det är en trestiftsontakt med tre svarta kablar som sitter jämte en bygling, näst längst bak innan blinkers/bakljuskontakterna på kabelstamen. Jag har läst elschemat i Haynsboken så många ggr nu att jag blivit kabelblind
Jag blir djupt rörd av tacksamhet om någon kan knäcka denna nöt.
(Min neutrallampa lyser alltid, och så har det varit sen jag monterade larmet. Med stödet utfällt funkar lampan som den ska, och sidostödsbrytaren funkar som det är tänkt... El har aldrig och kommer aldrig att vara kul!)
En tanke, vissa hojar har ju förberedda kontaktdon för larm, kan det vara något sånt? Det kan ju vara lite olika beroende på årsmodell och land där den sålts från början. Ser stiften "använda" ut?
Last edited: