TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
2 st platser finns i stuga på banan natten mellan söndag och måndag.
Denna trevliga och ombonade stuga får då delas med en lång svettig TRXåkare och en inte lika fullt lång och svettig fd TRXåkare som enl obekräftade uppgifter snarkar. Hojta om intresse finns.
//Peter

Fixar du en plats i medelgruppen så är jag på! ;)
 

tomasni

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Vällingby
Hoj
TDM 900A '08
Oljeförbrukning 4TX

Höstjobb?
TDM '01 (4TX)
Jag kollade just servicemanualen, skulle vilja byta kolvringar och ventilpackningar.
Men det såg besvärligt/svårt ut.

Någon inom Sthlm/Uppsala som vill sälja jobbet ?
Jag köper material (Packningar, kolvringar, olja, oljefilter etc)
Anyone?
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Hmmmm

Insugskammen är numer tung att dra runt, i stort omöjligt utan kamkedjan på drevet. I "lägena" smäller det i stort sett till.....precis som att man satt dit EXTRA hårda fjädrar.

Har jag fixat till krokiga insugsventiler??

Det skumma är att det var utblåset som satt fel....inte insuget....

Kan det vid tillfällen bli så här?? Känns nästan som om det finns komp i cyllen!

Vågar man starta?? ....fast det är klart, vågade jag sist så....



....Well, kollegans CTEK laddare på batteriet och den gick igång fin fint.
Inga "konstiga" (miss)ljud eller så....grenrören fortfarande heta väldigt fort....men den gick ju mycket varmare då kentas stod i original läge så det köper jag. (har satt tillbaks kammarna så gott jag kunde)

Tillbaks till insugskammen, den vart helt fantastiskt jobbig att dra över ventilerna och backade man så small dom bara till för att ställa sig i neutralt läge....detta gjorde hela inställningesprocessen enormt jobbig.

....och allvarligt....vem var det som kom på placeringen på kopplingen....sitter FINT i vägen för kamkedjesträckaren!! :mad:

Hur som, tror att jag har lärt mig en massa mycket.....men vete fanken om jag har lust att gå på det igen.... :va
 
Last edited:

Sanoj_lidatorp

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Ösmo
Hoj
Yamaha TRX 850
Har kört 800mil med min TRX sen jag köpte den i våras, men börjar fundera på om det inte är dax att spänna kedjan lite. Hur stort ska spelet vara?

// Jonas

.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Hur stort ska spelet vara?

// Jonas

.
25-35 mm obelastad hoj stående på bägge hjulen. Mäts underkant till överkant om jag inte minns fel.

Om det är nån som går igång på original-TRX kan jag tipsa om mitt nya galleri med nästan 60 bilder: http://picasaweb.google.com/trxcorse/TRX850Humlan

Har äntligen fått iväg hojen till en kille som har kunskap och tålamod att göra rent så jag passade på att knäppa en hel hög med bilder. Annars är den skitig igen snart... :D

Bling bling....

Sade jag att den är till salu? :tungan
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
2 st platser finns i stuga på banan natten mellan söndag och måndag.
Denna trevliga och ombonade stuga får då delas med en lång svettig TRXåkare och en inte lika fullt lång och svettig fd TRXåkare som enl obekräftade uppgifter snarkar. Hojta om intresse finns.
//Peter


Allt får man visst fixa själv :mad: ;) Har fixat en plats, så vill ni ha en andra stämma i snarkandet, så är jag med.

Insugskammen är numer tung att dra runt, i stort omöjligt utan kamkedjan på drevet. I "lägena" smäller det i stort sett till.....precis som att man satt dit EXTRA hårda fjädrar.

Har jag fixat till krokiga insugsventiler??

Det skumma är att det var utblåset som satt fel....inte insuget....

Kan det vid tillfällen bli så här?? Känns nästan som om det finns komp i cyllen!

Vågar man starta?? ....fast det är klart, vågade jag sist så....



....Well, kollegans CTEK laddare på batteriet och den gick igång fin fint.
Inga "konstiga" (miss)ljud eller så....grenrören fortfarande heta väldigt fort....men den gick ju mycket varmare då kentas stod i original läge så det köper jag. (har satt tillbaks kammarna så gott jag kunde)

Tillbaks till insugskammen, den vart helt fantastiskt jobbig att dra över ventilerna och backade man så small dom bara till för att ställa sig i neutralt läge....detta gjorde hela inställningesprocessen enormt jobbig.

....och allvarligt....vem var det som kom på placeringen på kopplingen....sitter FINT i vägen för kamkedjesträckaren!! :mad:

Hur som, tror att jag har lärt mig en massa mycket.....men vete fanken om jag har lust att gå på det igen.... :va

Öh, fattar inte riktigt, vad är det som går tungt (som inte gick tungt innan)? Har du startat den, gick den som den skulle? Vill du ha assistans så får du nog förtydliga lite ;)
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Allt får man visst fixa själv :mad: ;) Har fixat en plats, så vill ni ha en andra stämma i snarkandet, så är jag med.



Öh, fattar inte riktigt, vad är det som går tungt (som inte gick tungt innan)? Har du startat den, gick den som den skulle? Vill du ha assistans så får du nog förtydliga lite ;)

Gött med lite tvåstämmigt i stugan. Endast en plats kvar i våran stuga nu då.

//Peter
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Det finns en plats kvar i lugn/medelgrupp om någon är intresserad. Den jag köpte plats av hade en kvar för någon timme sedan.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Nä nu blir jag avis...

Nära, visst. Köra ner på morgonen. Men inga platser kvar och ingen ledighet :huvet

Kanske det finns plats, ska höra med säljaren, tidigare idag så hade hon 2 platser att sälja, och jag knep den ena. Ledighet och snabba tider får du fixa själv (det sista vet jag ju redan är biff, seså, ta lite ledigt nu, det har du gjort dig förtjänt av).
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Du har ju fått till den riktigt fint... :tummenupp
Tack, för att inte tala om Fredrik som gjort rekonden. Tro inte att jag gnidit själv. :D Värst va tydligen bakre stötdämparen och länkaget... :rolleyes:

Erkänn att du blev lite sugen på att köpa tillbaka? :tungan

Nej nej nej, det där går inte. Du ska göra tvärs om på en sån hoj juh, sitt rakt upp och tryck ner hojen i böjen :)

Men som sagt, det är nog jävligt skoj. Ska fråga om jag får prova nästa gång jag får tillfälle. Om jag vågar...
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i

Öh, fattar inte riktigt, vad är det som går tungt (som inte gick tungt innan)? Har du startat den, gick den som den skulle? Vill du ha assistans så får du nog förtydliga lite ;)

Insugskammen tyckte jag var mer trög att dra runt men jag kanske misstagit mig.
Har varit ute och kört en halvtimma ungefär och inga konstiga ljud eller skumma temperaturer. Gick som innan upp ganska fort till 80 grader när man stannar men inget direkt konstigt.
Kan vara så att den går något tunt nu, håller på att testa lite olika mains...

....en anekdot från mekandet, ingen idé att ha en dyring till momentnyckel om man inte har hylsor som nitar ordentligt.
Då kan 10:ans hylsa åka ner i motorn....som tur var hade jag väl försett med diverse gripklor så den kom upp efter bara ngn minut....men jag tror jag svalde hjärtat en stund....

MAB hämtades idag, använder du ngt i anslutningarna som smörj??
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
...


Nej nej nej, det där går inte. Du ska göra tvärs om på en sån hoj juh, sitt rakt upp och tryck ner hojen i böjen :)

Men som sagt, det är nog jävligt skoj. Ska fråga om jag får prova nästa gång jag får tillfälle. Om jag vågar...


Trycka och trycka... Jag körde min vanliga taktik, bromsa lite, håll i, lägg ner, blunda och hoppas det går bra. Rätt instabil rackare i början, men efter ett par varv så började jag få kläm på det. Men visst, jag kan ju inte ens sitta som folk på min vanliga hoj, så här blev det ju ännu mer vilda västern. Men man skall ju prova allt!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
håll i, lägg ner, blunda och hoppas det går bra.
Det verkar bekant, men har aldrig funkat för mig. Jag försöker undvika att lägga ner, tror däcken tycker bättre om att jag bara vrider på styret. Har aldrig vågat se efter dock...

Så jag har hittills inte vågat låna en sån där sadomasochist.. öööh supermotard av de jag känner som har en. Heller. De brukar bara gå sönder...:rolleyes:
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
MAB hämtades idag, använder du ngt i anslutningarna som smörj??
Nope, inte för att smörja, men jag petar i lite vanlig genomskinlig byggsilikon för att täta. Håller bra mellan dämpare och rör, men under motorn blir det lite väl varmt. Sist så brydde jag mig inte om tätning, men det håller tätt ändå.


Ja det där såg ju friskt och sunt ut... Jag skulle nog ringa sjukvårdsupplysningen...

:tungan
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top