TRX-tråden

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Låter som det finns underlag för att samlas kring en Blunder Day i.st.f. Thunder Day, en liten TIW (*) eller nån annan snärtig akronym. Finns det skarp bira så kan jag sitta bredvid och peka med hela handen :hihi

*) TRX Improvement Workshop

Lite mer seriöst, hur skulle intresset vara att lite sådär småspontant träffas på en bandag någonstans i landet, som torftig ersättning för den saligt insomnade Thunderday? Typ bara bestämma en körning, som vi gjorde 2005 på Mossens Raceway, bara försöka sikta in oss på ett gemensamt datum och om intresse finns övernattning och lite pilsnerljugande om hur snabb man var som ung? (Fast i mitt fall så är det, otroligt men sant, tvärsom... Att inte farsan satte en på en RR-hoj när man kom upp i lagom ålder :gnissla )

Nu när licenskursen är avklarad, kommer jag nog mest harva runt på banor med R1'an å låta den "någongångiframtidenklara" trx'en glassa runt på poser-rundor :) Men det hade varit kul å möta upp gänget igen.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Låter som det finns underlag för att samlas kring en Blunder Day i.st.f. Thunder Day, en liten TIW (*) eller nån annan snärtig akronym. Finns det skarp bira så kan jag sitta bredvid och peka med hela handen :hihi

*) TRX Improvement Workshop

Lite mer seriöst, hur skulle intresset vara att lite sådär småspontant träffas på en bandag någonstans i landet, som torftig ersättning för den saligt insomnade Thunderday? Typ bara bestämma en körning, som vi gjorde 2005 på Mossens Raceway, bara försöka sikta in oss på ett gemensamt datum och om intresse finns övernattning och lite pilsnerljugande om hur snabb man var som ung? (Fast i mitt fall så är det, otroligt men sant, tvärsom... Att inte farsan satte en på en RR-hoj när man kom upp i lagom ålder :gnissla )

Är det bara inte för långt och man är ledig är jag på!
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Kinnekulle 17-18/8 ?
Gelleråsen 27/8 ?
Bägge körningarna kommer att ha en FD TRXåkare och en nuvarande som deltagare.
//P
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Kinnekulle 17-18/8 ?
Gelleråsen 27/8 ?
Bägge körningarna kommer att ha en FD TRXåkare och en nuvarande som deltagare.
//P

F.d. duger gott, och funkar R6 så funkar R1 också! Vi kanske ska se vilka som är intresserade först, för att sen välja en ort som passar alla ungefär lika illa (a.k.a. svensk jämlikhet), och sen kika på datum. Verkar ju faktiskt finnas rätt gott om banåkningstillfällen nu. Både dina förslag skulle funka för mig i alla fall. Och ni som inte synts så mycket här eller på banorna, häng på, det har hittills varit enbart trevligt folk, inte alls någon KFIB, och banåka är kul, även om man är långsam och skraj ;)
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Fram till 3/8 går det bra med vardag, efter det är det helg som gäller. Isf är jag på om vi kan få plats alla :tummenupp
 

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Ort
Sverige
Hoj
850cc
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ja visst gör den det, inte fortare i topp dock, men det är mera klös i motorn nu när den är tätare. Men du blir ju knappas avsparkad av hojen...



nej, har ingen aning.


Se följande och kom med förslag
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=160803

mvh NLX567
Alltså, åka från Mälardalen till Alperna och tillbaka på en vecka, det känns lite hårt. Jag har gjort liknande turer, men haft längre tid på mig. Koblenz, som ligger nära Ringen, Eifel, Westerwald och Hunsrück som nämndes i den andra tråden, dit tar man sig på två dygn, men räkna med mycket Autobahn och tråkiga vägar. (Och därifrån är det ytterligare 50 mil till alperna, OK det blir lite närmre om man blåser rakt söderut från Lübeck eller Travemünde, men ändå...) 60 mil genom Sverige till att börja med, sen Danmark/färja/bro. Från Lübeck är det väl ungefär 60 mil till. You do the maths :)

Däremot har han väldigt rätt, det finns otroligt mycket trevliga vägar i området, Moseldalen, slott och borgar, Ringen osv osv. Finns många som hyr ut rum, åker man inte direkt i Moseldalen så går det nog att komma undan riktigt anständigt, skulle gissa på en 30 Euro per natt (fast jag vet inte, det var ett tag sen jag bodde på hotell i krokarna...) Bestämmer du dig för att dra dit så har jag både kartor och kan skaffa fram mer tips.

