2286027 Har funderat på att sänka den lite i kronan fram, men eftersom att R1gaffeln sänker ~3cm fram vet jag inte hur smart det är. Bak är den höjd genom kortade "dogbones" ett par cm.
Framdäcket var "nytt" inför Monzta, och eftersom jag på nära håll bevittnat hur ett slut framdäck ser ut
tror jag inte att det är det.
Det KÄNNS som att gaffeln är för hårt dragen i styrlagret, men ställer jag hojen på depåstödet fram går det inte trögt eller ojämt.
Som jag skrev tidigare är den lite nervös fram, inte många som har styrdämpare på en TRX men det saknar jag ibland. I synnerhet på start"rakan" på Monzta. Verkar iofs som det fladdrade bra för de flesta över krönet där. En styrdämpare lär ju iofs förvärra mitt upplevda problem
Jaja, jag provar att sänka fram. Nästa krasch vet vi vad den beror på.....
Ripnilpors kompis på duccen skruvade lite på både gaffel och bakdämpare men det vill jag inte påstå försämrade något, utan gungningarna vid nerlägg blev bättre/mindre.
KAN det vara som så att det finns mentala spår av incidenten på A-torp som gör att jag inte vågar bryta tillräckligt hårt ? Rent maskinellt verkar det inte finnas några generalfel. Förvisso var både den blåa TRXen och Richard snabbare, men de var ju uppenbarligen för snabba
Minnesbilden av en ordentligt droppad orginalgaffel är att den svängde betydligt snabbare men "vinglade" mer. Får prova helt enkelt. Hör ni ínte av mig igen var det trevligt att träffas
//P