Killerwhale
Gudomlig sporthojare
Tja,
sorry, har varit på semester, avslutning på LeMans i helgen
Svårt att se på bilden, men jo, det ser nog ungefär ut som mina kammar. Det gick att känna om man drog med nageln att det var slitet.
Shimsa om? Menar du ventilspel? Har ju ingen betydelse om du stoppat i andra kolvar, om du inte planat topp eller cylinder
Har du använt den gamla packningen? Om det läcker så är nåt fel, helt klart. Har aldrig upplevt att topplockspackningen läcker efter montering, varken med beggade eller nya packningar. Och jag har aldrig använt nåt klet för topppackningarna heller.
Jag fick f.ö. olika bud om man skulle använda original packning, och i så fall om man skulle ta upp den till den större diametern. Jag köpte till sist big-bore packningen från Kedo... Min första blåste jag ju på Mantorp i september, misstänker att det kan berott på att jag modifierade den. På den tyska siten menade de att det funkade med original, men jag är skeptisk till att ha skarpa kanter i förbränningsrummet.
Hög temp, jotack, det känns igen. Visst känns det lite skakigt Jag har vant mig nu, men oron finns kvar. Vet inte vad det beror på, högre effekt ger högre temp, men det finns ju andra mindre trevliga anledningar också...
Hörde att Yamaha tog storslam!!
....Jag köpte också packning från KEDO "over bore" och det var en originalpackning dom hade borrat upp....hade 2 hemma så det hade jag kunnat gjort själv och sparat pengarna....lurendrejare!!
Hur som skall jag ut och riva nu igen och på med lite loctite packningsspray, det är kul att sätta kamtiming....NOT!!