Ripnilpor
wrooom
If it aint broken, don't fix it...
Eller som det heter på tyska: Kaputtreparieren...
Jag har ingen koll på verkstadspriserna eftersom jag gör allt själv. Mitt förslag är att strunta i kolvringarna, men kolla ventilspelet. Det sista kan du göra om du inte har två vänstertummar på högra handen, utan att riskera nåt. Om ventilspelet är fel, så kan du lämna iväg hojen till verkstad för omshimsning, om inte så har du sparat en slant och lärt dig nåt
Min hade gått över 4000 innan jag rev de, men jag renoverade bara för trimmets skull, hade nog lätt kunna köra 2000 mil till. 7-8000 mil är långt ifrån en omöjlighet, så länge olja o filter byts, och att man varmkör innan fullgasR1passeringar
Den går som en klocka (Med visare eller digitalt) så jag avvaktar, olja och filter bytes regelbundet.
BTW, kan man låta motorn sitta kvar vid justering av ventiler eller måste motorn ur/ner?