TRX-tråden

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Medelåldern för TRX-ägare ligger ju en klar bit över 40 så en riktig gubb-hoj är det. Men det spelar ingen roll, jag gillar den ändå :)
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
...

Eftersom den inte kostar nåt mer än ny olja är det väl värt att göra, nästa steg är fjäderbyte för ungefär 1000-lappen.

Jag bytte mina fjädrar och satte i nåt rejsigt +olja. Jag tyckte det blev rätt bra, men jag har hört sägas att min hoj trots det är otäck att köra.

Så det kan väl bli lite hursomhelst antar jag.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jag tyckte det blev rätt bra, men jag har hört sägas att min hoj trots det är otäck att köra.
Jo, det har vi sett. Men den är ju iaf blå... :rolleyes:

Har äntligen skaffat nya fjädrar och olja som ska i själv, så nu ska här studsas :D

Det lustiga är att de sängfjädrar som trillade ut gaffeln när jag vände den uppåner var linjära? Jag satt å valde mellan såna å progressiva när jag beställde. Tog de senare av komfortskäl men kan ha gjort en miss där. Håhåjaja, de är åtminstone ungefär dubbelt så tätt lindade så det bör väl hålla upp lite bättre när blåisarna hugger in.

Har förresten precis fått hem en ny dunk med TRX-ägarens bäste vän: 20 liter helsyntet 15w-50 till det facila priset av 62,-/lit :yoparty
Somliga (undertecknad) är lättroade....
 
Last edited:

HL

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
Yamaha TRX 850
...jag hade ju trassel med framgaffeln...

Nu har jag demonterat gaffelbenet och plockat ur brickor och fjäder m.m. Nu har jag lyckats få tillbaka justerstången så som jag tror den ska sitta. Den sticker inte upp 7 cm längre. Det verkar som jag bara behövde lirka lite mer, ha mer tålamod:D

När jag höll på med detta försökte jag även lossa insexan i botten, men insattsen som den sitter i snurrar med. Ska det vara så? Det ser visserligen ut som att det ska gå att hålla emot med ett specialverktyg, men jag trodde/hoppades att jag skulle kunna tömma gaffeloljan den vägen.:confused:

/H
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
...jag hade ju trassel med framgaffeln...

Nu har jag demonterat gaffelbenet och plockat ur brickor och fjäder m.m. Nu har jag lyckats få tillbaka justerstången så som jag tror den ska sitta. Den sticker inte upp 7 cm längre. Det verkar som jag bara behövde lirka lite mer, ha mer tålamod:D

När jag höll på med detta försökte jag även lossa insexan i botten, men insattsen som den sitter i snurrar med. Ska det vara så? Det ser visserligen ut som att det ska gå att hålla emot med ett specialverktyg, men jag trodde/hoppades att jag skulle kunna tömma gaffeloljan den vägen.:confused:

/H

Tell me about it...

Bara att lossa den är ett sjå, mutterknackare är lösningen. På min gaffel räckte inte det, eftersom kolven på insidan snurrade. Jag fick en kille att svetsa ihop ett specialverktyg (det som ligger högst på min bild tidigare), så att jag kunde hålla den stilla.

Men det är betydligt enklare att ta bort gaffelbenet, och tömma ur oljan, om du inte tänkt ta isär gaffeln ändå, och byta bussningar eller liknande.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Ta med dig en femhundring och kom upp till Kungälv så får du med dig ett TRX-anpassat kit hem. Förvisso är inte ljusbilden godkänd enl SBP, men du kommer att synas.

//Peter

Skall helt klart hållas som ett alternativ!
Har en FZR600 lampa hemma också och det är ju en 100w "projektor" lampa till heljuset....inte för att det kan mäta sig med xenon men man slipper byta. Återkommer!!

//Mattias
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Skickar upp en bild som visar installationen. Passar perfekt så länge man har orginalgaffeln, blir lite trängre med R1gaffeln.
//Peter
 

Bifogat

  • Upload6.jpg
    Upload6.jpg
    128.6 KB · Visningar: 74

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Skall helt klart hållas som ett alternativ!
Har en FZR600 lampa hemma också och det är ju en 100w "projektor" lampa till heljuset....inte för att det kan mäta sig med xenon men man slipper byta. Återkommer!!

//Mattias

Köp nu Frovens Xenon-kit, och hans gaffel också. Allt är ju bolt-on, och expertishjälp på nära håll om det strular... (Och så kan du ju sälja FZR luman till mig...)
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Gaffeln är tyvärr borta. Den har återgått till ett liv som R1härförare. Men den blåa lampan är allt kvar. Och ett kåpsett i mkt bra skick, och fula slipon och en bucklig tank.
//P
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Halloj!

Någon av er som har en bakände till trx'en liggandes?

Gärna i dåligt skick och för en billig peng (det ska ändå kapas i den).
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
grusåkandets baksida... fast bättre än Leca-kulor!
Fan tro't... men du har kanske rätt. Ett tag funderade jag på att hävda att det var damm från Monzta :D

Apropå Monzta, om det blir ändring på Miljönämndens beslut i länsstyrelsen till veckan kommer jag köra T-Day som utlovat i år igen. Har legat lite lågt där med tanke på alla j-la turer det varit runt banan med grannar hit och politiker dit. Senaste budet är ju att 25/1 är ett litet ödesdatum, blir det ingen positiv ändring då lägger Skoteräventyr ner verksamheten :gnissla
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top