HansJ skrev:
2344936 Kanske syns på Rörken, jag har varit upp 2 ggr utan att få köra
Man får tacka för all respons, köper man annat så rasar ju försäkringen i väg nåt så in i......, så kanske skall man sattsa lite på hojen ändå, det är ju ändå som så, att igentligen har man ju ingen nytta av 160+ hk till och från jobbet som ändå är 75% av nyttjandet av hojen.
HansJ, var det du som var där för två måndagar sedan? det va en röd TRX som stod parkerad vid sidan av grusvägen just innan där man får hojen besiktigad, jag gick och kikade efter ägaren men såg ingen, efter jag kört mitt pass så va hojen borta. Du bör vara där minst 17.00-17.15 för att vara säker på att få en plats i Orange grupp (näst snabbaste) är den absolut populäraste
där kör jag och det går inte så fasligt fort, grön däremot, där tok kör dom, det är en TRX ägare där ibland och han har snart inga fotpinnar kvar.....
Till alla er som varit på Montza, när och vilka växlar valde ni att använda?
Jag blir inte riktigt klok på detta jag har provat olika varianter, får det inte riktigt att stämma.
Häng med får ni se, ut och upp för backen 1,2,3:an
Första problemet
Här har vi en låååång höger, antingen bromsar man ned farten rejält, och skickar i 2:an men då tappar du i vrid nästan innan du lämnat kurvan
eller så växlar du upp till 3.an där man driver ut i mitten men då blir det ganska orytmiskt eller så bromsar du inte så hårt och bara släpper av lite och så går man på 3: an hela vägen.
chikanen efter älvrakan tar man på 2:an kastar in 3 an och ut på korta rakan
Andra problemet
Här blir det ännu knasigare, beroende på vilket spår man väljer men problemet är samma som långa högern, väljer man spåret som går att se r2d2 där man går ut till vänster, skär första innern, sikta på stenen (jo det liger en lite större sten i sanden att ta sikte på) just innan svängpunkt i med 2:an omkull med hojen och stå på ut, eller så går du högt upp i första delen och liksom rundar böjen, det blir lite tajt men det går och det går ganska bra på 3:an, men ut går det då ganska långsanmt, har du valt tvåan så blir det för högt varv och du har kort vrid kvar ut.
dubbelsvang inga problem, nu kommer det roligaste
Motorbroms på 3:an, flytgas, lägg ned höger och huuiii ned för backen, kort broms i svackan i med tvåan, kasta vänster och ut och tjoo va det går.
eller så är man lat och tuffar man runt på trean hela tiden, det går det med.
Hur gör ni har ni hittat något som ni tycler alltid passar?
NLX567