Killerwhale skrev:
2356845 Om några dagar kommer det finnas ett K&N filter (ca:200 mil) samt ett helt nytt kit Factory Pro med deras förnicklade emulsionrör (köpte keihins istället!)
...luftburken går väl till skroten...?! ...och ingen köper väl gasare i original!?
PM:a!!
Se där ja, du fick tag på Keihiin fuggarna till ett bra pris!
Jag har faktiskt sparat alla mina utbytta delar, vem vet, nån dag vill kanske någon originalrenovera, TRX:en har ju med lite optimism en förutsättning att bli en klassiker om några hundra år eller så... Eller så har jag bara för mycket plats...
Jåke skrev:
2356760 Jo, Laila börjar ju få rejäl fart på Dino nu efter mckursen
...
Har varit lite mobbad ett tag över att vissa Tokholmare varit snabbare än mig runt slingan där uppe i skogen.
...
...
Kul, banintresset har tänts på allvar verkar det som!
Är det en viss R1:a som uppträtt i TRX kamoflage som du kört ifrån nu?
Kort resumé av senaste två veckorna. Inspirerad av dödarvalen så köpte jag nya skumgummihandtag också. Funkar bra, men dämpar inte vibrationerna så mycket som jag hoppades på. De är klart sköna att hålla i, lite fundersam bara hur de blir när det blir riktigt blött?
Sen har jag monterat GoldValve cartridge emulatorerna, som jag köpte av Tobbe. Egentligen ett väldigt enkelt jobb, om det inte varit semestertider och alla rörmokare, kylarreparatörer osv legat och pimplat öl nånstans... Det är några hål som måste sättas igen, därav jakten på försoffade hantverkare.
Håller fortfarande på att utvärdera inställningarna, men är generellt sett mycket nöjd än så länge. Mycket mjukare, fast bestämdare fjädring, mer följsam helt enkelt. Enda nackdelen är att justering blir lite bökigare, returen justeras mha oljeviskositet, för att justera dämpning så måste man plocka ur emulatorerna.
Tillverkade också en ersättning till Yamahas specialinstrument för att hålla fast dämpkolven när man ska lossa insexbulten som sitter under gaffelbenen. Bifogar en bild på den, består av en stång med en 27 mms mutter i ena ändan. För att lossa insexbulten behöver man en 8 mm insex, den som fanns i min hylsnyckelsats var för kort, men det finns längre insexhylsor att köpa, bl.a. på Mekonomen. (Inte deras standard hylsor, den måste vara ett par cm lång i alla fall.)