TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
hola

Finns säkert någonstans i tråden men den är ju grymt lång så... är det någon som har en länk till en haynes manual eller liknande?

Tänkte unna mig ett oljebyte och har inte bytt på trx tidigare... är det några konstigheter? tips? och vad kör ni på för olja, har tidigare kört på biltemas helsyntet i annan hoj vilket är planen nu, spelar det någon roll att det är delsyntet i nu?

mvh
Dave

Du har PM ang. manual!

Oljebyte, tips, det finns en länk/sökfunktion som heter "Sök i denna tråden", den funkar på "oljebyte" ;)

I korthet, det finns en avtappning på vä sida under motorn, och en på höger sida vid oljefiltret. Båda ska bort, jag vet, men fråga inte mer :). Töm med varmkörd motor. Byt filter oxå när du ändå kladdar, kostar "ingenting" ens med original. Fyll på olja, lossa den lilla skvallerskruven på vä sida av topplocket, dra runt motorn tills det kommer olja ur hålet. Dra fast skruven, och starta. Kör motorn varm, stäng av, kolla nivån, efterfyll/tappa av e behov.

Det sägs att syntetolja löser upp koksavlagringar, så det beror lite på i vilket skick motorn är i, hur ofta tidigare ägare har bytt olja/filter. Jag skulle dock inte vara skraj om jag var du, utan kör på Biltemas syntet du.

Är det någon mer som vill ha kraschpuckar? Jag tänkte snacka med en kille om att tillverka åtminstone en uppsättning, men jag misstännker att vi får ner priset om det är några fler som är intresserade. Vet inte vad han vill ha för jobbet, men det blir i princip självkostnadspris från mig i alla fall!

typen blir den"australiensiska", dvs svarta Deldrin, med expanderfäste i toppflocksfästet. Det är utprovat och funkar klockrent :gnissla

Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Du har PM ang. manual!

Är det någon mer som vill ha kraschpuckar? Jag tänkte snacka med en kille om att tillverka åtminstone en uppsättning, men jag misstännker att vi får ner priset om det är några fler som är intresserade. Vet inte vad han vill ha för jobbet, men det blir i princip självkostnadspris från mig i alla fall!

typen blir den"australiensiska", dvs svarta Deldrin, med expanderfäste i toppflocksfästet. Det är utprovat och funkar klockrent :gnissla

Jag kan ta ett par svarta!! :tummenupp

I korthet, det finns en avtappning på vä sida under motorn, och en på höger sida vid oljefiltret. Båda ska bort, jag vet, men fråga inte mer :). Töm med varmkörd motor. Byt filter oxå när du ändå kladdar, kostar "ingenting" ens med original. Fyll på olja, lossa den lilla skvallerskruven på vä sida av topplocket, dra runt motorn tills det kommer olja ur hålet. Dra fast skruven, och starta. Kör motorn varm, stäng av, kolla nivån, efterfyll/tappa av e behov.

Man kan även nämna att skruva upp filtret jämnt och se till att det inte tiltar, det har hänt enligt hörsägen på engelska forumet och filtret funkar so so då....

Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
@ Hasse

Vet du vart man kan inhandla en funktionell indikatorklocka....om man nu skall tima kammarna kanske man skall göra det fullt ut ändå....
Skall ju vara lättmonterad också...helst...

Ädit....hittade lite skit på OTD tools nu.....

Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Puckarna, jag hade otur, killen är på semester till den 25:e. Ska kolla med några andra.

Indikatorklocka, jag tjackade hos Würth, stativ och klocka. Inte billigt. Det finns en hel del på tyska ebay, till löjliga priser i jämförelse.

Är det någon som har bra bilder på en original röd -96:a?, bilder som lackeraren kan använda när dekalerna ska lackas på plats. (Är alla dekaler överlackade?)

Mr_Sandersson

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2009
Hoj
TRIUMPH DAYTONA -06 TRX 850 -96 - såld
Du har PM ang. manual!

Jag vill gärna ha craschpuckar, räkna in ett par till mig, eller ska man beställa två på en gång:näsblod

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Puckarna, jag hade otur, killen är på semester till den 25:e. Ska kolla med några andra.

Indikatorklocka, jag tjackade hos Würth, stativ och klocka. Inte billigt. Det finns en hel del på tyska ebay, till löjliga priser i jämförelse.

Är det någon som har bra bilder på en original röd -96:a?, bilder som lackeraren kan använda när dekalerna ska lackas på plats. (Är alla dekaler överlackade?)

trx1.jpg

trx850_bg2.jpg

Yamaha%20TRX%20850.jpg

1123_0_1_2_trx%20850_Submitted%20by%20anonymous%20user..jpg

TRX_PB_032.JPG

Gooooogggllleeee :arsele

Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Gooooogggllleeee :arsele
Google, är det nån ny fluga?

Tack, men...

En är en 95:a, en är Honk's (fortfarande snyggaset TRX:en i mina ögon), och bilderna är rätt små. Det blir svårt medmilimeterpassning på dekallimmandet utifrån dem. Jag var egentligen ute efter högupplösta bilder, helst nytagna, och från ägare som vet att deras hojar inte är omlackade. Gärna bild framifrån och bakifrån också.

Fast det var snällt ändå :krama

Last edited:

Froven

Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Google, är det nån ny fluga?

Tack, men...

En är en 95:a, och bilderna är rätt små, blir ingen milimeterpassning på dekallimmandet direkt. Jag var egentligen ute efter högupplösta bilder, helst nytagna, och från ägare som vet att deras hojar inte är omlackade.

Fast det var snällt ändå :krama

Pffft. Bah. Hrrrmmpph. :glömdet
//P

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Igår hjälpte jag polarn att kolla en svart TRX -96, varit på blocket för 35...sänkt till 27....såldes för 20 :D
Gått 800 mil sen -00, 3800 på mätaren.
Ägaren hade inget kort...längre och ville bli av med den.
Första modden sent igår....hälla ut 1/2 liter olja då han fyllt upp över glaset kall :gnissla

Gött att man har en original TRX att köra i cirklar runt nu....:yoparty

Kinnekulle 14/7:tummenupp

13:e o 14:e bokat! :tummenupp

Last edited:

Froven

Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Igår hjälpte jag polarn att kolla en svart TRX -96, varit på blocket för 35...sänkt till 27....såldes för 20 :D
Gått 800 mil sen -00, 3800 på mätaren.
Ägaren hade inget kort...längre och ville bli av med den.
Första modden sent igår....hälla ut 1/2 liter olja då han fyllt upp över glaset kall :gnissla

Gött att man har en original TRX att köra i cirklar runt nu....:yoparty

13:e o 14:e bokat! :tummenupp

Priset vart inget att klaga på iaf. Förmodar att ni tyckte att bakskärmen var lite för kort och att föregående ägaren gick med på att pruta pga det :rofl:rofl:rofl
//P

Bifogat

• trx850bakskarm.jpg
    trx850bakskarm.jpg
    62.1 KB · Visningar: 58

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Last edited: