Sporthojarn
Oasexuell
Kom igen nu TRXägare!
Kom igen nu TRXägare!
Nej, har inte behövt nån hittillsKör nån av er med styrdämpare ? Känns som om det behövs....
min skakar så förbannat när man slår av på gasen...!
Har hittat på ebay, men det kostar...
kanske e slut i styrlagren...?!
180 däck ! va bra. Får se om r1 gaffeln kanske blir vinterpyssel, finns till ganska bra pris på ebay i usa (dollarn e så sopig just nu) !
Skulle ju börja med att kolla det istf leta styrdämpare. Sedan kan du kolla resten som L M skriver om.kanske e slut i styrlagren...?!
Hör med Gixxer 1000 som heter Kari egentligen här på forumet. Han köpte R1gaffeln från min och satte på en R1a , så han kan ha ett komplett "conversionkit" liggandes för att få på gaffeln på en TRX.
Fast om han skakar nu så ger du inte hojen en snällare geometri med R1gaffeln.
Vill minnas att många engelsmän o australiensare gnällt om att det fladdrar om man släpper styret och rullar rakt fram. Vissa däck verkar vara mer benägna att bete sig på det sättet, som nämnts tidigare är obalans i framdäcket en faktor jag själv har provat, det visade sig iofs vid hastigheter över 160 men då blev det spännande på riktigt.
//P
Alternativt läser du igenom tråden och ställer specifika frågor....
#1. Det är ingen V-twin.......
//p
Det är lugnt, hojen delar prylar med en del andra Yamaha (Thundercat, TDM850/900, R6...) så det är inga problem att få tag i såna saker.Jag syftade mer på slitdelar såsom bromsbelägg, drivpaket osv, men det är kanske inga problem att få tag i hos en Yamahahandlare?
Hojen togs fram som en designstudie som visades på Tokyo mässan i mitten på nittiotalet.
@Lord Melchet
Jag syftade mer på slitdelar såsom bromsbelägg, drivpaket osv, men det är kanske inga problem att få tag i hos en Yamahahandlare?
Precis så är det, när man släpper styret så skakar den. Kan bero på kassa däck också, kör med några gamla bakelitpuckar typ..ska kolla igenom alla lager ikväll iaf.
Schysst tips om Gixxer1000 ! Ska pm. han och fråga !
tack å tack å tack
Hej alla T-ReX:are!
Har blivit med TRX sedan några månader tillbaka, en fin svart-röd i utställningsskick.
Som vanligt vill man ju förbättra det som förbättras kan.
Har monterat på KN-filter och öppnat upp lite lagom i framkant på luftburken och ett par fina hemmagjorda alu-burkar med lagom bullernivå ska på i dagarna.
FRÅGA: Har någon bänkat och justerat in sin TRX med liknande konfiguration?
-Huvudmunstycke, storlek?
-Nål (läge/annan)?
-Lågfartsmunstycke, storlek?
Har för mig att detta nämnts någonstans i tråden men den är omfattande att söka igenom...
Finns säkert nån som har haft samma konfiguration. Tyvärr har jag inte haft originalförgasarna på, så mina siffror säger inte så mycket. Ett tips är annars att ringa Steve på Topham. Han är generalagent i Tyskland för bl.a. Mikuni, ohc han har gissat rätt nästan varje gång jag pratat med honom. Ytterligare plus är att han är betydligt billigare jmf. med svenska handlare, och han är troligen engelsman, så språket är inga problem. www.topham.de
Hojen togs fram som en designstudie som visades på Tokyo mässan i mitten på nittiotalet.
Det var från början inte tänkt att den skulle gå i produktion men gensvaret blev så stort att man började tillverka den, och många av delarna till hojen togs från redan befintliga komponenter i Yamahas MC-program.
Kolla bara i en reservdelslista ngn gång så ser du att väldigt många delar delas med andra modeller.
Slitdelar är inget problem.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |