TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
2593872....nu när snön lagt sig...
Snö?! Var då... :eek:

Hehe, skotersäsong heter det :D

Förutom att tvinga sina bekanta att ta med en på skoterturer så kan man passa på att renovera TRX:ens framgaffel med de nya fjädrarna, läsa om KW's äventyr med förgasare och specialbyggda avgassystem eller helt enkelt bara springa runt i det nya skinnstället som just kom med posten :tungan

Sen ska ju Thunder Day ordnas åxå :yoparty
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jåke skrev:
2596575 Snö?! Var då... :eek:

Hehe, skotersäsong heter det :D

Förutom att tvinga sina bekanta att ta med en på skoterturer så kan man passa på att renovera TRX:ens framgaffel med de nya fjädrarna, läsa om KW's äventyr med förgasare och specialbyggda avgassystem eller helt enkelt bara springa runt i det nya skinnstället som just kom med posten :tungan

Sen ska ju Thunder Day ordnas åxå :yoparty

Tänkte jag skulle sätta på dom "nya" krökarna idag och testa lite...tyvärr blir det med originalburkar då termignoni´s är på väg till Frankrike (e-bay är inte dumt, gjorde VINST på dom!)
Får hoppas att Andy på Zorstec hann göra färdigt dom nya burkarna idag...

Får väl skriva en rad om jag märkte någon skillnad på mellanregistret med "supercans" sen....ja för dom med snö liggandes! :)
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Killerwhale skrev:
2596802 Tänkte jag skulle sätta på dom "nya" krökarna idag och testa lite...tyvärr blir det med originalburkar då termignoni´s är på väg till Frankrike (e-bay är inte dumt, gjorde VINST på dom!)
Får hoppas att Andy på Zorstec hann göra färdigt dom nya burkarna idag...

Får väl skriva en rad om jag märkte någon skillnad på mellanregistret med "supercans" sen....ja för dom med snö liggandes! :)

Har skrivit en liten anekdot på Max´s forum för dom intresserade....eller uttråkade! :D
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Killerwhale skrev:
2597556 Har skrivit en liten anekdot på Max´s forum för dom intresserade....eller uttråkade! :D
uppfyller båda kraven :)

Jåke skrev:
2596575 Snö?! Var då... :eek:

Hehe, skotersäsong heter det :D

Förutom att tvinga sina bekanta att ta med en på skoterturer så kan man passa på att renovera TRX:ens framgaffel med de nya fjädrarna, läsa om KW's äventyr med förgasare och specialbyggda avgassystem eller helt enkelt bara springa runt i det nya skinnstället som just kom med posten :tungan

Sen ska ju Thunder Day ordnas åxå :yoparty
Ser fram mot att se resultatet av allt det där, ja förutom snön då, men den har ju redan töat bort. Plus 11 grader i dag, tänkte ta en tur,men hann inte :(
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jåke skrev:
2596575
läsa om KW's äventyr med förgasare och specialbyggda avgassystem
Sen ska ju Thunder Day ordnas åxå :yoparty

Inte allas kopp te kanske men dom är under produktion nu iaf...

DSC03419.jpg
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Killerwhale skrev:
2601057 Inte allas kopp te kanske men dom är under produktion nu iaf...

DSC03419.jpg
Krökarna och dämparna (placeringen :tummenupp) ser skitbra ut, men utblåset är inte min kopp riktigt, men smaken är som baken. Det lär ju låta kungligt i alla fall! Ska bli kul att få se/lyssna på nån gång nästa sommar!
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jag började kommentera KWs "saker" flera gånger, men så såg jag att Hasse hade kommenterat på ett mer modest sätt än jag förmådde.

Skulle jag orka jobba mig med ljuddämparmoddar skulle jag personligen gå 2-1vägen.

RN MC-service ringde just och berättade att bettan är klar för hämtning nu.
Får ta mig dit nån dag och beskåda underverket. Känns inte alls nödvändigt att hämta ut den nu....

//P
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
HansJ skrev:
2601095 Krökarna och dämparna (placeringen :tummenupp) ser skitbra ut, men utblåset är inte min kopp riktigt, men smaken är som baken. Det lär ju låta kungligt i alla fall! Ska bli kul att få se/lyssna på nån gång nästa sommar!

Jo, ordentliga hål i lagom höjd blir det ju! Skall se om jag kan låna nåt o filma med framöver.
DSC03422.jpg
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
2601244 Jag började kommentera KWs "saker" flera gånger, men så såg jag att Hasse hade kommenterat på ett mer modest sätt än jag förmådde.

Skulle jag orka jobba mig med ljuddämparmoddar skulle jag personligen gå 2-1vägen.

RN MC-service ringde just och berättade att bettan är klar för hämtning nu.
Får ta mig dit nån dag och beskåda underverket. Känns inte alls nödvändigt att hämta ut den nu....

//P
Modest är mitt mellannamn :hihi

Och vad har den firman fått äran att pyssla med? Lack, eller? Hoppas på bilder snart då.

Killerwhale skrev:
2601797 Jo, ordentliga hål i lagom höjd blir det ju! Skall se om jag kan låna nåt o filma med framöver.
:tummenupp, ser fram mot det med!
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
2602325 Modest är mitt mellannamn :hihi

Och vad har den firman fått äran att pyssla med? Lack, eller? Hoppas på bilder snart då.

Mest lite återställande från Ratbikestadiet den har befunnits sig i hela sommaren. Dvs ny ljuddämpare, nytt gaffelben, ny generatorkåpa, ny bakdel, ny lack etc....

Skall åka o studera resultatet på lunchen.
//P
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Jåke skrev:
2572334 2400,-

Ryggskydd knatar du in på närmaste Lidl (som har fullt sortiment) och hämtar för cirkus 400,-
Är det på skoj?:confused:
Hej förresten! Är nybliven TDMägare. Om det blir bandag 2007 i Älvdalen blir man väll inte bortmotad för att man kör TDM?
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
spookedbones skrev:
2616177 Är det på skoj?:confused:
Hej förresten! Är nybliven TDMägare. Om det blir bandag 2007 i Älvdalen blir man väll inte bortmotad för att man kör TDM?

Lidls ryggskydd fick toppbetyg i test för inte så länge sedan, dessutom bra mycket billigare än det jag har för tillfället!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
spookedbones skrev:
2616177Hej förresten! Är nybliven TDMägare. Om det blir bandag 2007 i Älvdalen blir man väll inte bortmotad för att man kör TDM?
Bara om det är en 900:a... :D

Annars är du varmt välkommen, har själv haft en -98:a :)
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Jåke skrev:
2616809 Bara om det är en 900:a... :D

Annars är du varmt välkommen, har själv haft en -98:a :)
:tummenupp Det är en 850 -96.(Leo Vince 2-1 system och ombestyckning. så det är hyggligt klipp jämnfört med orginal)
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
spookedbones skrev:
2617725 :tummenupp Det är en 850 -96.(Leo Vince 2-1 system och ombestyckning. så det är hyggligt klipp jämnfört med orginal)
Gör en rejäl skillnad i register, eller hur? Hade Akra Racing 2-1 på min, med K&N-filter och extra hål i luftburken. Rätt stora huvudmunstycken hade jag åxå och jag körde faktiskt ifrån en 900 med den. Rakt fram... :D
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Är det sånt här som man kallar BPE (Basic Performance Enhancement)?...typ...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
spookedbones skrev:
2618114 Är det sånt här som man kallar BPE (Basic Performance Enhancement)?...typ...
Jajamen! Har du tänkt på hur mycket du tjänar på att hojen är lättare? Originalsystemet väger runt 12kg... man slipper banta åxå :rolleyes:
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Jåke skrev:
2618119 Jajamen! Har du tänkt på hur mycket du tjänar på att hojen är lättare? Originalsystemet väger runt 12kg... man slipper banta åxå :rolleyes:
Går på diet ändå:tummenupp . Av någon underlig anledning har sixpacket blivit en kagge...:rolleyes:
Apropå org.systemet, det är på gränsen till brottsligt att hänga dit nått i den vägen på en, för övrigt, trevlig maskin. Fattar inte...
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven, lång lunch du hade... Hur blev det?

Spöket, välkommen in i gänget, se upp bara, någon bandag tillsammans med TRX:er brukar leda till hojbyte, fråga Jåke :hihi

KW: Hur var det, har du extra kammar och drev över? Hur går det annars?

Själv har jag försökt ta mig ut och åka 2 dar på raken, men första dan var batteriet heltorsk, andra dagen hade inte min129:- laddare lyckats fylla på nån kräm, så nu sitter det en dyr :gnissla Optimate och pumpar el. Måtte bara vädret hålla sig så det kan bli någon sista tur, det var länge sen nu...
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
HansJ skrev:
2621623
KW: Hur var det, har du extra kammar och drev över? Hur går det annars?
Tjenna! Annars regnar det katter & hundar!! :(
Får hem nya burkarna idag (har tagit en liten omväg genom en bakant...)

Ang. kammar ligger det fin fina kammar i köket som skall skickas till kenta, har väntat lite med det för dom skall ju inte in förrän till våren ändå!

Sett att du skrivit om det på Max´s, det där du frågade om att man vill skicka in sina egna pga slitaget etc...
Tänkte, alla andra har ju utbytes och det går ju väl....

Själv då? Andra projekt på G?
Såg ett MAB på evilbay men inga som hugger...strange!?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top