Harz har jag inte varit i, men det ska också vara fantastiskt vackert och hojvänligt. Berlin ska också vara en höjdarstad.
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Visst går det fordonståg från norra tyskland och väldigt söderut? Har för mig det är sov vagnar tom.!?!?

Jodå, det går tåg med liggvagn och sovvagn, bl.a. Hamburg-Salzburg, men de går bara en gång i veckan, och kostar 185 Euro enkel resa. Lasta på söndag kväll kl 21, framme nästa morgon, utsövd och fattig. (Å andra sidan, räkna med 100 mils körning, och en extra övernattning, har man pengarna så varför inte...)

Hamburg - München finns det många avgångar att välja på, jag testade exempelvis 14/7 21:46, framme 15/7 07:28, åter 19/7 22:25 framme 20/7 08:11. Det är sittplats, men liggvagn var inte så mycket dyrare, ca 198 Euro.

Lustigt nog är inte bil så mkt dyrare...
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Tänkte beställa lite krejer till depåstödet, men de grisarna vill att man betsäller för minst 50 Euros, så om någon är intresserad av att ha något härifrån, så säg till. Jag ska ha ett par "Klick"-adapters och två svingfästen, så det är ett litet paket. Vill någon beställa ett stöd eller större krejer, så kanske vi ska skicka det direkt till denne i stället (då måste vi ev. beställa i dennes namn/skapa nytt konto...)

www.kern-stabi.de
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Tänkte beställa lite krejer till depåstödet, men de grisarna vill att man betsäller för minst 50 Euros, så om någon är intresserad av att ha något härifrån, så säg till.
TILL! :D

Skulle behöva ett par klick-adapters själv då mitt gamla stöd inte funkar riktigt på Suzukin. Då bör vi komma över 50 Euro, ska bara kolla vilken storlek men det kan jag göra under dagen.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
@alla:
Jag har gått igenom kända bandagar som återstår. Med tanke på att intressenterna mestadels kommer från västkusten, samt undertecknad och Jåke, så har jag begränsat urvalet till Kullen, Gelleråsen, Sviestad, Mantorp och Anderstorp.

16/7 Gelleråsen www.ataracing.se 7 lugn/mellan, snabb 5
17/7 Gelleråsen T. Andersson Racing okänt
18/7 Sviestad AVA MC okänt
20-22/7 Sviestad SMC okänt
26/7 Sviestad www.motorhuset-nykoping.se okänt
30/7 Gelleråsen mckursen.nu okänt
31/7 Kinnekulle SMC/CSS
31/7 Gelleråsen mckursen.nu
1/8 Kinnekulle SMC/CSS
2/8 Anderstorp SMC/BKK
4/8 Anderstorp HET
4/8 Gelleråsen SMC/BKK
5/8 Anderstorp HET
5/8 Gelleråsen SMC/BKK
5/8 Kinnekulle www.trackworld.se plats i alla grupper
6/8 Gelleråsen SMC/BKK
7/8 Gelleråsen SMC/BKK
17/8 Kinnekulle Actionpics lugn/medel 4
18/8 Kinnekulle Actionpics lugn/medel 4
19/8 Kinnekulle www.racingworld.se
21/8 Gelleråsen SMC/BKK
23/8 Gelleråsen SMC/BKK
23/8 Sviestad SMC/BKK
24/8 Sviestad SMC/BKK
27/8 Gelleråsen Actionpics lugn/medel 5, snabb 8, lic 8
29/8 Gelleråsen www.banakning.nu
30/8 Gelleråsen www.banakning.nu
30/8 Sviestad www.motorhuset-nykoping.se plats i alla grupper
4/9 Gelleråsen SMC/BKK
13/9 Mantorp Actionpics plats i alla grupper
14/9 Mantorp Actionpics plats i alla grupper
16/9 Sviestad SMC/BKK

Detta är heldagar, tillkommer gör "trafikövningarna" på Sviestad, men de går bara mellan 1630-2000.

