De såg ut att ha det grymt roligt. Var ute en sväng under lördag eftermiddag och söndag förmiddag. Körde dock inte denna gång.
Roligt med så många cyklar och fint väder!
...
Ventilerna sjunker in i sätena, men om det är fallet så ska det ju låta mindre. Jag kollar mitt ventilspel varje lördagsmorgon ungefär... Fast det räcker nog med var 2000:e mil,eller om du är uppmärksam och märker att den blir mer svårstartad, då kan det vara läge.
Jag har en aningen svårstartad TRX och har gått o funderat på ventilspelsjustering sedan jag köpte den i princip. Har läst haynes manualen typ 10 000ggr om just detta. något specielt jag ska tänka på som ganska färsk mekare? kanske hör till mektråden men det känns som jag kan få bättre svar här om just TRXen...
Tack, det har vi! Många avåkningar i början, men peppar peppar håller jag mig på hjulen än så länge. Apropå din temp, gör som jag, ta med en digital ugnstermometer, stoppa i den i oljetråget när motorn gått hårt och är riktigt varm. Jag har en klart högre vattentemp, ffa i satn, men så fort jag rullar såenare sjunker den, och hitills i år så håller sig oljan hyfsat varm, trots bana och 25 grader i skugan. Går inte oljan upp i mer än 110-120 så ska det vara lugnt. Tempgivaren och fläktgivaren sitter ju dumt nog efter kylaren, men så länge fläkten håller tempen under 105 grader så är det nog bara 'normalt' med tanke på trimningsgraden.
Angående temp, var ligger din mätare på vid (normal) körning??
Min ligger alltså något lägre än innan....mellan 60-65 grader....den ökar fortare då man stannar iofs...Och nu menar jag inte original då den sällan eller aldrig orkade över 60
Som din ungefär, så snart det rullar på lite, 70 och uppåt, så går aldrig tempen över 65 grader. I långsam stadstrafik kan den klättra, och tom gå uppåt 80-90 även om jag rullar med 20-30 km/h. Sällan att fläkten slår till dock, om jag inte blir stillastående. Verkar bero på hur genomvarm motorn är också, har jag kört den riktigt varm en gång, och sen saktar ned så går tempen upp snabbare. Men så länge oljetempen håller sig skaplig så ser jag inga problem egentligen, just eftersom tempmätaren sitter efter kylaren. Pallar däremot inte fläkten/kylaren av att få ned tempen under 100 grader så skulle jag bli lite orolig, men så snart fläkten slår till så sjunker tempen fint.
...
Jag skulle dock hålla mig till den riktiga servicemanualen....hade jag gjort det själv så hade det varit många mindre timmar i garaget!!
...
tack för tipset med riktig servisemanual! skönt att slippa alla anmärkningar om tdm o xtz i varannan mening, dessutom är den jävligt strukturerad o logisk. den räta up på ett gäng frågeteckan på andra håll med
Jorå, nu har man allt varit o shoppat nya luftfilter!!!
Köpt nya 300mm flattisar?
Blir nog gött insugsljud sen med lite nät bara
Jorå, nu har man allt varit o shoppat nya luftfilter!!!
Blir inte det där väldigt grovmaskigt? Det känns som om du kommeer att få in mycket skräp i fuggarna
Steknäten är extremt finmaskiga, jag körde med helt öppna trattar i ett par dagar innan så allt är mer säkert!
Det är sån skillnad i pulver så det är faen värt att få ner lite damm!
Satte dubbeln igår...18 lax in. Så nu blir det R1 gaffel.
Är det ngn som är sugen på min med Öhlins så hojta, kan ju fixa ett paket med framskärm och preload adjusters etc.
Grattis. Vad blir det mer för modifieringar? Du kanske skulle olja in näten så att en del av dammet fastnar på näten istället för att fortsätta genom fuggarna och ner i cylindrarna?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |