TRX-tråden

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
En liten fråga....
Finns det nån oljetryckgivare på trx:en??
Isånna fall var sitter den?

Det finns inte någon tryckgivare, men det sitter en skruv till vänster på motorns framsida som, om den skruvas ut och det kommer olja ur hålet med motorn igång, indikerar att det finns någon form av oljetryck i motorn.
Hi Tech värre, eller hur.

I trådens barndom var det någon som funderade på att sätta en tryckgivare i detta hålet, och det skulle väl iofs funka, men några uppgifter på vad som är riktigt oljetryck på denna mätpunkt har ialla fall jag aldrig sett någonstans.

Jag har aldrig testat att ta ut den här skruven, men enligt Haynes så skall det på tomgång bara försiktigt droppa ur hålet, kommer det inget så är det förstås fel men även om det kommer stötvis eller sprutar ut så är det fel.
Närmare beskrivit än så har jag inte sett det.
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Undra om trx:en är den ända som inte har oljetryckgivare????:rolleyes:
Skulle behöva en liten digital vattentempgivare men jag hittar ingen som är liten nog:(
Är det nån här som vet om någon liten vattentempgivare???
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Tänkte fråga om någon har bänkat sin trx med ett dynojetkit??
Ringde precis till carlbarks å dom skulle ha ca4500:- för dynojetkittet plus bänkkörningen....
Min går lite illa efter att jag fått bort frontkåpan... Kon knfiltrena fick förmycket luft så jag satte dit orginalluftburk plus knfilter i den....
Trx:en går men inte bra....
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Tänkte fråga om någon har bänkat sin trx med ett dynojetkit??
Ringde precis till carlbarks å dom skulle ha ca4500:- för dynojetkittet plus bänkkörningen....
Min går lite illa efter att jag fått bort frontkåpan... Kon knfiltrena fick förmycket luft så jag satte dit orginalluftburk plus knfilter i den....
Trx:en går men inte bra....

Det lät dyrt? Har för mig att jag betalat ca 2000-2500 för justering i bänk, men det var iofs utan munstycken och med reservation för klent minne :). Ett kit kostar 89 Euro hos Kedo...
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Tänkte fråga om någon har bänkat sin trx med ett dynojetkit??
Ringde precis till carlbarks å dom skulle ha ca4500:- för dynojetkittet plus bänkkörningen....
Min går lite illa efter att jag fått bort frontkåpan... Kon knfiltrena fick förmycket luft så jag satte dit orginalluftburk plus knfilter i den....
Trx:en går men inte bra....

Då kan du ju lägga till ett par lappar och köpa FCR:s och få ~10hk till.
Förmodligen kan du få en slant för gasare & K&N på evilbay också så....

....4500:- för ett dynojet kit....inte en chans!
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Då kan du ju lägga till ett par lappar och köpa FCR:s och få ~10hk till.
Förmodligen kan du få en slant för gasare & K&N på evilbay också så....

....4500:- för ett dynojet kit....inte en chans!

4500:- var med bänkningen inräknad...
Dynojetkittet kostar 950:-.....

Kör ni med FCR:s????
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
4500:- var med bänkningen inräknad...
Dynojetkittet kostar 950:-.....

Kör ni med FCR:s????

Ahaaaa....du skrev: "ca4500:- för dynojetkittet plus bänkkörningen...."

Jag kör med FCR:s....Hasse kör med den Germanska motsvarigheten som är 1mm mindre :arsele
Nerå, det ger nog ganska samma hk ökning...att du helt plötsligt får grym trottelkontroll är en positiv bieffekt...och ljudet....:yoparty
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
4500:- var med bänkningen inräknad...
Dynojetkittet kostar 950:-.....

Kör ni med FCR:s????
Jorå, det förstod jag, men tycker ändå det lät lite saftigt. Säg 1000 spänn för kitet i Sverige, och 2-3 timmars jobb. Ring och fråga nån annanstans vad de tar för en bänkkörning, jag har tidigare kört hos MC-varuhuset, och är rätt säker att de var billigare. Det är ju möjligt att DynoJet centers har tvingats att höja priserna eller nåt. Frågar du mig så behöver man inte DynoJet, det är injusteringen som är det viktigaste, Yamaha, Mikuni eller DynoJet munstycken gör nog en försumbar skillnad jmf med en korrekt injustering. Och jag passar återigen på att puffa för www.topham.de som säljer Mikuni grejor som Yamaha tar bra mycket mer betalt för...

Jag har Mikuni TDMR fuggarna. Som KW skriver (och en mkt skeptisk person på det engelska forumet sedermera fått krypa till korset), det är som dag och natt. Kanske inte 10 häst bara sådär, men helt klart mest bang for the buck räknat på hkr/krona. Jag kör hellre med originaldämpare (om de inte vore så infernaliskt tunga) och flatslides, än bullerrör och originalfuggar i alla fall.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Fast mest pang för öret måste ju tvångsmatning ge :D. Har för mig jag läst om en småländsk tok som började med ett turboprojekt på sin trx för 1½!!! år sen. Fast den funkar inte än... Kanske bara ett rykte??

Jorå, det förstod jag, men tycker ändå det lät lite saftigt. Säg 1000 spänn för kitet i Sverige, och 2-3 timmars jobb. Ring och fråga nån annanstans vad de tar för en bänkkörning, jag har tidigare kört hos MC-varuhuset, och är rätt säker att de var billigare. Det är ju möjligt att DynoJet centers har tvingats att höja priserna eller nåt. Frågar du mig så behöver man inte DynoJet, det är injusteringen som är det viktigaste, Yamaha, Mikuni eller DynoJet munstycken gör nog en försumbar skillnad jmf med en korrekt injustering. Och jag passar återigen på att puffa för www.topham.de som säljer Mikuni grejor som Yamaha tar bra mycket mer betalt för...

Jag har Mikuni TDMR fuggarna. Som KW skriver (och en mkt skeptisk person på det engelska forumet sedermera fått krypa till korset), det är som dag och natt. Kanske inte 10 häst bara sådär, men helt klart mest bang for the buck räknat på hkr/krona. Jag kör hellre med originaldämpare (om de inte vore så infernaliskt tunga) och flatslides, än bullerrör och originalfuggar i alla fall.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Fast vad jag hört så flyttade den tokfan ifrån Småland, och tappade väl därmed allt vad småländsk företagsamhet och Gnosjö-anda heter, eller ? :D

Mycket kvar, eller är det "jag ska bara..." och sen blev det banåkardax? Åkte själv några varv på Rörkens gocartbana igår, man är rätt ringrostig... F-n vad rappligt det kändes! Ett år äldre och tyngre är man också :gnissla
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Fast vad jag hört så flyttade den tokfan ifrån Småland, och tappade väl därmed allt vad småländsk företagsamhet och Gnosjö-anda heter, eller ? :D

Mycket kvar, eller är det "jag ska bara..." och sen blev det banåkardax? Åkte själv några varv på Rörkens gocartbana igår, man är rätt ringrostig... F-n vad rappligt det kändes! Ett år äldre och tyngre är man också :gnissla

Haha, så är det :) Skrämmande hur fjolårets bankänsla kan försvinna så abrubt.. Själv lyckades jag bara krama ut ynka 30 minuters körning på mina 2 dagar på torpet. Lyckades dessutom stressmeka mig till ett frambromsnyp av rang pga nya klossar i kombo med ett överflöd av bromsvätska... Det blev ett onödigt intressant utvarv av det :rolleyes: (desto tristare tillbakavarv hehe)
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Fast mest pang för öret måste ju tvångsmatning ge :D. Har för mig jag läst om en småländsk tok som började med ett turboprojekt på sin trx för 1½!!! år sen. Fast den funkar inte än... Kanske bara ett rykte??

Ja vaffan gör du?? Hade varit SÅ kul att visa dom trista gamla rauvarna på engelska forumet att TRX funkar med turbo! :)

....annars får vi ta och göra som jag sa....även om jag precis skall trycka dit 878 kittet :tungan

Från det ena till......
Nu har jag iaf två fulla set med kåpor/tank....ifall man klotar! :tummenupp

min_vit.jpg



tanken.jpg
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Snygg grafik på bakkåpan :tummenupp

Vad är det för stomp-pads du har? Universal el ngn modellspecifik?

Är en del kvar att göra men jag ser det som färdigt snart faktiskt :tuttar (ska bara hitta tid till det...)

Ja vaffan gör du?? Hade varit SÅ kul att visa dom trista gamla rauvarna på engelska forumet att TRX funkar med turbo! :)

....annars får vi ta och göra som jag sa....även om jag precis skall trycka dit 878 kittet :tungan

Från det ena till......
Nu har jag iaf två fulla set med kåpor/tank....ifall man klotar! :tummenupp

min_vit.jpg



tanken.jpg
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Snygg grafik på bakkåpan :tummenupp

Vad är det för stomp-pads du har? Universal el ngn modellspecifik?

Är en del kvar att göra men jag ser det som färdigt snart faktiskt :tuttar (ska bara hitta tid till det...)

Grafiken på "kraschkåporna" är Rossis R1-05 "valencia" replika skitbilliga och kvalitétsmässigt därefter dekaler....:D

Det är dom universella, köpte hos bröderna i H-borg....dom har ju fraktfritt i sin shop! :tummenupp

Fiffan, måste möta upp när TRX:en rullar så jag får filma lite! :tuttar
 

olzi

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco, KTM 640 SM, Gixxer banhoj
Kameraställning på hojen

Jag provade att montera min digitalkamera (Panasonic Lumix FX01) på hojen med följande ställning. Vinkeln blev mycket bra, men jag fick problem med vibrationer i högre hastighet (smakprov). Är det någon som provat detta tidigare och har löst problemet?

Alltså jag skruvar fast kameran i stativfästet som finns på kameran. Var ju tvungen att ta bort kameran för att fota :huvet

Detta har jag provat:
- slå av och på bildstabilisering
- skruva fast fästet bättre
- stabilisera upp fästet genom att svetsa på ett tvärstag

Och inget av ovanstående hjälpte desto mer...

Har inte provat:
- gummiupphängning
- montera kameran på annat ställe på hojen

Ska och köra på bana (www.kemora.fi) sista veckan i maj och det skulle vara kul att filma några varv :D
 

Bifogat

  • kameraställning.JPG
    kameraställning.JPG
    162.9 KB · Visningar: 65
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top