Funta lite på det, det finns ju en del tillfällen framöver. Kanske enklast att ta någon av de tillfällen som de planerande och försigkomna redan gjort.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
@alla:
Jag har gått igenom kända bandagar som återstår.
Många blev det, problemet verkar snarast vara att få plats då det mesta är uppbokat :gnissla

Själv kommer jag att vara på Sviestad 20/7 för att bli snabbare, och förmodligen på Gelleråsen 4-5/8 som "observatör". Men det är ju kurser, inte optimalt kanske. En panikutryckning skulle vara Kinnekulle imorgon och fredag eller måndag-tisdag 16-17/7 som jag såg nåt om...
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Många blev det, problemet verkar snarast vara att få plats då det mesta är uppbokat :gnissla

Själv kommer jag att vara på Sviestad 20/7 för att bli snabbare, och förmodligen på Gelleråsen 4-5/8 som "observatör". Men det är ju kurser, inte optimalt kanske. En panikutryckning skulle vara Kinnekulle imorgon och fredag eller måndag-tisdag 16-17/7 som jag såg nåt om...
Eller Gelleråsen 27, 28 eller 29 augusti , eller Sviestad 30 augusti.

Funderar f.ö. också på Sviestad den 20:e, men vet inte om jag kvalar in... Annars hade jag funderingar på MCkursen, någon som vet något om dem?

Fått fram något mått på krejerna från Kern?
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
@alla:
Jag har gått igenom kända bandagar som återstår. Med tanke på att intressenterna mestadels kommer från västkusten, samt undertecknad och Jåke, så har jag begränsat urvalet till Kullen, Gelleråsen, Sviestad, Mantorp och Anderstorp.

16/7 Gelleråsen www.ataracing.se 7 lugn/mellan, snabb 5
17/7 Gelleråsen T. Andersson Racing okänt
18/7 Sviestad AVA MC okänt
20-22/7 Sviestad SMC okänt
26/7 Sviestad www.motorhuset-nykoping.se okänt
30/7 Gelleråsen mckursen.nu okänt
31/7 Kinnekulle SMC/CSS
31/7 Gelleråsen mckursen.nu
1/8 Kinnekulle SMC/CSS
2/8 Anderstorp SMC/BKK
1/8 Anderstorp HET
4/8 Gelleråsen SMC/BKK
1/9 Anderstorp HET
5/8 Gelleråsen SMC/BKK
5/8 Kinnekulle www.trackworld.se plats i alla grupper
6/8 Gelleråsen SMC/BKK
7/8 Gelleråsen SMC/BKK
17/8 Kinnekulle Actionpics lugn/medel 4
18/8 Kinnekulle Actionpics lugn/medel 4
19/8 Kinnekulle www.racingworld.se
21/8 Gelleråsen SMC/BKK
23/8 Gelleråsen SMC/BKK
23/8 Sviestad SMC/BKK
24/8 Sviestad SMC/BKK
27/8 Gelleråsen Actionpics lugn/medel 5, snabb 8, lic 8
29/8 Gelleråsen www.banakning.nu
30/8 Gelleråsen www.banakning.nu
30/8 Sviestad www.motorhuset-nykoping.se plats i alla grupper
4/9 Gelleråsen SMC/BKK
13/9 Mantorp Actionpics plats i alla grupper
14/9 Mantorp Actionpics plats i alla grupper
16/9 Sviestad SMC/BKK

Detta är heldagar, tillkommer gör "trafikövningarna" på Sviestad, men de går bara mellan 1630-2000.

Funta lite på det, det finns ju en del tillfällen framöver. Kanske enklast att ta någon av de tillfällen som de planerande och försigkomna redan gjort.

Tog mig friheten att ändra datum på het-körningarna. Eller sitter du inne på info om xtrakörningar?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top