TRX-tråden

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
2359068
Tillverkade också en ersättning till Yamahas specialinstrument för att hålla fast dämpkolven när man ska lossa insexbulten som sitter under gaffelbenen. Bifogar en bild på den, består av en stång med en 27 mms mutter i ena ändan. För att lossa insexbulten behöver man en 8 mm insex, den som fanns i min hylsnyckelsats var för kort, men det finns längre insexhylsor att köpa, bl.a. på Mekonomen. (Inte deras standard hylsor, den måste vara ett par cm lång i alla fall.)

Muttermaskin funkar perfa annars....:)

//P
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
2360326 Muttermaskin funkar perfa annars....:)

//P
Nope, inhandlade en elektrisk på Clasisjön för en femhundring, enbart för det syftet. Visst slog den loss det hela, men det kärvade fortfarande så att hela paketet snurrade . Sen ska man ju dra åt med rätt moment också, visste inte om mutterknackaren skulle ta i för mycket? Det testade jag inte eftersom jag redan hade specialverktyget.

F.ö., ett "hemligt" tips, Mantorp den 18:e augusti, kolla i Banåkning för allmänheten, två grupper under 5 timmar, blir mycket åka för pengarna trots den korta dagen, eftersom det är så få grupper! Och kom inte med "måste jobba", tänk oktober, 8 plus och kuling, då kan man jobba!
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
2360410 Nope, inhandlade en elektrisk på Clasisjön för en femhundring, enbart för det syftet. Visst slog den loss det hela, men det kärvade fortfarande så att hela paketet snurrade . Sen ska man ju dra åt med rätt moment också, visste inte om mutterknackaren skulle ta i för mycket? Det testade jag inte eftersom jag redan hade specialverktyget.

F.ö., ett "hemligt" tips, Mantorp den 18:e augusti, kolla i Banåkning för allmänheten, två grupper under 5 timmar, blir mycket åka för pengarna trots den korta dagen, eftersom det är så få grupper! Och kom inte med "måste jobba", tänk oktober, 8 plus och kuling, då kan man jobba!

Muttermaskin funkade perfekt för mig när jag hade isär gaffeln för ett par år sedan.

Ang Mantorp......:va fan jag vill men jag vet inte hur ekonomin ser ut och min arbetsgivare vill att jag skall vara i Belgien nästa vecka och dit vill jag inte alls. Fanfanfanfanfanfanfanfanfan..................

//P
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
2359068
Kul, banintresset har tänts på allvar verkar det som!

Är det en viss R1:a som uppträtt i TRX kamoflage som du kört ifrån nu?
Jodå, såpass att det nu finns en TRX till salu i Borlänge.... men det kan hon berätta om själv.

Nä, det var ju vanliga TRX -05:eek:r, så dem var det ingen fara med. :rolleyes:

Kul att du är nöjd med gaffeln, synd bara att alla dämpjusteringar hamnar innne i gaffeln. Blir tvungen att ge mig på min i vinter på något sätt då dämpningen läcker olja rejält nu efter två dar på Gelleråsen. Mest bara en fjäder där fram med olja som dämpar rörelsen lite :crash

Sen verkar det bli tvunget med en motorrenovering/trimning i vinter då det försvinner oroväckande mycket olja. Eller beror förbrukningen på att jag hittade mer effekt uppe vid 9000 rpm i tisdags? :yoparty
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
2371620 Din visdom har givit effekt. Plats är bokad o ledighet fixad.

//P
:tummenupp Senaste kollen av väderspåmännens utsago ger vid handen att det blir sol!

t-rex skrev:
2372035 Woho!


Har du pratat med han den där gule?
Är de gula lika snabba som de blå? Kul, då är vi 4 stycken då!

Jåke skrev:
2364585 Jodå, såpass att det nu finns en TRX till salu i Borlänge.... men det kan hon berätta om själv.

