Ska vara på Gelleråsen 30-31, och jobbar egentligen den veckan. Hur ser det ut med 17-18/8 eller 27-30/8?
3063158Hej alla T-ReX:are!
Har blivit med TRX sedan några månader tillbaka, en fin svart-röd i utställningsskick.
Som vanligt vill man ju förbättra det som förbättras kan.
Har monterat på KN-filter och öppnat upp lite lagom i framkant på luftburken och ett par fina hemmagjorda alu-burkar med lagom bullernivå ska på i dagarna.
FRÅGA: Har någon bänkat och justerat in sin TRX med liknande konfiguration?
-Huvudmunstycke, storlek?
-Nål (läge/annan)?
-Lågfartsmunstycke, storlek?
Har för mig att detta nämnts någonstans i tråden men den är omfattande att söka igenom...
Hola!
Tänkte bara kolla med er som köpt toppackning på yamaha el.dyl.
Blev så förvånad att den var mycket billigare än i UK...så jag började undra om ynglingen sagt fel eller tom. offererat fel packning.
Vad kostade er??
Fått kammarna Hans??
(hörde precis att mina skeppades måndag så snart blir det toppen av....)
Verkar f.ö. som intresset för ett sammanstrålande är ljummet? Ska jag lägga ned försöken att få ihop det?
Tror att om du bara lovar sol så följer folk dig till Mo i Rana om det skulle vara så.
Personligen är jag tvungen att hålla mig till körningar med licensgrupp, är bokad 1/8, 17-18/8 och 27/8.
27 augusti är Gelleråsen, det torde ju vara lika långt bort för alla ?
//P
Låter jättebra! Tyvärr kan inte jag det. Ta ledigt alltså. Nackdelen med att Laila bytt jobb och jag fått hennes stol: med bara två personer är det ett helvete att ta ledigt hela dagar!...och jag kan ta ledigt.
OK, då lovar jag att solen kommer att lysa över Karlskoga den 27/8! Där verkar det finnas platser i alla grupper, KW har semester, Froven är redan inbokad, och jag kan ta ledigt.
Häng upp den med ståltråd tills du är klar att lyfta toppen, du får försöka lyfta lite så att du kan plocka ut kamkedjan framåt mellan toppen och cylindern. På så sätt går det att hålla den hyfsat utdragen så inget händer där nere och du kan lyfta bort toppen helt. Förbered en annan tråd med en vikt eller nånting som du kan hänga i kedjan så den inte rasslar ner i blocket under tiden. Helst bör man ha 3 händer men det funkar...@Hans + Jåke
Ni som pillat mycket, hur gör ni med kamkedjan vid topp lyft??
I Haynes ser man att dom hänger upp den med ståltråd...men skall toppen av så....
Andra saker man bör tänka på??, stora dagen blir nog på söndag.
Har inte Haynesmanualen, så jag vet inte vad som står där, men förutom de punkterna som jag misstänker står beskrivna så:@Hans + Jåke
Ni som pillat mycket, hur gör ni med kamkedjan vid topp lyft??
I Haynes ser man att dom hänger upp den med ståltråd...men skall toppen av så....
Andra saker man bör tänka på??, stora dagen blir nog på söndag.
Tid, tålamod och eftertanke, så går det nog alldeles utmärkt!
Hmmmm
Vrider man in T märket och ettans kolv är i topp så står kammarna med loberna MOT varandra medans Haynes tydligt skriver att dom skall stå IFRÅN varandra.
Kan verkligen Sölle gjort en sådan stor miss??
Sedan fick jag KÄMPA för att få loss skruvarna till överfallen....
Har köpt en dyring till momentnyckel så jag skall dra om allt.....
Sedan var det ett säkert 3-4mm tjockt sot/kol lager uppe på kronorna.....och Sölle hävdade att den inte gick för fett....!?
Har av ducceägare i Ystad nu i efterhand hört att Sölle skulle byta däck på en snubbes mag fälgar och repade dom duktigt....försökte lämna tillbaks bågen utan att säga ngt.
Som tur var kollade snubben av sin dyrgrip innan han körde därifrån!!
Nu känns det som konsument Ystad ligger nära till hands!
Sätter man kammarna åt fel håll kommer det eld upp genom fuggarna och den går inte alls typ. Jag har provat
Ettan kan ju stå i ÖDP två gånger, bara en är rätt....
Så jag har väldigt svårt att tro att meken skulle lyckas vända på kammarna och att du därefter kunde köra öht. Snurra runt motorn med en hylsnycker så ser du hur ventilerna öppnar. Sitter kammarna fel öppnar de direkt efter att insugsventilerna stängt.
//P
Säkert jag som fukat upp då, första gången detta!
Skall kolla vidare idag...
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |