TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Killerwhale skrev:
2381241 Någon som vet vart man kan handla clip-on stiften till TPS kontakten som går in i CDI´n??
Har varit runt halva GBG inklusive ELFA utan tur....
Hehe, hur går det med fuggarna? Ingen aning var man köper stiften, men inbillar mig att det är någon form av standard storlek, kanske att det finns på någon bilelektronikfirma, typ radio/larminstallation, alternativt kika på någon bil/MC skrot efter någon gammal kontakt med passande stift. Om du nu inte vill ta ur stiften/kablarna ur din gamla kontakt...
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
HansJ skrev:
2383120 Hehe, hur går det med fuggarna? Ingen aning var man köper stiften, men inbillar mig att det är någon form av standard storlek, kanske att det finns på någon bilelektronikfirma, typ radio/larminstallation, alternativt kika på någon bil/MC skrot efter någon gammal kontakt med passande stift. Om du nu inte vill ta ur stiften/kablarna ur din gamla kontakt...

Keihin Tyskland kunde inte få några fuggar förrän i november! ....dom har tydligen haft problemet innan och nu har Keihin sagt att dom inte skall göra fuggar till TRX längre.
Tyskarna har dock utvecklat en egen del för TPS:en....den svarvades i början på veckan och skulle vara klar igår....*host*

Jag försökte dock övertyga dom om att det GÅR att köra utan TPS...dom trodde dock inte på detta så jag lät dom fixa till det...

Vad VÄRRE är att jag inte får tag på dom som skall bänka in den... :confused:

Vad gäller kontakterna så skall jag fota eländet och söka vidare, i värsta fall så tar jag dom som sitter där nu...men helst inte dårå!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
MyFreeBB.com

We are currently upgrading our server to a brand new specification. Forums should be available very shortly.

Our forums are still accessible at: http://forum.myfreebb.com/

Det är en gratistjänst, men de verkar inte särskilt intresserade av att fortsätta med den.... det var strul i våras åxå då de hade mycket nertid. Funderar på om jag ska erbjuda möjlighet till ett stabilare men jag tror inte nån är intresserad. Dessutom finns det väldigt mycket bra info där som man inte vill tappa...
 

CurlyB

Ja ja jag vet att den är liten....
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Moi moi! En panik fråga till alla som följer TRX tråden...Finns det någon som har koll på om TDM 900 motorn passar rakt i ramen på TRX??????? Har sett Kommentarer på Hollänska sidor där man konverterat på det sättet,med Kehin 41or men jag får inte kontakt med vederbörande(kan det va språket....) Sorry för det snabba ämnes bytet men vill ju bara ha svar.........
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
CurlyB skrev:
2389285Finns det någon som har koll på om TDM 900 motorn passar rakt i ramen på TRX??????? Har sett Kommentarer på Hollänska sidor där man konverterat på det sättet,med Kehin 41or men jag får inte kontakt med vederbörande(kan det va språket....) Sorry för det snabba ämnes bytet men vill ju bara ha svar.........
Nej, inte rakt av. De har inte samma fästen, däremot får den plats om man gör nya fästplattor m.m. och använder skohorn :D

Antar att du vill åt växellådan, är det bara kubiken kan du använda 900-cylindrarna på ditt befintliga block. Lite fräsning i vevhusöppningen för att få plats bara :tummenupp
 

CurlyB

Ja ja jag vet att den är liten....
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Tack äntligen lite klarhet..... Men bara för att ... Menar du att placeringen av fästena är korrekt men att utformning och diametern på fästena inte är den samma ??? får motorn plats i den gjutena rammen i bakkant eller måste jag fabrisera en ny ?? Du har helt rätt Sex växlar större volym och lättare motor...... P.S Tack jag har grävt en mycket djup grop och tror att jag är på väg ännu djupare...........Lol
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
CurlyB skrev:
2389410 Tack äntligen lite klarhet..... P.S Tack jag har grävt en mycket djup grop och tror att jag är på väg ännu djupare...........Lol
900-motorn har vad jag förstått inte fästena på samma ställen som 850-motorn. Däremot är den egentligen inte större så den får faktiskt plats i ramen som den är.

Lycka till med grävandet :tummenupp
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Hojbyte

Hej

Nu har jag tagit steget och bytt hoj till en CBR 900RR tackar så mycket för tiden i tråden.

- TRX + CBR = +50 Hk!:tummenupp
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
one4fun skrev:
2392272 Hej
Nu har jag tagit steget och bytt hoj till en CBR 900RR tackar så mycket för tiden i tråden.
Verkar vara en kul hoj, har tittat på såna själv men plånboken säger ifrån. :brinnerup

Ha så skoj, hoppas du hittar ett 17-tum som passar.
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Förb*nnade skithoj :mad:
Har inte sett bluespots till salu på ett tag, är det nån annan som sett ok och pump?

