TRX-tråden

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Be my guest!

Svart deldrin, ev. lite grövre grundämne, och nån halv cm längre än originalen? Kostar? När?

POM Acetal (svarta). Duger det? isf gör jag dem i början av veckan som kommer. 300:- per set med fästet + frakt. Hur många ½cm längre vill du ha dem? Skriv längd för h/v samt diameter (kommer int ihåg måtten från förra omgången...)
 

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
hej

POM Acetal (svarta). Duger det? isf gör jag dem i början av veckan som kommer. 300:- per set med fästet + frakt. Hur många ½cm längre vill du ha dem? Skriv längd för h/v samt diameter (kommer int ihåg måtten från förra omgången...)

tänkte beställa framdäck bridgstone blt016..ska man ha 60 eller 70 profil..har bara kört 60 förut..vad tycker ni....
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Expander. ne, skruvat riskerar ju vrida/knäcka sönder dyra saker. Och expander har ju hållt de gånger jag klotat :tungan

Fått ordning på de slottade dreven än?

Bra!
Vet inte om jag skall jobba så mycket på det egentligen, mellanvridet är galet nu och top HK ligger på 8300 rpm-ish. Borrade upp main air jet igår då den går fet på topp och nog attans blev det lite vassare på topp.
Kommer nog testa att backa avgaskammen dock så overlapen blir större, utnyttjar inte det tillräckligt som det är nu.

Skumt var också att ett set tornado´s såldes på TRX forum DE och på ena motorn gav den som min brutalt mellan medans på andra motor kom powern vid 7k varv....bägge använde originaldrev.....:va
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
POM Acetal (svarta). Duger det? isf gör jag dem i början av veckan som kommer. 300:- per set med fästet + frakt. Hur många ½cm längre vill du ha dem? Skriv längd för h/v samt diameter (kommer int ihåg måtten från förra omgången...)

Höger var 65 mm, vänster 80, men lägg på en halv cm på bägge, dvs 70 och 85? Diametern var ca 45 mm, kan nog göras grövre så man får mer material att slita ned. Invändiga hål ser du bäst själv, beroende på brickor, skruvar etc. Materialvalet överlåter jag helt till dig, du vet mycket mer om sånt än jag gör!

När du ändå håller på, det finns kanske intresse för nån pucklösning för nedre främre motorfästena? Jag har fixat annan lösning, men det finns kanske nån annan som vill ha nåt?

tänkte beställa framdäck bridgstone blt016..ska man ha 60 eller 70 profil..har bara kört 60 förut..vad tycker ni....

70 alla dagar i veckan...
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
tänkte beställa framdäck bridgstone blt016..ska man ha 60 eller 70 profil..har bara kört 60 förut..vad tycker ni....
Tror detta blir sista gången jag rekommenderar 70-profil i den här tråden, nu får det räcka. Börjar slita ut sjuan och nollan på tangentbordet :p

Skämt åsido, tror det stod så långt som en sida tillbaka... men 70 är den seriösa rekommendationen. När du är igång, se till att framgaffeln har ca 25 mm uppstick i kronan åxå :tummenupp
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Höger var 65 mm, vänster 80, men lägg på en halv cm på bägge, dvs 70 och 85? Diametern var ca 45 mm, kan nog göras grövre så man får mer material att slita ned. Invändiga hål ser du bäst själv, beroende på brickor, skruvar etc. Materialvalet överlåter jag helt till dig, du vet mycket mer om sånt än jag gör!

När du ändå håller på, det finns kanske intresse för nån pucklösning för nedre främre motorfästena? Jag har fixat annan lösning, men det finns kanske nån annan som vill ha nåt?



70 alla dagar i veckan...

Räcker 5mm? har för mig att generatorkåpan ligger lit i farozonen trots puckar :va

Menar du hasplåtsfästet?
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Jag är bra sugen på puckar oxå. Säg bara till när ni kommer fram till måtten mm och vad summan hamnar på så tar jag ett sista beslut då. men ni kan räkna med att jag oxå vill ha.

/ Fredrik
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Nöjd med sukkan Jåke? Har bara provat en sån litegrann på landsväg. Kändes helt ok iaf :)

Tror detta blir sista gången jag rekommenderar 70-profil i den här tråden, nu får det räcka. Börjar slita ut sjuan och nollan på tangentbordet :p

Skämt åsido, tror det stod så långt som en sida tillbaka... men 70 är den seriösa rekommendationen. När du är igång, se till att framgaffeln har ca 25 mm uppstick i kronan åxå :tummenupp
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Höger var 65 mm, vänster 80, men lägg på en halv cm på bägge, dvs 70 och 85? Diametern var ca 45 mm, kan nog göras grövre så man får mer material att slita ned. Invändiga hål ser du bäst själv, beroende på brickor, skruvar etc. Materialvalet överlåter jag helt till dig, du vet mycket mer om sånt än jag gör!