Nä, det var ju vanliga TRX -05:eek:r, så dem var det ingen fara med. :rolleyes:

Kul att du är nöjd med gaffeln, synd bara att alla dämpjusteringar hamnar innne i gaffeln. Blir tvungen att ge mig på min i vinter på något sätt då dämpningen läcker olja rejält nu efter två dar på Gelleråsen. Mest bara en fjäder där fram med olja som dämpar rörelsen lite :crash

Sen verkar det bli tvunget med en motorrenovering/trimning i vinter då det försvinner oroväckande mycket olja. Eller beror förbrukningen på att jag hittade mer effekt uppe vid 9000 rpm i tisdags? :yoparty
Men vad nu, en IL4 :va Trodde att du bevisat att det inte är nödvändigt?

Oroar mig inte så för gaffeljusteringarna, det är inte så mycket jobb. Nu räcker det med att plocka ur fjädern och fiska upp emulatorn, skruva på den, i med allt igen, och likadant på nästa ben. Det svåra blir att få tid att testa. Fördelen är att man har mycket större möjligheter att justera. (Om nu det är någon fördel, man kan ju göra rätt mycket mer fel också...)
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jag har mailat dom ett otal ggr utan svar....börjar misstänka att dom inte gjort om sidan på länge och deras over grejjer inte längre säljs.
....fast iofs så borde dom ju iaf svara på tilltal tycker man!!

Hojta om du får kontakt...du kanske har mer tur! :tummenupp

....och dom har ju fortfarande over´s CDI i prislistan och den VET vi ju inte görs längre.....!

Jåke skrev:
2376371 Surfade runt lite letandes efter förknasare på Google. Hittade en sida med mycket godis istället. Nu blir det till att slå sönder spargrisen :smasha

Särskilt tyckte jag om "Racing Komplettmotor 870cm³". Priset tyckte jag nog inte lika mycket om, undrar om man kan ta den på firman... :gnissla

http://www.klaus-goerz.de/unterseiten/preise/trx850_spec_over.htm
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Killerwhale skrev:
2376567....börjar misstänka att dom inte gjort om sidan på länge och deras over grejjer inte längre säljs.
Det är nog alldeles sant, sidan är inte uppdaterad på några år. Det var ändå en rolig lista...
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Killerwhale skrev:
2376567 Jag har mailat dom ett otal ggr utan svar....börjar misstänka att dom inte gjort om sidan på länge och deras over grejjer inte längre säljs.
....fast iofs så borde dom ju iaf svara på tilltal tycker man!!

Hojta om du får kontakt...du kanske har mer tur! :tummenupp

....och dom har ju fortfarande over´s CDI i prislistan och den VET vi ju inte görs längre.....!
Tyskar och mail... Faxa, det funkar däremot helt säkert! Jag köpte 520 drevsatsen därifrån, och har iofs för mig att jag mailade,
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Hittade lite godis på en norsk sida.

KOMPT FRONT TIL R1
kompt front med styr-krone,hjul og brems.har også bak-hjul kompt med brems.alt selges for kr 5000 Kontakt: mor-foe@online.no Ring:5000.- <14.08.2006>

//Peter
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Kent cams

Fick detta svar av kentcams nyligen:

"The YAM9 spec is on the website and it is a enduro spec which is the is the maximum we have for this engine.
It will give an improvement in the mid to top power."

Vad tror ni om detta?? ...endurospec?? :confused:
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Killerwhale skrev:
2378712 Fick detta svar av kentcams nyligen:

"The YAM9 spec is on the website and it is a enduro spec which is the is the maximum we have for this engine.
It will give an improvement in the mid to top power."

Vad tror ni om detta?? ...endurospec?? :confused:
Det är Jåkes hoj de snackar om, han kör ju sånt med TRX:en :hihi

Låter lite mysko, endurance hade låtit bättre. Kan det vara så att det är kammar från SuperTeneré tiden från början? Fast mid to top är väl rätt svar...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top