Jag bytte till stålomspunnet förra helgen och fick en viss skillnad tyckte jag. Nu när jag åkt lite med dem visar det sig att jag förmodligen behöver renovera bromspumpen. Det går att bromsa, om man gör det kort och intensivt. Håller jag in handtaget eller gör en längre bromsning sjuuuunker det och slutar med att bromsgreppet ligger mot gashandtaget utan bromsverkan på hjulet. Spännande....

Ska prova lufta igen utifall det är så enkelt, men är tacksam för tips om nån sett en uppsättning modernare till salu eller en originalpump till skampris.
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
one4fun skrev:
2392272 Hej

Nu har jag tagit steget och bytt hoj till en CBR 900RR tackar så mycket för tiden i tråden.

- TRX + CBR = +50 Hk!:tummenupp
Lycka till med nya hojen! :hej

Jåke skrev:
2394174 Förb*nnade skithoj :mad:
Har inte sett bluespots till salu på ett tag, är det nån annan som sett ok och pump?

Jag bytte till stålomspunnet förra helgen och fick en viss skillnad tyckte jag. Nu när jag åkt lite med dem visar det sig att jag förmodligen behöver renovera bromspumpen. Det går att bromsa, om man gör det kort och intensivt. Håller jag in handtaget eller gör en längre bromsning sjuuuunker det och slutar med att bromsgreppet ligger mot gashandtaget utan bromsverkan på hjulet. Spännande....

Ska prova lufta igen så jag utesluter det, men troligen behöver jag antingen ett renoveringskit till originalpumpen, köpa beggad pump om nån har en frisk till skampris eller en uppsättning modernt. Tips?
Konstigt, trodde det kraschade R6:eek:r och R1:eek:r i parti och minut? :va Har en originalpump liggandes, men om den är fräsch vet jag inte... Kan titta på den i kväll.
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jåke skrev:
2394174 Förb*nnade skithoj :mad:
Har inte sett bluespots till salu på ett tag, är det nån annan som sett ok och pump?

Jag bytte till stålomspunnet förra helgen och fick en viss skillnad tyckte jag. Nu när jag åkt lite med dem visar det sig att jag förmodligen behöver renovera bromspumpen. Det går att bromsa, om man gör det kort och intensivt. Håller jag in handtaget eller gör en längre bromsning sjuuuunker det och slutar med att bromsgreppet ligger mot gashandtaget utan bromsverkan på hjulet. Spännande....

Ska prova lufta igen så jag utesluter det, men troligen behöver jag antingen ett renoveringskit till originalpumpen, köpa beggad pump om nån har en frisk till skampris eller en uppsättning modernt. Tips?

Jag tycker det duggar ganska tätt inne på ebay faktiskt....såg nu senast igår att det låg inne en annons om nya tätningar etc. till dom flesta ok.

Ge mig ett skambud på mitt hela original-kit annars! ....allt sitter ihop...lite över 2000 mil. :tummenupp

Jåke skrev:
2394174 Förb*nnade skithoj :mad:
Har inte sett bluespots till salu på ett tag, är det nån annan som sett ok och pump?

Jag bytte till stålomspunnet förra helgen och fick en viss skillnad tyckte jag. Nu när jag åkt lite med dem visar det sig att jag förmodligen behöver renovera bromspumpen. Det går att bromsa, om man gör det kort och intensivt. Håller jag in handtaget eller gör en längre bromsning sjuuuunker det och slutar med att bromsgreppet ligger mot gashandtaget utan bromsverkan på hjulet. Spännande....

Ska prova lufta igen så jag utesluter det, men troligen behöver jag antingen ett renoveringskit till originalpumpen, köpa beggad pump om nån har en frisk till skampris eller en uppsättning modernt. Tips?

Såg nu....
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=39072

HEPP!!
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Nu har du ju fått tips av mästermeken (TM) själv, annars har jag ett gäng orginalpumpar liggandes i garaget. Och 2 uppsättningar orginalslangar och 2 uppsättningar OK med belägg. Handtag är det värre med dock :rolleyes:

//Peter
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
:gråta



Taskmörtar.






Edit; Jag kommer att godta edra ursäkter när jåke luftat sina bromsar i form ikväll!
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Luft och luft, det vet ju alla att det går fortare med nya prylar.:tungan

Dessutom ligger det massa skit i mitt garage som tar plats.

Men visst, det brukar samlas ofattbara mängder luft uppe vid banjonippeln.

Just nu undrar jag vem som är mest verklighetsfrånvänd; Trex med sin blåa dinosaurie som inte förstått att den är död eller Jåke som kör utan bromsar :va

Edit, Trex har inte heller bromsar.....bak.

//P
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top