När du ändå håller på, det finns kanske intresse för nån pucklösning för nedre främre motorfästena? Jag har fixat annan lösning, men det finns kanske nån annan som vill ha nåt?



70 alla dagar i veckan...

Puckar till r1 gaffel tack :) Och varför inte till svingen när man ändå är igång...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Puckar till r1 gaffel tack :) Och varför inte till svingen när man ändå är igång...

Ska kika på't. Vetter yzf'ens bakhjulxel till likt trx'n? Innerdiameter å längd alltså.

Framgaffelpuckar borde jag åxå skaffa. Klotade jue r1liket förra söndagen... :huvet
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Nöjd med sukkan Jåke? Har bara provat en sån litegrann på landsväg. Kändes helt ok iaf :)
Nja, den är helt klart i en annan division är Bladen men benvinkeln är fan i värsta laget för touring :gnissla

Ska bli spännande att testa den riktigt på bana den 5:e, den är ju snäll som ett lamm att köra iaf även om den har en helt galen toppfart på glädjemätaren :D

Påminner körmässigt en del om TRX faktiskt, i det att man lutar in sig själv i kurvan och "bara sådär" får med sig hojen runt. Tycker själv att den är smidigare än ungefär jämnåriga R1 även om standardfjädringen inte riktigt pallar 90 skinnklädda kilo Jåke när det börjar gå fort. Men det är nog en fråga om inställning. :rolleyes:

Sen tar det ju att tag att lära sig att maxeffekten kommer 1000 rpm efter att Honda'n rödmarkerat och ca 4000 rpm högre än en TRX på rödvarv. Så nog tycker jag det är ett par cylindrar för mycket... :D
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Tror dom är precis samma...M10 va?

...kanske onödigt iofs, burkarna tar ju smällen vid marksyn...:näsblod

Jo burkarna tar stryk. Du kan ju preppa burkarna så som motardåkarna gör. Fult som fan, men funkar på banan. Du tar en slangklämma som räcker runt burken; trär den genom en slang & skruvar dit.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Killerwhale; skrev:
Missade detta...
Kör steg 2 14:e, har valt långsam bägge dagar då jag inte vet hur jag är på bana...:rolleyes:

Kör på Scandic Skövde då jag inte orkar pendla när man skall vara där 07:00 :gnissla

Jag åker bara 14:e så jag drar ner på möra. Skall köra steg2, fast jag tror jag skrev"medel" i ansökan. Vi syns där! Ska bli kul att snackas vid.:tummenupp
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
renovering 4000 mila service

Min kära vän bör renoveras, eller.
den passerade 4000 på Kinnekulle, skön bana för TRX.

min fråga är om och när man behöver göra något och vad.
den går hur bra som helst, drar lite olja men det är man ju van vid.

jag har ringt Yamahacenter och dom vill ha mellan 4 och 7000:- för en service, men för 7000 så gör dom allt.

men för mig räcker en justering och kontroll av ventiler och kolvringar.
resten gör man ju själv.

men vad jag har förstått nu efter många mil, TRX bara går och går.
det är en evighetsmaskin, min iaf.

finns det någon här som har koll på priser och behov (4000mil)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Min kära vän bör renoveras, eller.
den passerade 4000 på Kinnekulle, skön bana för TRX.

min fråga är om och när man behöver göra något och vad.
den går hur bra som helst, drar lite olja men det är man ju van vid.

jag har ringt Yamahacenter och dom vill ha mellan 4 och 7000:- för en service, men för 7000 så gör dom allt.

men för mig räcker en justering och kontroll av ventiler och kolvringar.
resten gör man ju själv.

men vad jag har förstått nu efter många mil, TRX bara går och går.
det är en evighetsmaskin, min iaf.

finns det någon här som har koll på priser och behov (4000mil)
If it aint broken, don't fix it...

Eller som det heter på tyska: Kaputtreparieren...

Jag har ingen koll på verkstadspriserna eftersom jag gör allt själv. Mitt förslag är att strunta i kolvringarna, men kolla ventilspelet. Det sista kan du göra om du inte har två vänstertummar på högra handen, utan att riskera nåt. Om ventilspelet är fel, så kan du lämna iväg hojen till verkstad för omshimsning, om inte så har du sparat en slant och lärt dig nåt :)

Min hade gått över 4000 innan jag rev de, men jag renoverade bara för trimmets skull, hade nog lätt kunna köra 2000 mil till. 7-8000 mil är långt ifrån en omöjlighet, så länge olja o filter byts, och att man varmkör innan fullgasR1passeringar
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top