Låter ju som du ev. har för mycket returdämpning på baken också. Skruven som sitter under dämparen styr returen. Jag har min förspänning bak på minläge, och dessutom är dämparen något omgjord för att ytterligare minska förspänningen. (Ev. sitter det en hårdare fjäder på min, det vet jag inte, men jag fick inte till statiska hänget utan att det gjordes, och jag väger yyerligare 10 pannor utan kläder och med fullmåne)
Fram är det som Jåke säger bara retur och förspänning (vete 17 om det inte finns 4 lägen
) men det är inte stor skillnad mellan 1 och 4. Du märker vilket som är min och max genom att ställa i "extremläge", dvs innan och efter det halva klickfria varvet, och gunga gaffeln upp och ner.
Oljebyte och rengöring av gaffeln bör kunna avhjälpa en del. Inte otroligt att bakdämpen gett sitt också, jag renoverade min för nåt år sen, och det blev en otrolig skillnad.
Bifogar en textfil med lite av det som KW hade kopierat in i sin post på det gamla forumet.
Och det går att köra hoj nu, men det har varit blött nu, så det är en fråga om tvättvilja eller inte. Pratade med en snubbe i Stuttgart (dvs södra tyskland) nyss, 17 grader varmt...