TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
När nöden är som störst, tack gode Gud för najtrad :hihi

(inga aa paa tyska tangentbord;))

Thunder Day, lutar allt mer aat att jag kan närvara, dvs om det finns plats fortfarande?

@NLX:

Nästan riktigt. TDM:ens tidiga motor var en parallell-twin, dvs med en 360-vev, där kolvarna gick upp och ned samtidigt. I och med 270-veven vill inte jag kalla den parallell-twin längre. Det är en twin, eller en rak 2:a. Sen Parallell har i det här sammanhanget inte med cylindrarna att göra, utan hur kolvarna/veven ser ut. I de andra fallen (V, boxer osv saa har det det). Sen vattnas begrepp ut med tiden, och kallar alla även 270 motorn för parallell-twin, saa blir det saa... Fett hade en annan betydelse förr...

När du funderar och kikar paa diagrammet över tändimpulser, betänk ocksaa att en encylindrig 4-taktare tänder en gaang paa 2 varv, dvs en parallelltwin tänder 1 gang per varv med 360 graders mellanrum. Kika paa bilden och se att topparna ligger ojämnt fördelade för 270 veven. Teoretiskt ska däcken hinna hitta fäste lättare under den längre vilopausen...
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Jåke skrev:
2250575Är lite stolt över att jag lyckats bli både fotad och omnämnd på SOE's forum i år igen.

TRX-åkare gör det.. hm... snabbare?! :hihi
TRX-grusedition-JÅKE-style är inte att leka med på gruskurser, det var mer än en offroadhoj med crossdäck som blev frånåkt. :yoparty
 

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer - Rakel
Ghost skrev:
2251912 TRX-åkare gör det.. hm... snabbare?! :hihi
TRX-grusedition-JÅKE-style är inte att leka med på gruskurser, det var mer än en offroadhoj med crossdäck som blev frånåkt. :yoparty

Tur att jag var med så att offroad-killarna inte blev alltför nedslagna :rofl
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Thunder days?

Väldigt tyst om det här inne?! Ni som ska aka, hur, varifran och när? Nagon som ska aka fran Sthlmsomradet, Skap, släp eller pa tva hjul? Övernattning i Alvdalen, är det nagot ställe som alla ska till? Tyvarr är jag fotbollsintresserad, och kommer till Sthlm först i morgon em, sa jag vet inte riktigt själv hur jag ska fa ihop det...
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
HansJ skrev:
2271034 Väldigt tyst ...

Det är bara för att jag är så upprymd och inför helgen så att jag inte kan skriva. jag åker med kompis, släpkärra, Göteborg. Åker Fredag eftermiddag, framme vid 23-00 tiden, sova bilen först sen tält eller vandrarhemmet värsta fall i bilen (släpet). Det vverkar ju bli fint väder så det får bli som det blir. Jag är mest orolig för att det finns gott om mygg.
Äta, skita???

Jag bara känner att detta skall bli helskoj och sen träffa alla som man Forumat med :) och se allas TRXer
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ripnilpor skrev:
2271138framme vid 23-00 tiden, sova bilen först
Hör av dig nån gång på kvällen, grinden till banan är låst så där får ni inte in bilen. Däremot kan det vara så att folk tältar på området och i så fall finns det möjlighet för er att slå upp ett tält lite snabbt eller åtminstone toa å sånt som förmodligen kommer att vara upplåst.

Jag kommer ju vara på plats från kl 8 imorgon och bor på hotellet hela helgen :D

0706-40 26 10

De som vill köra hela dagen bör förresten vara på plats före 0830. Missar man förarmötet 0845 blir man parkerad fram till lunch :huvet

Det här blir skoj :yoparty
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jåke skrev:
2271314
De som vill köra hela dagen bör förresten vara på plats före 0830. Missar man förarmötet 0845 blir man parkerad fram till lunch :huvet

Det här blir skoj :yoparty

Hmmm, det börjar likna hybris hos herr Jan-Åke ! :lol :lol

Först "Down is out"-regeln och nu detta... :7peta :rofl :rofl :rofl

Vi lär få en grym helg vädermässigt och jag hoppas innerligt att "Down is out"regeln aldrig behöver uttalas.

Vi dyker upp sent på fredag på hotellet.

Träffas på Lördag morgon pigga o glada allihopa !!!

//Peter
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Jepp! Det ska bli riktigt kul!

@ Jåke: Äter banan mycket däck?

@ Froven: Tar ni med er däckkrängaren?
 

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer - Rakel
Anehall skrev:
2272326 Jepp! Det ska bli riktigt kul!

@ Jåke: Äter banan mycket däck?

@ Froven: Tar ni med er däckkrängaren?


Jåke drog till Älvdalen 0600.....jag sov ifall någon är intresserad.....
Just nu har jag svårt att vara tacksam över att ha ett jobb: Klarblå himmel och en bana som väntar :huvet


Din fråga: Banan äter däck.


Syns ikväll eller imorgon :banana
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Holla! Någon som har en TRX att låna ut för en snabb repa upp och ner någon gata? Jag funderar på att köpa en och vill gärna inte plåga en säljare i tron om att jag ska köpa.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Vi kom hem helskinnade trots idoga försök av McDonalds i Säffle att skapa ett scenario direkt taget ur Falling Down.
Själva idén med McD faller om man behöver vänta 30 min på att få sin "mat".

Falken på Onsdag ??

Jag o Jocce skall dit som det ser ut nu.

//Peter
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Jag tror jag håller på att bli galen på mina elslangar :mad:
Någon som har en aning var denna skall sitta? Det är en trestiftsontakt med tre svarta kablar som sitter jämte en bygling, näst längst bak innan blinkers/bakljuskontakterna på kabelstamen. Jag har läst elschemat i Haynsboken så många ggr nu att jag blivit kabelblind :mad:
Jag blir djupt rörd av tacksamhet om någon kan knäcka denna nöt.
 

Bifogat

  • elslang.JPG
    elslang.JPG
    59.7 KB · Visningar: 61
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top